هر آنچه لازم است از آزمایش های قبل از ازدواج بدانید

ازدواج یک رویداد قابل توجه در زندگی است، تشکیل خانواده و ورود به مرحله جدیدی در روابط عاطفی، اجتماعی، خانوادگی و سالم به اندازه کافی استرس زا است. برنامه های آزمایش قبل از ازدواج باید به زوج ها آموزش داده و اطلاعات دقیق و بی طرفانه را به آن ها ارائه دهد. بررسی پیشینه خانوادگی، عوامل ارثی، سن، رژیم غذایی، ورزش، مدیریت وزن و اعتیاد همگی به داشتن ازدواج پایدارتر کمک می‌کند.برای زوج هایی که قصد ازدواج دارند، غربالگری قبل از ازدواج به شناسایی مشکلات و خطرات سلامتی بالقوه برای خود و همچنین فرزندانشان کمک می کند. برای کمک به آن ها برای درک ژنتیک و کمک به آن ها در انجام اقدامات احتیاطی یا درمان ضروری است که مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج شوند.آزمایش قبل از ازدواج آزمایشی است که ارزیابی سلامتی حیاتی را از زوج‌هایی که به زودی ازدواج می‌کنند ارائه می‌کند و در آن از نظر بیماری‌های ژنتیکی، عفونی و قابل انتقال آزمایش می‌شود تا از هر گونه خطر انتقال بیماری به یکدیگر و فرزندانشان جلوگیری شود.

غربالگری قبل از ازدواج از کشور به کشور دیگر بسته به شیوع بیماری ها در آن منطقه متفاوت است. از این آزمایش‌ها، آزمایش‌های خاص‌تری برای ایران وجود دارد، به‌عنوان مثال آزمایش بیماری سلول داسی شکل و تالاسمی و بررسی ژنتیکی پیش از ازدواج به علت شیوع بالای ازدواج های فامیلی.[/vc_column_text]

چرا آزمایش های قبل از ازدواج لازم است؟

 

برای داشتن یک خانواده کامل متشکل از پدر، مادر و فرزندان، معاینه و آزمایشات قبل از ازدواج به عنوان اولین خط دفاع برای خوشبختی یک زوج عمل می کند. نه تنها برنامه ریزی مالی محتاطانه، بلکه یک برنامه خانوادگی مناسب نیز اساسا حیاتی است. غربالگری قبل از ازدواج در درجه اول به زوجین کمک می کند تا طیف گسترده ای از شرایط مانند اختلالات ژنتیکی، بیماری های منتقله از خون و بیماری های عفونی را شناسایی کنند، بنابراین در صورت تشخیص هر گونه ناهنجاری می توان درمان های مربوطه را به طور مناسب ارائه کرد. علاوه بر این، غربالگری کامل باروری قبل از ازدواج می تواند شرایط غیرطبیعی را که به طور بالقوه شانس بارداری را کاهش می دهد، تشخیص دهد. مسائل باروری را می توان در اسرع وقت بدون آسیب های بیولوژیکی، روانی، اجتماعی و عاطفی غیرضروری مرتبط با ناباروری بررسی کرد.

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.  پی بردن به مشکلات قبل از ازدواج نسبت به بعد آن قابل تحمل تر است، آزمایش های پیش از ازدواج بر اساس اطلاعاتی که مشاور از زوجین می گیرد و سوابق بیماری ها را در فرد و خانواده هرکدام و احتمال به ارث رسیدن آن به فرزندان را بررسی می کند. بسیاری از مشکلات از جمله بیماری های که امکان انتقال آن بین زوجین وجود دارد و هم بیماری های ژنتیکی که می تواند فرزند را در خطر ابتلا قرار دهد مورد توجه هستند.

آزمایش هایی که باید انجام شود

آزمایش قبل از ازدواج گامی اولیه و اساسی برای برنامه ریزی های بعدی ازدواج است. انجام این آزمایشات برای رفع نگرانی درباره سلامتی زوجین از لحاظ بیماری های ژنتیکی مانند تالاسمی، هموفیلی، و همینطور سلامت از لحاظ بیماری های مقاربتی مانند ایدز، سیفلیس و سایر بیماری های عفونتی واگیردار لازم است، وگرنه ممکن است زندگی زناشویی با مشکلاتی مواجه شود.

اطلاع از پیشینه خانوادگی، عوامل ارثی، سن، رژیم غذایی، ورزش، وزن و اعتیاد می تواند تصویر واضح تری برای انجام آزمایش های لازم ارائه دهد.

لازم به ذکر است که این آزمایشات با یک تست خون ساده انجام می شود

  • ملاحظات عمومی

  • شمارش کامل خون (CBC)
  • تعیین گروه خونی (ABO و RH)
  • آنالیز کامل ادرار (اعتیاد و…)
  • آنالیز اسمیرهای خون محیطی برای بررسی سلول های نرمال و غیرنرمال
  • در صورت درخواست شخصی مشاوره دادن به زوجین درمورد بارداری و تست باروری
  • بیماری های عفونی

این بیماری ها نه تنها عفونت های مداوم بدون علامت را ایجاد می کنند، بلکه در صورت انتقال از طریق انتقال خون و فرآورده های خونی باعث عوارض و مرگ و میر قابل توجهی نیز می شوند. عدم تشخیص و درمان بیماری های مقاربتی قابل انتقال بین زوجین در مراحل اولیه منجر به عوارض و عواقب جدی از جمله ناباروری، ضایعات جنین، حاملگی خارج رحمی، سرطان و مرگ می شود.

آزمایش بیماری های قابل انتقال بین زوجین (انجام بنا به درخواست زوجین) شامل:

  • آزمایش HIV
  • هپاتیت B و C
  • سفلیس
  • سوزاک
  • زگیل تناسلی
  • سایر بیماری های مقاربتی (مانند سوزاک، کلامیدیا…)
  • آژمایش‌های باروری:

    این دسته از آزمایش‌ها می‌تواند از بروز استرس‌های مربوط به باروری جلوگیری کند و به شما همسرتان کمک کند تا با انجام چنین تست‌های ساده‌ای برنامه ریزی بهتری برای زندگی پیش رویتان داشته باشید. آزمایش‌های باروری معمولاً شامل بررسی سابقه پزشکی و انجام معاینه فیزیکی در مردان و زنان است.

    برای زنان، این معاینات شامل معاینه لگن و گاهی سونوگرافی برای مشاهده تخمدان ها و رحم است. آزمایش خون نیز برای ردیابی هورمون‌ها استفاده می‌شود. همچنین ممکن است به زنان گفته شود که الگوهای تخمک گذاری خود را با بررسی مخاط دهانه رحم پیگیری کنند. اگر نتوان از این آزمایشات نتیجه گیری دقیقی کرد، پزشک ممکن است لوله‌های فالوپ را بررسی کند. در برخی موارد، برای تعیین ناباروری باید جراحی های جزئی انجام شود.

    در مورد مردان، آزمایش باروری به شکل تجزیه و تحلیل مایع منی انجام می‌شود، که در آن از برخی معیارها برای تعیین بارور بودن یا نبودن استفاده می‌شود: تعداد اسپرم، حرکت اسپرم، اندازه و شکل اسپرم و مقدار مایع منی.

  • آزمایش های ژنتیکی

پزشکان معمولا برای غربالگری ژنتیکی بسته به سابقه خانوادگی و اصل و نسب شما، آزمایشاتی برای اختلالات مختلف مانند کم خونی تالاسمی، بررسی کاریوتایپ، بررسی آتروفی عضلانی-نخاعی (SMA) یا غربالگری کامل ژنتیکی و بررسی های مختص ازدواج های فامیلی را برای زوجین تجویز می کنند. این آزمایش‌ها به ویژه در «ازدواج‌های فامیلی» یا روابط خونی یا اجدادی مشترک ضروری می باشند، که در آن احتمال به ارث بردن ژن معیوب برای یک بیماری در فرزندان افزایش می‌یابد. هر چه رابطه نزدیکتر باشد، خطر بیشتر است. آزمایشات ژنتیکی با تجزیه و تحلیل نمونه خون و بدون نیاز با ناشتایی انجام می شود.

  • بررسی کم خونی تالاسمی و داسی شکل: تشخیص بیماری‌های ارثی مانند تالاسمی – یک اختلال خونی که از طریق خانواده‌هایی منتقل می‌شود که در آن بدن شکل غیرطبیعی یا مقدار ناکافی هموگلوبین تولید می‌کند. تخمین زده می شود که درصد بالایی از جمعیت ایران دارای ژن تالاسمی هستند که منجر به تالاسمی ماژور یا تالاسمی مینور می شود.
  • آزمایشات ژنتیکی پایه کاریوتایپ: کاریوتایپ خون را برای تجزیه و تحلیل کروموزوم های همه زوج ها قبل از ازدواج توصیه می کنیم، به خصوص زمانی که آن ها با هم فامیل هستند یا اگر یکی از آن ها سابقه خانوادگی برای هر گونه اختلال از نظر ژنتیکی به ارث رسیده باشد. این یک آزمایش ژنتیکی غربالگری نسبتا ارزان است که ما به زوجین توصیه می کنیم، حتی آنهایی که شرایط ژنتیکی خاصی ندارند.
  • آزمایشات ژنتیک پیشرفته که مشاور ژنتیک تجویز می کند: مشاوره ژنتیک بخشی از غربالگری قبل از ازدواج است یا باید باشد. مشاور ژنتیک می تواند به تصمیم گیری در مورد نوع آزمایشی که زوج باید در نظر بگیرند کمک کند. جزئیات تاریخچه خانوادگی، سوابق پزشکی و شرایط اعضای خانواده از هر دو طرف باید در اختیار مشاوران قرار گیرد تا مشاوره مناسبی از او داشته باشند. بسته به شرایط آزمایشات کامل مانند توالی یابی کل اگزوم (WES) و بررسی SMA و … توسط متخصص ژنتیک برای شما تجویز می گردد.

مشاوره ژنتیک اولین قدم زوجین برای دریافت خدمات ژنتیکی پیش از ازدواج

 

بسته به سابقه بیماری ها و اختلالات مشکوک در فرد و خانواده زوجین و این که آیا باهم فامیل هستند یا خیر مشاوره ژنتیک آزمایش های مختلفی برای بررسی اختلالات ژنتیکی صورت می گیرد.

در صورتی که زوجین با هم رابطه فامیلی داشته باشند و یا سابقه بیماری خاصی در خود یا خانواده هایشان وجود داشته باشد انجام بررسی ژنتیکی توسط فرد متخصص الزامی است. به دلیل شیوع بالای برخی از بیماری های ژنتیکی در ایران، امروزه مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج به امری اجباری تبدیل شده است.

در طی جلسه ویزیت و مشاوره ژنتیک (حضوری و غیر حضوری) متخصص ژنتیک سوالاتی را از زوجین می پرسد و با ترسیم شجره ژنتیکی، سابقه اختلالات مشکوک در زوجین و خانواده ها مورد بررسی قرار می گیرد.

هرچه رابطه فامیلی و خونی نزدیک تر باشد، احتمال اینکه فرزند به بیماری ای که در خانواده وجود دارد مبتلا شود، بیشتر می شود

    • آزمایش ژنتیک بوسیله آنالیز یک نمونه کوچک از خون یا بافت انجام می شود.
    • در اکثر بیماری ها، تفاوتی در اینکه کدام زوج آزمایش را انجام دهد وجود ندارد، و معمولا برای یکی از زوج ها آزمایش انجام می شود (مگر در مواردی که بسته به شرایط فرهنگی آن جمعیت اول برای مرد، یا زن انجام می دهند)، سپس تنها درصورتی که نیاز باشد از زوج دیگر هم آزمایش گرفته می شود و مورد بررسی قرار می گیرد. اما در برخی موارد خاص فقط از خانم یا آقا آزمایش گرفته می شود. مثلا در بیماری سندرم X شکننده (Fragile X Syndrome, FXS) به دلیل اینکه تنها راه انتقال بیماری از مادر به فرزند است، فقط از مادر آزمایش گرفته می شود و نیاز چندانی به گرفتن آزمایش از پدر نیست.
    • برخی أوقات به درخواست زوجین، آزمایش های ژنتیکی برای بررسی وضعیت باروری خانم و آقا پیش از ازدواج انجام می شود.

    با این که اغلب نوزادان سالم به دنیا می آیند، اما در بسیاری از موارد حتی  بدون سابقه بیماری در خانواده، بازهم احتمال دارد نوزاد به یک بیماری یا نقص ژنتیکی مبتلا شود. باید به این نکته توجه داشت که جلوگیری از همه نقص ها غیر ممکن است، با این حال چون علت برخی از نقایص عوامل ارثی است، پس مشاوره و آزمایش ژنتیک می تواند  نقش پیشگیرانه داشته باشند. غربالگری های ژنتیکی با توجه به ماهیت بیماری و تکنیک آزمایشی، هم قبل از بارداری و هم حین بارداری انجام می شوند. به علاوه، بسیاری از والدین برای بررسی وضعیت سلامتی فرزندشان و همچنین پی بردن به استعدادهای و توانایی های ذاتی او، با استفاده از نمونه بزاق کودک تست سلامت ژنتیکی (ساواسلامت) انجام می دهند.

مناسب ترین زمان برای انجام آزمایش چه وقت است؟

همانطور که گفته شد مطلع شدن از وضعیت سلامتی شریک زندگی قبل از ازدواج قابل تحمل تر از دانستن آن بعد از ازدواج است، و زوجین وقت دارند که بیشتر و بهتر با شرایط آشنا شوند و تصمیم بگیرند. بیشتر اوقات، افرادی که ناقل بیماری یا نقص ژنتیکی خاصی هستند علائم خاصی را نشان نمی دهند و به اشتباه ممکن است سالم به نظر برسند. متاسفانه افراد ناقل، بدون آگاهی از وجود نقص ژنتیکی ژن حامل بیماری را به نسل بعد انتقال می دهند.

اما تست های ژنتیک پیش از ازدواج یا بررسی وضعیت ناقلی افراد در مورد بیماری های خاص، سلامت زوجین و تولد فرزند سالم را تضمین می کند.  بنابراین قبل از شروع برنامه ریزی برای ازدواج باید آزمایش های لازم صورت گیرد و نتایج آن توسط متخصصین بررسی شود تا بتوان به نتایج قابل اتکا دست پیدا کرد.

توصیه می‌شود این آزمایش‌ها را هر چه زودتر و حداکثر قبل از بارداری اول انجام دهید. نتایج آزمایش برای تمام بارداری های بعدی یک زوج اعمال می شود، اما در شروع هر بارداری توصیه می شود که بررسی شود که آیا آزمایش های اضافی توصیه می شود یا خیر. در صورت بارداری با شریک دیگر، توصیه می شود دریابید که آیا نیاز به بررسی اضافی وجود دارد یا خیر.

گاهی حتی برای زوجین دارای ریسک بالا برای داشتن فرزند مبتلا، می توان گزینه های تشخیص ژنتیک پیش از بارداری (PGD) و در حین بارداری (PND) را درنظر گرفت تا بتوان فرزندی سالم را به دنیا بیاورند.

بهترین زمان برای انجام آزمایش، قبل از برنامه ریزی برای ازدواج است

برای انجام آزمایش های قبل از ازدواج نیازی به ناشتا بودن هست؟

خیر، برای انجام این آزمایشات نیازی به ناشتا بودن نیست.

ازدواج های فامیلی و پیامدهای آن

هنگامی که والدین از خویشاوندان خونی نزدیک هستند، خطر داشتن فرزندانی با مشکل چیست؟

اگر والدین با هم ارتباط فامیلی نداشته باشند، خطر داشتن فرزندی با نقص مادرزادی یا ناتوانی ۲ تا ۳ درصد است (۲ تا ۳ نوزاد از ۱۰۰ نوزاد متولد شده).

اگر والدین با هم فامیل باشند، این خطر بیشتر می شود (۵ تا ۶ ٪) که در علم ژنتیک خطر قابل ملاحظه ای محسوب می شود. این به دلیل افزایش شانس این است که هر دوی زوجین دارای ژن معیوب مشترکی باشند که از طریق خانواده منتقل می شود و خودشان علامت بیماری را نشان نمی دهند. اما خطر داشتن فرزندی با نقص مادرزادی یا ناتوانی به طور قابل توجهی برای این زوجین بالاتر است. خطر در این شرایط باید برای هر خانواده در طول مشاوره ژنتیک بررسی شود. اختلالات ژنتیکی به روش های مختلفی به ارث می رسد. والدین فامیلی خطر بیشتری برای داشتن فرزندی بیمار در بسیاری از موارد را دارند و اغلب باید پیش از ازدواج و پیش از بارداری اول تحت بررسی کامل ژنتیکی قرار بگیرند.

انجام آزمایش قبل از ازدواج چه فایده هایی می تواند داشته باشد؟

توجه داشته باشید که در اکثر موارد بعد از مشاوره ژنتیک به انجام آزمایش نیازی نیست،

در کل انجام این آزمایش ها قبل از ازدواج می تواند مانند این باشد که در هوای مه آلود با چراغ روشن حرکت کنید و جاده ای که تاریک و مه آلود است را بتوان تا حد زیادی روشن کرد و مسیر درست را انتخاب کرد. در ابتدای این مسیر مشاورین ژنتیک کلینیک ساواژنوم همراه شما هستند تا با خیالی راحت و بدون دغدغه به ادامه ازدواج و ساختن رویاهایتان با شریک زندگیتان بپردازید. در عین حال امکان استفاده از تکنیک پیشرفته پی جی دی را خواهید داشت.

اما اگر نیاز بود می تواند پیامدهای مثبت زیر را مدنظر گرفت:

  • شاید در طول زندگی مشغله های زیادی داشته اید، این آزمایشات فرصت مناسبی برای انجام بررسی ژنتیکی شما است که قبلا وقت انجام دادن آن ها را نداشته اید.
  • یکی دیگر از مزیت های انجام این آزمایش ها، این است که می توان ریسک بیماری هایی مانند تالاسمی و کم خونی داسی شکل، که بیماری های ژنتیکی شایع در کشور ایران است، و تنها از طریق والدین به فرزندان منتقل می شود را تعیین کرد.
  • ویروس هایی مانند HIV، هپاتیت C و B تهدید کننده زندگی هستند. این عفونت های ویروسی می توانند از طریق خون، مقاربت جنسی، مایعات بدن و همینطور از طریق مادر به جنین (هم در زمان بارداری و هم هنگام شیردهی) منتقل شود. انجام آزمایش های مربوط به این بیماری ها که قبل از ازدواج فرصت خوبی برای انجام دادن آن ها است، اهمیت زیادی دارد. این ویروس ها می توانند در فرد وجود داشته باشند و برای ماه ها یا حتی سال ها به صورت خاموش و نهفته و بدون هیچ عملکرد و ردی از خود بمانند و توانایی این را داشته باشند که به عنوان یک ریسک بالقوه برای به خطر انداختن زندگی شریک زندگی و فرزند آینده باشد.
  • انجام این تست ها ممکن است موجب تشخیص زودهنگام بیماری ها و افراد حامل ویروس های عفونی شود، که در این صورت می توان تا حد زیادی از پیشرفت بیماری و عوارض جدی آن با اقدمات پیشگیرانه جلوگیری کرد.

آیا انجام آزمایش ژنتیک برای زوج های متاهل نیز ضروری است؟

 

بله، به علاوه افرادی که قصد ازدواج دارند، زوج های متاهلی که درحال برنامه ریزی برای داشتن فرزند هستند نیز باید آزمایش های غربالگری ژنتیکی را در نظر بگیرند. اگر آن ها ریسک دارا بودن فرزندی با یک بیماری شدید ژنتیکی را داشته باشند، باید در حین بارداری آزمایش های تکمیلی روی جنین و مادر انجام شود تا اطمینان حاصل شود که جنین سالم است.

خطرات احتمالی در صورت نادیده گرفتن معاینه قبل از ازدواج

اگر یک زوج از غربالگری قبل از ازدواج صرف نظر کنند، جدا از ممانعت برای ازدواج در بسیاری از موارد، مشکلات مربوط به سلامتی که ممکن است ایجاد شوند عبارتند از:

  • فقدان برنامه ریزی مناسب خانواده برای بچه دار شدن، در صورتی که شما حامل ژن معیوب باشید بدون آگاهی ان را به فرزندتان انتقال می دهید
  • وقت تلف شده برای درمان مخصوصا در شرایطی که با باروری تداخل دارند، اگرچه می‌توانستند پیش از ازدواج زودتر تشخیص داده شوند و درمان شوند
  • استرس و اضطراب بیش از حد در دوران بارداری به دلیل عدم برنامه ریزی و آمادگی نامناسب
  • شانس بیشتر برای ایجاد عوارض جدی در دوران بارداری همچون کم خونی، دیابت، اختلالات تیروئید و اکلامپسی، فشار خون بالا، پروتئین در ادرار، تشنج و کما.
  • عوارض جنینی مانند اختلال در رشد و نمو، سقط جنین و زایمان زودرس

لطفا نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید، و اگر سوالی در ذهن شما هست که همچنان به جواب آن نرسیدید در قسمت نظرات از ما بپرسید.

guest
778 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر

ببخشید در صورت مثبت بودن آزمایش ایدز مرد جواب آزمایش محرمانه به آقا گفته می شود یا خیر به خانم یا اعضای خانواده نیز گفته می شود

احمد

سلام وقت بخیر

آقا با گروه خونی A+ و خانم با گروه خونی B+ مشکلی نیست برای ازدواجشون ؟

ممنون که پاسخگو هستید .

ادمین ساواژنوم

با سلام، مشکل گروه خونی نیست برای ازدواج، مشکل اختلالات خونی است که در نهایت با تست ژنتیک مشخص می شه و بله حتی اگر چیزی هم ما پیدا کنیم شما می تونین ازدواج کنین. اما پیش از بارداری با استفاده از جواب آزمایش برای داشتن فرزند سالم اقدام میشه.
شماره تماس کلینیک و آزمایشگاه ساواژنوم برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت/مشاوره ژنتیک:
شماره تماس کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۱-۰۲۱
شماره واتساپ و تلگرام: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

بهار

سلام ممنون از مطالب خوبتون خیلی مفید بود
ببخشید درچه صورتی کلن مجوز ازدواج داده نمیشه؟
من و نامزدم ازمایش دادیم هردو کمخون بودیم گفتم ازمایش تکمیلی انجام میدن بعدش چی میشه.؟
اگر من تالاسمی داشته باشم و نامزدم گلبول سفیدش کم و کم خون باشه چی میشه؟
حتما اول باید قرص خورد تا خوب شد و مجوز گرفت یا نههمون وقت مجوز میدن

زارع

سلام خسته نباشی من میخوام ازمایش ازدواج بدم خودم تلاسمی هستم طرفم سالم تو جواب ازمایش چی میزنن

ناشناس

مشکلی نداره

مریم

سلام ببخشید من الان ازمایش برای عقد دادم ایا توی جواب ازمایش باردار شدن هم نشون میده

فقط خدا

سلام جواب شما چی بود چ جوابی بهتون دادن ؟ممنونم ازت عزیز

ناهید

سلام وقتتون بخیر
من و نامزدم آزمایش ازدواج انجام دادیم هر دوکم خون نشون داده میشد ازمایش الکتروفرز دادیم من مینور .نامزدم سالم ولی قبول نکردن ک تایید کنند ازمایش ما رو برای عقد .الان باید چکار کنیم؟؟..گفتم آزمایش ژنتیک انجام بدیم .چرا .نکنه بد بشه

ادمین ساواژنوم

با سلام. بله شما باید حتما آزمایش ژنتیک بدین و پیش از اقدام به بارداری حتما زیر نظر پزشک متخصص ژنتیک باشین تا در صورت صلاحدید با روش های PGD و PND مانع از انتقال آن به فرزندتان شوید.
دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ و بوتیم: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

حسین

سلام من چندین روز است که فهمیدم و داخل اینترنت گشتم زدن گفتن ازدواج گروه خونی مرد A+وزن B+ برای بچه دار شدن خوب نیست و ممکن بچه دار بخواهی دچار مشکل شود در صورتی که خود آزمایشگاه مربوطه به ما گفتند خوب وپزشک عمومی هم همینطور ،الان من داخل شک افتادم و خواستم ببینم اگر یک درصد احتمال همچنین چیزی است این به هم. بزنم با تشکر

کاربران ناشناس

سلام ببخشید برای غربالگری سندروم داون، در کسی که در خانواده )دخترخاله( سندروم داون هست)، نیاز به انجام آزمایش ژنتیک قبل از بارداری هست؟

ممد

با سلام و درود.
سوالی داشتم، اگر گروه خونی مرد Oمثبت و زنBمنفی باشه میشه باهم ازدواج کرد؟؟
مشکلی پیش نمیاد؟؟؟

عباس

سلام
میبخشید در آزمایش غربالگری و ژنتیک ازدواج آیا سندرم راکی تانسکی رو هم چک میکنید که آیا خانم بدون رحم یا دارای رحم کوچک هستند و یا بدون واژن هستند یا خیر چک نمیکنید؟
چون خیلی از دختر خانم ها به اشتباه فکر میکنند عدم وجود سیکل ماهیانه به دلیل لاغر بودنشون هست یا بلوغ دیررس دارن و یا فکر میکنند بعد از ازدواج و بعد از رابطه جنسی این مورد باز میشه و میتونن سیکل ماهیانه داشته باشن.

ادمین ساواژنوم

با سلام. بنا به درخواست شخصی بله با تست های کامل مانند WES اگر جهشی در ژن ایجاد کننده این بیماری وجود داشته باشد، در کنار هر جهش ژنتیکی دیگری در ژنوم فرد، پیدا می شود. باید برای انجام تست پیش از آن مشاوره و توسط پزشک متخصص ژنتیک ویزیت بشین. خدمات مشاوره توسط پزشک و انجام آزمایشات همگی در مجموعه ساواژنوم به شما ارائه خواهد شد.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ و بوتیم: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

رضایی

سلام جواب آزمایش را به کی تحویل میدهند؟
به خانواده ها یا به خود خانوم و اقا؟

کاربران ناشناس

0

آنا

سلام
تو این آزمایشا تست برا باکره بودن خانما هم انجام میشه؟!

ادمین ساواژنوم

با سلام، خیر.

رها

باکره بودن از طریق آزمایش خون که مشخص نمیشه😐😐😐

کاربران ناشناس

نترس باوا

سارا

سلام خسته نباشید من و نامزدم پسرعمه و دختردایی هستیم و میخوایم این ازمایش ژنتیک رو قبل اینکه به عقد اینا برسیم انجام بدیم تا خیالمون راحت شه واسه انجامش باید حتما قبلش ازمایش خون بدیم؟ یا باید برگه محضر داشته باشیم؟
دلمون میخواد تا قبل اینکه همه چیز جدی تر شه بدونیم که مشکلی هست یانه و ممکنه که طی سال های بعد تغییر کنه و بعدا ژن معیوبی وجود داشته باشه؟

ادمین ساواژنوم

با سلام. نیازی نیست که برگه محضر یا هرچیز دیگر داشته باشید. شما فقط کافی است که توسط متخصص ژنتیک ویزیت بشین تا هم سابقه فردی و خانوادگی شما بررسی شود و هم تست لازم برای شما نسخه شود. تمامی این موارد در مرکز ساواژنوم برای شما انجام خواهد شد.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ و بوتیم: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

کاربران ناشناس

سلام خسته نباشید من میخواستم ازمایش انجام بدم برا قبل از عقد گفتن که یه سری ازمایش های جسمانی هست میشه بگید چه نوع ازمایشی هست چون من تا به الان چیزی راجب این موضوع نشنیده بودم ممنون میشم راهنمایی کنید

ادمین ساواژنوم

با سلام. ما ازمایشگاه ژنتیک هستیم و در رابطه با مشاوره ژنتیک و آزمایشات ژنتیک پیش از ازدواج می تونیم شما را راهنمایی کنیم.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ و بوتیم: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

ناشناس

سلام خسته نباشید من کم شنوام و نامزدم کامل ناشنوا شدیدی داره و دوتا برادرام هم ناشنواست و همینطور برادر نامزدم کم شنوایی داره
حالا میخوایم ازمایش ژنتیکی انجام بدیم… برای بچه ناشنوا معلوم میشه یا خیر؟؟
ممنون میشم پاسخ بدین …خیلی مهمه برام

ادمین ساواژنوم

با سلام. با توجه به اختلال شنوایی در هر دو طرف شما باید هم آزمایش ژنتیک انجام بدهید و مهم تر از آن مشاوره ژنتیکی که دریافت می کنید باید خیلی دقیق باشد تا پیچیدگی های خانواده شما مانع از مشخص شدن راه دقیق نشود. با مشخص شدن جواب آزمایش شما و جهش ها می توان با روش های PGD و PND فرزند سالم داشته باشید.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ و بوتیم: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

رحیم

من میخوام آزمایش بدم ولی خودم ترامادول استفاده میکنم چه جوری میشه تو آزمایش نشون نداد
با دختر عموم می‌خواهیم ازدواج کنیم
یک کاری بگید من بکنم که تو آزمایش نشون نده

یه بنده خدا

چقدر عوضی ای!!! اگه عرضه اش رو نداری ترک کنی حداقل مرد باش یهش بگو!!! هرچند اونم خودش عرضه می خواد…

فاطمه

سلام و وقت بخیر میشع لطفا توضیح بدید ایا ازمایش ایذر از ازمایش های ضروری قبل ازدواج هست یا نه؟

ادمین ساواژنوم

با سلام. با درخواست طرفین انجام می شود.

نگین

سلام وقتتون بخیرببخشیدمن قرص اسپیرونولاکتون وفموتیدمصرف مکنم کالبته تازه شردع کردم یکی دو روزه ایا ۴۸ساعت قبل ازانجام ازمایس مصرفشوقطع کنم دیگ مشکلی توجواب ارمایش پیش نمیاد؟

gio1988

با سلام
خب تو این آزمایش اعتیاد چطوری نشون میده؟

کاربران ناشناس

سلام وقت بخیر
من یک سوال داشتم؛ پدر و مادر من با هم روابط فامیلی نزدیک داشتن (پسرخاله و دخترخاله) و ازدواج کردن، میخواستم ببینم اگر من هم بخوام با دخترداییم ازدواج بکنم مشکلی بوجود میاد؟ چون قبلا شنیده بودم اگه فرزند حاصل ازدواج فامیلی باشه نمیتونه خودش ازدواج فامیلی داشته باشه…
در ضمن هیچ کدوممون تو خانواده بیماری ارثی یا خاصی نداریم.

ادمین ساواژنوم

با سلام. این که تاکنون شما در خانواده بیماری ارثی مشاهده نکرده اید، خطر افزایش یافته بروز بیماری های ارثی در فرزندان حاصل از ازدواج های فامیلی را کم نمی کند. با شرایطی که شما فرمودین باید حتما یک مرحله پیش از ازدواج و یک مرحله پیش از بارداری توسط متخصص ژنتیک ویزیت بشین و مشاوره ژنتیک دریافت کنین.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

احمدی

سلام وقت بخیر، برای آزمایشات قبل از دوره نامزدی باید نامه از جایی داشته باشیم یا نیازی نیست؟

yas

سلام من با پسر خالم ازمایش دادم بعد گفتن ازمایش ژنتیک بدین گفتن که نمیشه ممکنه بچتون ناقص دربیاد راه حلی هم. وجود داره که بچه ناقص درنیاد

ادمین ساواژنوم

با سلام. شما ویزیت می شوید توسط متخصص ژنتیک، آزمایش لازم را برای ازدواج فامیلی انجام می دهید. در صورت وجود داشتن اختلال ژنتیکی هم با روش هایی مانند PGD و PND می تونین از انتقال اون به فرزندتون جلوگیری کنین.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

کاربران ناشناس

سلام خسته نباشید ببخشید من یه سوال داشتم من و همسرم دختر عمو و پسر عمو هستیم و برای ما آزمایش BG,rh نوشتن خواستم بدونم این آزمایش و از همسرم هم میگیرن یانه

کردی

سلام وقت بخیر
چندروز پیش برای مشاوره پیش از ازدواج به آزمایشگاهی مراجعه کردیم،بعد از بررسی سوابق گفتن مشکلی نیست ولی اگر تمایل داشتید و جهت اطمینان ازین کن بیماری موجود نداره که ناقل باشید،میتونید آزمایش بزاق DNA بدید…که با کیت های مخصوص ۴۲ بیماری شایع رو بررسی میکنه.
آزمایشگاه شما این آزمایش رو انجام میده؟ و به چه صورته؟

ادمین ساواژنوم

با سلام. بله آزمایشگاه ساواژنوم هم انجام می شود. البته ما گزینه های متعدد دیگری هم داریم که با توجه به نیاز و بودجه شما تعریف می شود. برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

رضا

سلام‌ من ۱۶سال سن‌دارم‌چند سال یه دخترو‌دوس‌دارم‌بهاش‌ ‌تو ارتباطم رلیم‌الان میترسم‌این‌همه‌سال صبر‌کنم‌اونوقت‌خونمون‌به‌هم‌نخوره‌ باید چکار‌کنم‌بدون‌اینکه‌کسی‌‌از خانواده‌بفهمه

Yalii

الهیییی خو پاشو باهاش برو محضر عکس و شناسنامه هم ببرین نامه میده برین آزمایش بدین مشخص میشه

ارمین پوربایرام

سلام من خانمم منگوله
ولی خودم هوش زیادی دارم
نیاز هست آزمایش بدیم؟
که یوقت زبونم لال بچمون مثل خانمم منگول در نیاد
منتظر حوابتونم

ادمین ساواژنوم

با سلام. باید حتما پیش از بچه دار شدن مشاوره ژنتیک بگیرین و ازمایشات لازم را انجام دهید چون احتمال ابتلای فرزندتان پایین نخواهد بود. برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

کاربران ناشناس

متاسفم واست که میگی منگول،سندروم دان باید بگی نه منگول
قبا از ازدواج باید خیلی چیزا رو بدونی

مریم

سلام ببخشید برای آزمایش باید ناشتا باشیم یا چیزی بخوریم مشکلی نیست منتظر جوابتون هستن

ادمین ساواژنوم

با سلام. برای آزمایشات ژنتیکی ناشتایی لازم نیست.

مریم

سلام ببخشید من الان ازمایش دادم برای عقد میخواستم بپرسم اگه باردار باشی توی ازمایش نشون میده منتظر جوابتون هستم؟

ناشناس

سلام خسته نباشید من م شنوایی دارم با دوتا برادرام و نامزدم ناشنوا شدیدی داره و بردارش کم شنوایی داره
حالا میخوایم ازمایش ژنتیکی انجام بدیم ..
آیا معلوم هست با ازمایش ژنتیکی برای بچه ناشنوا یا اصلا مشخص نیست لطفا راهنمایم کن
ممنون میشم

ادمین ساواژنوم

با سلام. با توجه به اختلال شنوایی در هر دو طرف شما باید هم آزمایش ژنتیک انجام بدهید و مهم تر از آن مشاوره ژنتیکی که دریافت می کنید باید خیلی دقیق باشد تا پیچیدگی های خانواده شما مانع از مشخص شدن راه دقیق نشود. با مشخص شدن جواب آزمایش شما و جهش ها می توان با روش های PGD و PND فرزند سالم داشته باشید.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ و بوتیم: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

اسماعیل

با سلام ، جهت انجام آزمایشات قبل از ازدواج ، خون و… لازم هست که برگه از جایی داشته باشیم یا خیر؟؟
سپاس از راهنماییتون

ادمین ساواژنوم

با سلام. برای انجام آزمایشات ژنتیک پیش از ازدواج نیاز به ارجاع و برگه نمی باشد. برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ و بوتیم: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

کاربران ناشناس

🤣🤣🤣

noshin

سلام وقتتون بخیر
من و همسرم سال ۹۳ آزمایش قبل ازدواج دادیم.
و بهمون گفتن هردو کم خون هستید.
و بعد گفتن برید شیراز
اونجاهم آزمایش دادیم و بهمون یه کارت دادن
من اون کارت رو گم کردم (کارت قرمز یا زرد)
حالا میخواستم بپرسم که آیا راهی هست که بتونم بفهمم اون کارتم چه رنگی بوده؟؟
چون برای بارداری،به اون کارت نیاز هست.

ادمین ساواژنوم

با سلام. آزمایش ژنتیک کم خونی دادین؟ جهش اگر در هر دو تون پیدا شده شما واجب به انجام PGD یا PND هستین برای داشتن فرزند سالم. برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

noshin

آزمایشات قبل ازدواج که ازمون گرفتن،خونمون مشکل داشت،
فرستادنمون شیراز و اونجا ازمون تعهد گرفتن که وقتی تصمیم به بارداری گرفتیم،
باید حتما قبل از دوماهگی بریم شیراز که ازم نمونه برداری کنن که اگه خدای نکرده بچه مشکل ژنتیکی داشت،خودشون برام سقطش کنن.
وهمونجا بهم یه کارت دادن.
الان به همون کارت نیاز دارم،
اما کارت رو گم کردم و نمیدونم باید چکارکنم.
میخواستم راهنماییم کنین که ببینم میتونم از یه طریقی بفهمم کارتم قرمز هست یا زرد؟
چون به اون کارت نیاز دارم.
توی بیمارستان شیراز آزمایش دادم.
و راهم هم خیلی دوره تا شیراز.
نمیتونم برم سوال کنم.
یه سایت یا چیزی وجود نداره که من بتونم ازشون سوال کنم راجع به این قضیه؟
تشکر

ادمین ساواژنوم

با سلام. خیر ما اطلاعی در این خصوص نداریم.

ایلناز

سلام من میخوام با ی آقایی ازدواج کنم ایشون هم هم طائفه ای ما هستن ولی هیچ نسبتی با من تدارن…میگویند از زمان قدیم ازدواج این دو تیره با هم تباید صورت می گرفته بخاطر رابطه ی پیر و مریدی و…..
الان بنظر شما من باید ب این خرافات گوش بدم یا آزمایش ژنتیک بدم معلوم میشه اگه مشکلی هست

ادمین ساواژنوم

با سلام. این موضوعات صحیح نیستند. با دریافت یک ویزیت متخصص ژنتیک، ریسک های ممکن برای هر دو طرف بررسی، آزمایشات لازم را انجام می دهید و همه چیز مشخص می شود.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

پشتیبان اول ساواژنوم

سلام وقت بخیر آیا pgd تعیین جنسیت توی مرکز شما انجام میشه؟؟هزینه چقدر هست؟

سارا

یعنی امکان داره تحت نظر دکتر صاحب فرزند سالم باشیم چون میگن تو ژنتیک والدین مادر مهم من طرف مادریم مریضی نداره اون هم طرف مادریش مریضی نداره فقط پدری مشکل دارن

سارا

سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم اگه طرف مقابلم خواهرش بَرَس داره و مادر و پدرش فامیل هستن و منم دختر عموم و پسر عموم بیمار عقلی هستن که عموم و زن عموم فامیلن و چند تا از پسر عمه هاش بیمارن که ولی والدینشون فامیلن احتمال داره تاثیری روی ماهم بذاره (ما غریبه هستیم)

پشتیبان اول ساواژنوم

با سلام. با توجه به سوابق خانوادگی که ذکر کردین، بیماری هایی که گفتین زمینه ژنتیکی بالایی دارند و ازدواج های فامیلی از چند طرف داشتین. باید حتما مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج داشته باشین تا تحت نظر متخصص ژنتیک آزمایشات لازم ر ا انجام دهید و باردار شوید.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

محمد

سلام و خسته نباشید
بزرگوار بچه ما وقتی به دنیا اومد یه کلیه داشت و گفتن اینجوری میشه و ممکن ژنتیکی باشه،بخواهیم مطمئن بشیم برای بچه بعدی باید از کجا و چطوری پیگیری انجام بدهیم؟

پشتیبان اول ساواژنوم

با سلام. شما باید در ابتدا برای ویزیت متخصص ژنتیک مراجعه کنید. بررسی فردی و خانوادگی شما انجام می شود. تست ژنتیکی مرتبط در فرزند کنونی شما انجام شده و پس از پیدا شدن علت ژنتیکی می توان با استفاده از روش های PGD و PND از اینکه فرزند بعدی شما سالم خواهد بود اطمینان حاصل کنین.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت با ما در تماس باشین. تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

سارا

سلام خسته نباشید خواهر طرف مقابلم بیماری بَرس داره که والدینشون فامیل نزدیکن و بچه های عمه اش هم بیماری دارت که والدینشون نزدیکن و من هم پسر عموم و دختر عموم بیمار عقلی آن که فامیل آن عموم و زن عموم میخواستم بپرسم برای ما که غریبه ایم وضعیت اینا تاثیری میزاره

پشتیبان اول ساواژنوم

با سلام. با توجه به سوابق خانوادگی که ذکر کردین، بیماری هایی که گفتین زمینه ژنتیکی بالایی دارند و ازدواج های فامیلی از چند طرف داشتین. باید حتما مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج داشته باشین تا تحت نظر متخصص ژنتیک آزمایشات لازم ر ا انجام دهید و باردار شوید.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

ناشناس

سلام وقت بخیر ما ازمایش که دادیم برای ازدواج یه جواب بهمون همون روز دادن و گفتن خیلی خوبه جواب اولیه و یه جواب دیگ گفتن یه هفته طول میکشه تا بیاد خواستم بدونم جواب اولیه مربوط به چه ازمایشی هست و جواب بعدی برای چه ازمایشی هست ؟

حسین

سلام
خطر منفی بودن آزمایش ازدواج برای کدام یک از رابطه های فامیلی بیشتره. ممنون میشم جواب بدید.

پشتیبان اول ساواژنوم

با سلام. منظور شما از منفی شدن چیست؟

Zri

سلام وقتتون بخیر.ببخشید سوال دارم
آیا دارویی هست میتونع ازمایش ازدواجو باطل کنع
چُن من خونوادم میخان با اجبارمتو به یکی بدن ومن نمیخام زندگیمو خراب کنم آیا دارویی هس برام معرفی کنید ممنون میشم خیلی نیاز دارم و واقن ثواب دارع کمکم کنید

پشتیبان اول ساواژنوم

با سلام. خیر وجود ندارد.

ساناز

سلام وقت بخیر خوبین تونستین واسه باطل کردن ازمایشتون دارو پیدا کنید؟
اگه پیدا کردین ممنونتون میشم در اختیار منم بزارید اسمشو

هادی

اگه گروه خونی زن منفی و‌مرد مثبت باشه اجازه ازدواج به اونها داده‌نمیشه؟

پشتیبان اول ساواژنوم

با سلام. تفاوت نوع گروه خونی منعی برای ازدواج ایجاد نمی کند.

کاربران ناشناس

سلام و خسته نباشید.. من دو تا داداش داشتم یکی بزرگتر از خودم و دیگری کوچیکتر از خودم که هر دو دچار بیماری قلبی DCM بودند و هر دو فوت شدن متاسفانه اما من هم اکو دادم و هم نوار قلب و مشکلی نداشتم اما الان که میخواستم ازدواج کنم و هم من و هم به نوعی نامزدم میخواستیم مطمئن بشیم که من مشکلی نداشته باشم آیا آزمایش ژنتیک میتونه بهمون کمک کنه و مشخص کنه که آیا من ژن معیوب بیماری رو دارم یا خیر یا مراجعه به پزشک متخصص قلب میتونه کافی باشه ؟

ادمین ساواژنوم

با سلام. با توجه به این که هر دو برادر شما مبتلا به DCM بوده اند و فوت کردند، الخصوص اگر سن آن ها کم تر از ۴۰-۵۰ سال بوده است (هرچه سن پایین تر و تعداد ابتلا در خانواده بیشتر، امکان ژنتیکی بودن بسیار قوی) شما باید حتما ویزیت متخصص ژنتیک بشین. علاوه بر این متاسفانه در بسیاری از موارد افراد دارای اختلال ژنتیکی بیماری های قلبی ارثی، اکو و EKG نرمال نشان می دهند. با آزمایش ژنتیکی می توان وضعیت شما برای به ارث بردن جهش متوجه شویم. حتی اگر دارای جهش باشید نه تنها می توانید روش های پیشگیری و درمانی زودرس را برای خودتان انجام دهید، بلکه می تونین با روش های ژنتیکی مانند PGD مانع از انتقال آن به فرزندتون بشید.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

کاربران ناشناس

ممنونم از پاسخ گویتون.. پس یعنی آزمایش ژنتیک میتونه معیوب بودن یا بیمار بودن منو مشخص کنه؟

ادمین ساواژنوم

خواهش می کنم. بله با آزمایش ژنتیک مشخص می شه که شما جهش ژنتیکی بیماری های قلبی ارثی را به ارث بردین یا نه. ممکن است جهش را به ارث برده باشید و هنوز بیماری را بروز نداده باشید و شما با روش های پیشگیری از یک واقعه دردناک جلوگیری می کنین.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

علی

سلام
من قبلاً خود ارضایی میکردم اما الان پشیمانم آیا راهی وجود دارد که این مشکل را درمان کنم.

کاربران ناشناس

سلام ما ازمایش خون دادیم هموگولوبین نامزدم 14/5بود و من 9/6الان به ما گفتن اجازه نمیدن عقد کنیم و پر خطره در صورتی ک نامزدم کم خونی نداره

پشتیبان اول ساواژنوم

با سلام. بله باید با تعهد ازدواج کنین. بعد باید تست ژنتیکی تالاسمی رو انجام بدین و پیش از بارداری از نتیجه این آزمایش برای به دنیا امدن فرزند سالم استفاده می شود. با سلام. با توجه به سابقه خانوادگی سرطان و نزدیک بودن رابطه خویشاوندی افراد ذکر شده به شما و پایین بودن سن افراد برای ابتلا به سرطان های گفته شده، احتمال ارثی بودن وجود دارد. شما باید در اولین فرصت توسط متخصص ژنتیک ویزیت شوید و آزمایشات لازم را انجام دهید. پس از اون با توجه به نوع جهش، ژن درگیر و نوع سرطان می توان راه های پیشگیری و درمان زودرس را پیش بگیرین.
در صورت نیاز برای دریافت مشاوره ژنتیک ویزیت های مجموعه ساوازنوم به صورت حضوری و تلفنی و آنلاین انجام می شود.
شماره تماس: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۱-۰۲۱
شماره واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

مهسا

سلام وقت بخیر، پریود بودن و یا مصرف قرص ضد بارداری در نتیجه آزمایش تاثیر دارد؟

پشتیبان اول ساواژنوم

با سلام. خیر

باران

سلام ببخشید اگه خانمی دیستروفی قرنیه داشته باشه مشکل ساز میشه واسه بچه دار شدنش یعنی این بیماری ژنتیکی به بچه هم انتقال پیدا میکنه؟

پشتیبان اول ساواژنوم

با سلام. در ابتدا باید ویزیت متخصص ژنتیک شوید تا از ارثی بودن اطلاع پیدا کنید. بعد می توان از انتقال آن به فرزند جلوگیری کرد. برای دریافت وقت با ما در تماس باشین 88662820-021 و 88662821-021
واتساپ 09195117264

زهرا

سلام کسی ک زگیل صاف دست داشته باشه تو آزمایشای قبل ازدواج ک انجام بده آزمایشhpvمثبت میشه؟؟؟؟

پشتیبان اول ساواژنوم

سلام. اگر زگیل شما به همین علت ویروسی ایجاد شده باشد در صورت انجام آزمایش HPV مشخص می گردد.

فرزانه

سلام میشه برای آزمایش ازدواج زوج هر کدوم تو شهر خودشون ازمایش بدن یا باید باهم باشن

سس

سلام ببخشید آزمایش خون برای ازدواج باردار بودن را مشخص میکنه

غریبه

سلام
وقت بخیر
من و نامزدم دختر خاله و پسر خاله هستیم
برادر کوچکتر نامزدم که بچع اخر بشه اوتیسم هس اما بچه اول ینی برادر بزرگ تر نامزدم هیچ بیماری خاسی نداره
میخاستم ببینم در اینده برا بچه ماهم این مشکل ب وجود میاد

ادمین ساواژنوم

با سلام. برای حصول اطمینان بهتر است پیش از ازدواج توسط متخصص ژنتیک ویزیت بشین.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ و بوتیم: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

سارا

سلام؛آیا در ازمایش خون قبل ازدواج کسی که hpv داشته باشه و درمان شده باشه معلوم میشه!؟ایا اصلا در ازمایش قبل ازدواج اثری از hpv هست؟

پشتیبان اول ساواژنوم

با سلام. خیر این ویروس مورد آزمایش قرار نمی گیرد مگر به درخواست زوجین

هانی

سلام
من و همسرم قصد بچه دار شدن داریم فامیل هم نیستیم
اما عمه شوهرم کمی عقب ماندگی ذهنی داره
بنظر شما دادن آزمایش ژنتیک لازمه؟
و در کل آزمایش ژنتیک چقدر از بیماری ها و خطراتی ک ممکنه بچه رو تهدید کنه مشخص میکنه؟

ادمین ساواژنوم

با سلام. شما باید پیش از بارداری برای مشاوره ژنتیک مراجعه کنید، متخصص ژنتیک با ترسیم شجره شما و بررسی سابقه خانوادگی شما و همسرتون اگر شک به ژنتیکی بودن داشته باشن، براتون تست ژنتیکی لازم را تجویز می کنند.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ و بوتیم: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

H.a

سلام وقت بخیر منو پسرعموم میخایم اول ازمایش ژنتیک بدیم ولی گفتن اول ازمایش عقد بعدش ژنتیک ایا اگرمشکلی پیش بیاد ونتونیم ازدواج کنیم این ازمایش عقدوژنتیک ثبت میشه ک بعدا باکسی دیگه ازدواج کنیم میفهمن؟

اکبر

سلام
خیلی ممنون از سایت و راهنمایی‌های خوبتون
من خیلی از نظر‌هارو خوندم که خیلی هاشون نگران کننده بود و بعضی هاشون هم واقعا امیدوار کننده. من یه سوال داشتم اونم اینکه
من میخوام با دختر عموم ازدواج کنم. میخواستم بپرسم که امکان داره آزمایشات ژنتیکیمون بهم نخوره و مانع ازدواج یا بچه دار شدنمون بشه که بگن نمیتونین باهم ازدواج کنین یا اگه ازدواج هم کنین بچه دار نمیشین. یا اگه بهم نخوره راه حلی وجود داره یا نه؟
راستش ما خیلی به هم وابسته‌ایم و واقعا بدون هم نمیتونم و باید باهم ازداوج کنیم،
خیلی ممونم میشم اگه راهنمایی کنین❤?

پشتیبان اول ساواژنوم

با سلام. بله در ازدواج فامیلی ریسک وجود فرزند مبتلا بیشتر از عموم جامعه است. اما خوشبختانه نه تنها مانعی برای ازدواج شما ندارد بلکه در صورت انجام آزمایشات ژنتیکی و اگر جهش ارثی در شما وجود داشته باشد می شه از انتقال اون به فرزند جلوگیری کرد. در اولین قدم باید مشاوره ژنتیک برای ازدواج فامیلی بگیرین.
شماره تماس کلینیک ساواژنوم 88662820-021 و 88662821-021
شماره واتساپ 09195114276

اکبر

سلام
ممنون از سایت و راهنمایی های خوبتون. من خیلی از نظرهارو خوندم که خیلی‌ها نگران کننده بود واسم و بعضی‌‌ها هم واقعا امیدوار کننده. یه سوال داشتم اونم اینکه که…
من میخوام با دختر عموم ازدواج کنم میخواستم بدونم آیا ممکنه که در آزمایشات ژنتیکی‌‌ یا خون مشکلی باشه و بهم نخوره و مانع ازدواجمون بشه، آخه ما خیلی بهم وابسته‌ایم و واقعا بدون هم نمیتونیم و این خیلی ذهنمو درگیر کرده وقتی بهش آزمایش ژنتیک فکر میکنم تنم میلرزه، خیلی ممنونم میشم جواب بدین

Maryam

سلام بیخشید من و نامزدم رفتیم آزمایش بهمون گفتن سر مرز هستین هر دوتاتون و مینور هستم و گفته شده که آزمایش ابرونیم بدیم میخواستم بدون با قرص حل میشه میتونید ازدواج کنیم ؟

سیما

وقت بخیر ببخشید من قصد ازدواج دارم ولی اون آقا دچار ویتیلیگو است احتمال زیادی داره که فرزندامم در آینده مبتلا باشن ؟ازمایش های پیش از لانه گذاری می‌تونه مشخص کنه ک جلوگیری کنیم ؟

پشتیبان اول ساواژنوم

با سلام. ویتیلیگو در خانواده ها نیز دیده می شود، اما الگوی وراثت آن پیچیده است زیرا عوامل متعددی در ایجاد بیماری نقش دارند. حدود یک پنجم افراد مبتلا به ویتیلیگو حداقل یک خویشاوند نزدیک دارند که او نیز مبتلا شده است. خطر ابتلا به ویتیلیگو در کودکانی که سابقه خانوادگی یا شخصی بیماری تیروئید، دیابت و شرایط خاصی مانند آلوپسی (یک بیماری خودایمنی که باعث ریزش مو می شود) زیاد است. برای دریافت وقت مشاوره ژنتیک تخصصی در این زمینه به صورت آنلاین و تلفنی و حضوری می تونین با ما در تماس باشین 88662820 و 88662821

اسمی ک خانوادم گذاشتن

سلام آیا تو این ازامش مشخص میشه که پرده بکارت داریم یا نه

پشتیبان اول ساواژنوم

با سلام. خیر مشخص نمی شود.

Mrtzvi

سلام وقت بخیر ، اگر هم مرد و هم زن گروه خونی A+ باشند ، مانعی برای ازدواجشون هست ؟

پشتیبان اول ساواژنوم

با سلام. نوع گروه خونی ممانعتی برای ازدواج ایجاد نمی کند

نازی

سلام ایا کسی ک از قرص لاغری ک حاوی امفتامین هس استفاده کنه و خیلی ناگهانی کار به گروخون بکشه ایا تو ازمایشگاه مربوط ب مسایل خونی زوج ازمایش اعتیاد همراه با اون انجام میشع ک شامل خون و ادرار هست یا ن کلا باید درخاست جداگانه بدن ..از طرفی من شنیدم اگ منی ک مثلا سه روز نخوردم اثرش بره مثبت نشون بده ممکنه؟

پشتیبان اول ساواژنوم

با سلام. در مصارف قابل ملاحظه امکان تشخیص آن در تست ها وجود دارد

A

سلام ببخشید اگر یه نفر خون بدن و کامل عوض کنه برای بچه دار شدن مشکل پیش میاد یا نه ؟
بعد اینکه اگر دونفر تالاسمی مینور باشن بعد یکیشون خونشو کامل عوض کنه میتونن با هم ازدواج کنن؟

F

سلام من قرص لاغری گلوریااستفاده میکنم ایا روی ازمایش قبل از ازدواج تآثیر داره؟

پشتیبان اول ساواژنوم

با سلام. خیر تاثیری نمی گذارد.

سجاد

سلام. مطالب جالب و مفیدی بود. من میخام آزمایش خون بدم، توی سن ۲۰ سالگی دکتر بهم گفت: با یه دختر چاق ازدواج بکن که مشکل خونی نداشته باشی. برام سوال شده! و اینکه چرا آزمایشات ویروسی اجباری نیست؟!

پشتیبان اول ساواژنوم

با سلام. آزمایشات ویروسی با درخواست خود فرد انجام می گردد.

زهرا

سلام ببخشید من یه ساله قرص برا جوشام میخورم ایزوترتینویین،با تجویز پزشک،الان هر ۱۰ روز میخورم،بعد قراره عقد کنیم،میخاستم بپرسم تو نتایج ازمایش ادرار و خون تاثیر داره یا ن؟،اینکه قبل اقدام به بارداری ۳ ماه قبلش قطع باید کردو میدونم ولی این تو ازمایش تاثیر داره یا ن رو نمیدونم اگ میشه جواب بدید لطفا

رهام

سلام . ببخشید من سوالی ک داشتم این بود ک همه ی این ازمایشات بیشتر برای وجود فرزند تو آینده است ؟
و اینکه در چ صورت هرگز نمیتوان بچه دار شد ؟

حمید طاهر

سلام وقت بخیر
من و نامزدم یه نسبت فامیلی دور داریم. یعنی مادر من و مادر نامزدم با هم نسبت دختر دایی و دختر عمه دارند.آیا ازمایش ژنتیک لازمه؟

علیرضا

سلام. وقت بخیر. من و خانومی که به هم علاقه‌مندیم، هر دو کمخونی مینور داریم. چند وقت دیگه قراره بریم خواستگاری. نگران این هستیم که خانواده من بخاطر این مساله مخالفت کنند. میشه راهنمایی کنید در این باره؟

مریم

سلام‌ خسته‌ نباشید‌ ببخشید‌ من‌‌ و‌ اقایی‌ بهم‌ علاقه‌ داریم‌ اما‌ هر‌ دو‌ کم‌ خونی‌ مینور‌ داریم‌ راهی‌ وجود‌ داره‌ ک‌ راحت‌ ازدواج‌ کنیم‌ و‌ بچه‌ ی‌ سالم‌ به‌ دنیا‌ بیاریم؟‌

ادمین ساواژنوم

با سلام، بله می تونین با تعهد ازدواج کنین اما باید پیش از ازدواج و پیش از بارداری توسط متخصص ژنتیک ویزیت بشین تا به بچه انتقال پیدا نکنه.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

ع س

سلام وقت بخیر. ما قراره ازدواج کنیم. و قبل از ازدواج با هم رابطه داشتیم و دوچاره بیماری اچ پی وی شده ایم. اما با این موضوع کنار اومدیم .خواستم بدونم تست اچ پی وی برای ازدواج اجباریه؟ و به چه صورت انجام میشه؟ و ایا چون هر دو دچار این موصوع هستیم باز هم از ازدواج جلوگیری میشه؟ و ایا این مشکل به خانواده های دو طرف گفته میشه یا به صورت شخصی باقی میماند؟ ممنون میشم جواب منو سریع بدید. چون زمان زیادی نداریم

سمیه حسین زاده

سلام برای تست ژنتیکی پیش چه متخصص باید برم

ساوا مگ

مجله تخصصی ژنتیک

امتیاز نوشته 4.2 با 115 رای