آیا جوابنامطلوب در آزمایش های پیش از ازدواج، می تواند مانع از ازدواج شود؟

آزمایشات قبل از ازدواج ، مشاوره ژنتیک آنلاین مجموعه ای از عوامل و آزمایش های مرتبط را طلب می کند. آزمایشات قبل از ازدواج٬ یکی از  مهم ترین مراحل به هنگام تصمیم گیری برای ازدواج است. این آزمایش ها اطلاعات مفیدی را در رابطه با سلامت فیزیکی همسر آینده در اختیار  فرد قرار می دهد.

انجام برخی از تست های قبل از ازدواج اجباری است و شرط اول و اصلی جاری شدن خطبه عقد ارائه برگه سلامت جسمی زوجین است. اما سوال مهم این است که آیا این آزمایش ها می توانند مانع از ازدواج شوند؟ به عبارتی دیگر اگر جواب آزمایشات قبل از ازدواج مطلوب نباشد، اجازه قانونی برای انجام عقد داده نمی شود؟

 

آزمایش خون قبل ازدواج

یکی از تست های اجباری و لازم برای ازدواج، آزمایش خون است. آزمایش خون پیش از ازدواج برای مواردی مانند بررسی بیماری های خونی، بیماری های مقاربتی و بیماری های ژنتیکی انجام می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد آزمایش خون پیش از ازدواج این مطلب را بخوانید.

 

شاید شما هم این اصطلاح را شنیده باشید که می گویند دو نفر خونشان به هم نمی خورد. یا اینکه چون دو نفر خونشان به هم نمی خورد، اجازه عقد به آن ها داده نشد. آیا این مطلب صحیح است؟

جالب است بدانید در واقع هیچ ارتباطی بین گروه خونی افراد و نتیجه آزمایش خون پیش از ازدواج، وجود ندارد! در واقع آزمایش خون به منظور بررسی ریسک ابتلا به بیماری های هپاتیت و تالاسمی در افراد صورت می گیرد و ارتباطی به گروه خونی دو طرف ندارد. متفاوت بودن گروه های خونی هیچ مانعی برای وصلت ایجاد نمی کند و افراد با هر گروه خونی می توانند با یکدیگر ازدواج کنند.

اما باید دقت داشت که اگر پای عواملی همچون ریسک ابتلا به تالاسمی یا بیماری های ژنتیکی در میان باشد، موضوع جدی است و ممکن است برای زوجین مشکل ساز شود. اصطلاح عامیانه نخوردن خون عروس و داماد بهم نیز در واقع اشاره به همین موضوعات دارد. برای بررسی ریسک ابتلا به تالاسمی، زوجین می بایست پیش از عقد آزمایش خون انجام دهند. اما برای پیشگیری از بیماری های ژنتیکی در فرزند آینده، باید تمام افراد قبل از ازدواج نسبت به انجام مشاوره ژنتیک اقدام کنند. خوشبختانه با استفاده از تست های غربالگری جنین در دوران بارداری و به ویژه تست ژنتیکی جنین (تست NIPT یا cell-free DNA) اغلب مشکلات شدیدی که ممکن است در جنین ایجاد شود٬ قابل تشخیص و پیشگیری خواهند بود. بنابراین لازم نیست که در زمان ازدواج نگران این قبیل موارد باشید.

3 1

آیا انجام مشاوره و آزمایش ژنتیکی قبل ازدواج اجباری است؟

انجام مشاوره ژنتیک و مشورت با پزشک متخصص پیش از عقد لازم است٬ اما لزوما بعد از مشاوره انجام تست ژنتیک اجباری نیست. متخصص ژنتیک با بررسی سابقه خانوادگی زوجین در مورد بیماری های خاص، ریسک یا خطر ابتلا به بیماری را تخمین می زند. به علاوه در اغلب موارد نیازی به انجام تست خاصی وجود نخواهد داشت. نکته مهمی که در رابطه با مشاوره ژنتیک وجود دارد٬انجام آن توسط پزشک متبحر و متخصص می باشد. از آن جایی که بسیاری از بیماری های ژنتیکی، در افراد ناقل علائم بالینی خفیفی دارند یا حتی علائمی را از خود نشان نمی دهند٬ اهمیت مشاوره در یک مرکز تخصصی بسیار بالا خواهد بود. در واقع تجربه ی مشاور متخصص در زمینه ژنتیک بالینی و به خصوص پزشکی، به تشخیص این حالت ها و علائم کمک می کند.

افزون بر این، آزمایش های ژنتیکی نیز وجود دارد که برای افراد سالم انجام می شود که قادر به بررسی موارد مختلفی از جمله وضعیت سلامت عمومی فرد، ویژگی های فیزیکی و حتی شخصیت فرد را بررسی بوده و در صورت تمایل فرد متقاضی انجام می گیرند. برای اطلاعات بیشتر این مطلب را بخوانید.

 

موارد مشکل ساز در فرآیند ازدواج

تالاسمی مینور/ ماژور

تالاسمی یک بیماری خونی است٬ که در آن محل ساخت سلول های خونی در بدن٬ یعنی مغز استخوان٬ دچار مشکل می شود. به عبارت دیگر هموگلوبین  در بدن به اندازه کافی ساخته نمی شود. لذا کم خونی و نقص در اکسیژن رسانی در بدن از جمله مشکلات پیش روی افراد مبتلا خواهد بود. اگر دو فرد مبتلا به تالاسمی مینور (حالت خفیف) باهم ازدواج کنند٬ به احتمال 25% فرزند آن ها دچار تالاسمی ماژور (حالت شدیدتر) می شود. متاسفانه تالاسمی ماژور بیماری خطرناکی است و مشکلات زیادی را برای فرد مبتلا به همراه دارد. بنابراین بررسی شود ناقل بودن زوجین برای تالاسمی (یا مبتلا به تالاسمی مینور) امری ضروری می باشد.

4 2

امروزه با مشاوره ژنتیک آنلاین می توانید از خطر های پنهان در ازدواج های فامیلی آگاه شوید. اگر در آزمایش خون پیش از عقد مشخص شود که طرفین مبتلا به تالاسمی مینور می باشند، انجام آزمایشات تکمیلی به همراه مشاوره ژنتیکی برای آن ها مفید فایده است و بدین وسیله هشدارها و توصیه های لازم برای داشتن فرزند  به آن ها داده می شود.

 

بیماری های ژنتیکی مشکل ساز در ازدواج

در واقع همرا ه با سلول ها٬محتوای ژنتیکی یا DNA زوجین نیز به فرزندان آن ها منتقل می گردد، بنابراین اگر هر یک از زوجین حامل ژن معیوب یا ناقل مشکل ژنتیکی باشد٬ آن را به نسل بعد هم منتقل می کند. هدف اصلی آزمایشات ژنتیکی این است که وجود یا عدم وجود عوامل زمینه ساز بیماری های ارثی را بررسی و شناسایی کند.

لازم به ذکر است که لزوم انجام آزمایشت ژنتیکی برای همه افراد تعریف نشده است. به عبارت دیگر پس از انجام مشاوره، افراد دارای شرایط خاص و کافی ملزم به انجام آزمایشات ژنتیکی مرتبط هستند. مثلا:

  • افرادی با نسبت فامیلی (نسبت فامیلی شامل هر گونه ازدواج فامیلی می شود. حتی نسبت بسیار دور)
  • در صورتی که یکی از بستگان نزدیک دچار نوعی بیماری ارثی یا نادر باشد.
  • در صورتی که یکی از طرفین مشکوک به اختلالات ژنتیکی (مانند هرگونه ناتوانی جسمی با علت مبهم، اختلال یادگیری یا بهره هوشی پایین، یا مشکوک به کیست یا توده سرطانی) است، هرچند خفیف یا تایید نشده باشد.
  • در صورتی که یکی از زوجین در مراکز پرخطر مشغول به کار بوده یا هست. برای مثال افرادی که در مراکز هسته ای یا در کارخانجات مواد سمی و شیمیایی کار می کنند و در معرض جهش های ژنی و مواد سرطان زا قرار دارند.
  • در صورتی که یکی از طرفین دارای بیماری مادرزادی است.

در این حالت زوجین حتما باید پس از مشاوره ژنتیک ، آزمایشات لازم را بگذرانند. در غیر این صورت، عواقب ناشی از آن می تواند منجر به تولد فرزند ناهنجار شده و خطرات جبران ناپذیری را به خود و فرزندانشان وارد کند. باید توجه داشت پی جی دی راه حل مشکلات ژنتیکی می باشد.

 

آیا اگر جواب آزمایشات قبل از ازدواج نامطلوب باشد، اجازه عقد داده نمی شود؟

بزرگترین پرسشی که در مورد آزمایشات قبل از ازدواج ذهن زوج های جوان را درگیر می کند٬ این است که در صورت نامطلوب بودن جواب آزمایش ها چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا از لحاظ قانونی اجازه عقد صادر نمی شود؟ حتی در صورت بالابودن ریسک بیماری در فرزندان و حتی در صورت مثبت بودن جواب آزمایش اعتیاد در مورد یکی از زوجین، از لحاظ قانونی مانعی برای جاری شدن عقد وجود ندارد. اما باید توجه داشت که بزرگترین مانع، مسئولیت فرد در قبال سلامت خانواده ای است که در آینده تشکیل می دهد.

2

به عنوان مثال هنگامی که در سوابق یا اقوام یکی از طرفین بیماری ژنتیکی وجود داشته باشد، با انجام آزمایشات خونی می توان بررسی کرد که احتمال ابتلای فرزندش به بیماری ژنتیکی به چه میزانی خواهد بود. در صورت بالا بودن میزان این احتمال به آن ها توصیه می شود که عقد نکنند و در جهت عواقب بچه دار شدن با این شرایط به آن ها هشدار می دهند. اما اگر  به این هشدارها توجهی نشود و تست ها و آزمایش ها را طبق راهنمایی پزشک متخصص ژنتیک انجام ندهند، در صورت تولد فرزند ناهنجار (مثلا عقب مانده ذهنی)٬ زوجین بار مالی و روانی این تصمیم نادرست را یک عمر به دوش خواهند کشید.

guest
645 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مررریم

سلام خسته نباشید
من گروه خونی Aمنفی ونامزدم o+ایا مانعی برای ازدواج هس

Saba

نامزدم یه برادر که مشکلات ذهنی دارد ارثی تو فامیلشون نیست مادر پدرشون فامیل دور بودن
ایا ممکنه من و نامزدم در این مورد در ازمایشات به مشکل بر بخوریم

ادمین ساواژنوم

با سلام. از آن جایی که ازدواج در نسل پیشین خویشاوندی بوده است و یک مورد مشکلات ذهنی هم در همان خانواده مشاهده شده، انجام مشاوره ژنتیک به شما توصیه می گردد.
شماره تماس کلینیک و آزمایشگاه ساواژنوم برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت/مشاوره ژنتیک حضوری و تلفنی:
شماره تماس کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۱-۰۲۱
شماره واتساپ و تلگرام: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

ناشناس

سلام من شوهرم bمثبت و من aمثبت هستم ایا در بارداری مشگلی نخواهم داشت ؟؟؟؟

سمانه

خیر مشکلی ندارد

Matina

سلام خسته نباشید من کم خونی مینور دارم و نامزدم هیچ مشکلی ندارن بنظرتون اگه ازمایش ژنتیک بدیم هیچ مشکلی پیش نمیاد یعنی ازمایشمون خوب درمیاد؟

مهسا

سلام من گروه خونیم B_
و نامزدمo+
هستش آیا میتونیم باهم ازدواج کنیم ب نظرتون مشکلی نداره برای بچه و اینا؟

ادمین ساواژنوم

با سلام. گروه خونی مانعی برای ازدواج ایجاد نمی کند. در واقع انواع کم خونی هست که مشکل‌زا است. اگر نگران مواردی که ممکن است به بچه انتقال پیدا کند پیش از اقدام به ازدواج و بارداری مشاوره ژنتیک دریافت کنید.
شماره تماس کلینیک و آزمایشگاه ساواژنوم برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت/مشاوره ژنتیک حضوری و تلفنی:
شماره تماس کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۱-۰۲۱
شماره واتساپ و تلگرام: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

فاطمه

سلام من ونامزدم آزمایش دادیم یکیمون کم خونی ازنوع آلفا یکیمون از نوع بتا هست ژنتیک انجام دادیم هنوز جوابش نیومده به نظرتون امکان ازدواج هست؟

ادمین ساواژنوم

با سلام. امکان ازدواج وجود دارد همیشه اما باید با تعهد و تحت نظر متخصص ژنتیک بارداری بشید تا این جهش ها به فرزندتون انتقال پیدا نکنه. شماره تماس کلینیک و آزمایشگاه ساواژنوم برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت/مشاوره ژنتیک حضوری و تلفنی:
شماره تماس کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۱-۰۲۱
شماره واتساپ و تلگرام: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

سمانه زحمتکش

سلام من پلاکتم پایینه ۱۳۳ هزار هست و نامزدم هم دچار فاویسم و رماتیسم مفصلی هست ابا در آینده مشگلی از لحاظ ژنتیکی یا بارداری برامون به وجود میاد؟

ادمین ساواژنوم

با سلام. باید پیش از ازدواج و پیش از بارداری توسط متخصص ژنتیک ویزیت بشید تنها در این صورت می تونین تا حد زیادی از سلام فرزدتون در آینده اطمینان پیدا کنید. شماره تماس کلینیک و آزمایشگاه ساواژنوم برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت/مشاوره ژنتیک حضوری و تلفنی:
شماره تماس کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۱-۰۲۱
شماره واتساپ و تلگرام: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

سمانه زحمتکش

بنده دچار پلاکت پایین روی ۱۳۳ هزار و نامزدم دچار فابیسم و رماتیسم مفصلی هستند آیا در آینده ممکنه مشگلی برامون به وجود بیاد بعد از ازدواج یا برای بارداری

سمانه زحمتکش

سلام بنده پلاکتم پایینه روی ۱۳۳ هزار هست و نامزدم دچار فاشیسم و رماتیسم مفصلی هست آیا در آینده مشگلی برامون پیش میاد یا نه

کاربران ناشناس

سلام

Elnaz

سلام خوب هستین ببخشید من یه سوال داشتم من و همسرم وقتی رفتیم ازمایش ازدواج بدیم فهمیدیم که جفتمونم کم خون هستیم مارو فرستادن ازمایش ژنتیک برا ازدواج رفتیم و جواب ازمایش ما نوشته بود باتوجه به اینکه هردو زوجین برای موتاسیون های شایع ژن بتا گلوبین نرمال بوده و هردو فقط ناقل خاموش الفا تالاسمی میباشند دراین زوجین ازمایش پیش از تولد تالاسمی نیاز نمیباشد میخواستم بدونم این جواب برا بارداری من مشکلی ایجاد میکنه یا میتونیم فرزند سالمی به دنیا بیاریم؟؟

پریناز

سلام من گروه خونیم منفی هست فک کنم منفی آ اما نامزدم مثبت آ هست ما میتونیم باهم ازدواج کنیم یا خیر؟

نسترن

سلام من با یکی آزمایش کردم یکی از فامیلای دور بعد جواب آزمایش من کم خونم ولی کم و احتیاج به دارو نداری
به اون پسره گفتن که باید بری یه جا دیگه آزمایش کنی واس اطمینان یعنی چی میشه بهم بگید چرا باید دوباره آزمایش کنه

هدی

با سلام
من و پسر عموم قبل از ازدواج برای آزمایش تالاسمی اقدام کردیم پسر عموم کم خونی تالاسمی و من هم کم خون نشون داده اما گفتن ارجاع میدن به شیراز ۹۰ درصد درست میشه تو همین ماه هم یه کیسه پر بخاطر غلظت خون ازش خون گرفتن دلیل کم خونی ایشون خون دادن می‌تونه باشه اگر من با دارو یا تغذیه مناسب مشکل کم خونی خودمو حل کنیم آیا برای بارداری مشکلی پیش میاد ؟

هدیه

با سلام
من و پسر عموم قبل از ازدواج برای آزمایش تالاسمی اقدام کردیم پسر عموم کم خونی تالاسمی و من هم کم خون نشون داده اما گفتن ارجاع میدن به شیراز ۹۰ درصد درست میشه تو همین ماه هم یه کیسه پر بخاطر غلظت خون ازش خون گرفتن دلیل کم خونی ایشون خون دادن می‌تونه باشه اگر من با دارو یا تغذیه مناسب مشکل کم خونی خودمو حل کنیم آیا برای بارداری مشکلی پیش میاد ؟

ادمین ساواژنوم

با سلام. متاسفانه احتمال این که کم خونی شما و پسر عموی شما ژنتیکی باشد و به علت جهش ژنی ایجاد شده باشد وجود دارد. باید مشاوره و ویزیت متخصص ژنتیک دریافت کنید تا با پیدا شدن جهش‌ها امکان جلوگیری از انتقال ان با فرزندتان فراهم شود و مشکلی برای ازدواج شما پیش نیاید.
شماره تماس کلینیک و آزمایشگاه ساواژنوم برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت/مشاوره ژنتیک حضوری و تلفنی:
شماره تماس کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۱-۰۲۱
شماره واتساپ و تلگرام: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

ایدا

سلام ببخشید نامزدم مینور هس خودمم ازمایش چندسال اخری کم خونی نداشتم ولی حدود ۱۰سال پیش کم خونی شدید گرفتم ک فک کنم میگفتن کم خونی داسی هس،میخاستم بدونم اگر داسی باشم بااین لحاظ ک نامزدم مینور هس میتونیم ازدواج کنیم؟

ادمین ساواژنوم

با سلام. بله شما در ابتدا باید آزمایشات ژنتیکی را در مرکز ساواژنوم انجام بدین و بعد از مشخص شدن جهش ها، با استفاده از روش PGD تحت نظر پزشک متخصص ما اقدام به بارداری فرزند سالم کنید.
شماره تماس کلینیک و آزمایشگاه ساواژنوم برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت/مشاوره ژنتیک حضوری و تلفنی:
شماره تماس کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۱-۰۲۱
شماره واتساپ و تلگرام: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

علی

سلام ممنون از برنامه و پاسخگویی شما
مشخصات پسر متولد 75 و دختر متولد 84 که غریبه هستند و نسبت فامیلی ندارند
پسر mcv 67.4 fl و دختر خانم mcv 79.2 fl از جهت کم خونی و موضوع مینور و ماژور ایا این دو بزرگوار مشکلی دارند یا خیر ؟
یا فقر آهن و موضوعات قابل بررسی دیگری آیا مشکلی وجود دارد برای ازدواج یا خیر ؟؟؟

ادمین ساواژنوم

با سلام. از بخش کلینیک ساواژنوم با شما تماس گرفته خواهد شد.

نگین

سلام وقت بخیر
خواستم بپرسم که مرد مینور با زنی که فقط ناقل مینور باشه چند درصد احتمال داره بچه ماژور بیارن؟

کتولی

سلام دختر و دامادم آزمایش پیش از ازدواج دادن دخترم سالمهکمی فقر آهن داره ولی دامادم هموگلوبین s داره ۳۶ درصد همو گلوبین a هم ۶۰ درصد وà2 و هم ۲ درصد اینها میتونن باهم ازدواج کنن مشکلی برای دامادم در دراز مدت یا بچه هاشون پیش نمیاد لطفا راهنمایی بع مایید ممنون

ادمین ساواژنوم

با سلام. با توجه به ماهیت پیچیده انواع کم خونی های ارثی و خطرهای متفاوت در صورت ترکیب انواع جهش ها، تنها پس از مشاهده آزمایشات و مشاوره ژنتیک می توان به پرسش های شما پاسخ داد.
شماره تماس کلینیک و آزمایشگاه ساواژنوم برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت/مشاوره ژنتیک حضوری و تلفنی:
شماره تماس کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۱-۰۲۱
شماره واتساپ و تلگرام: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

M

سلام خسته نباشین من و نامزدم فردا میخوایم بریم آزمایش خون قبل عقد و بدیم ما دختر دایی پسر عمه هستیم و جفتمون تالاسمی مینور داریم قبل این آزمایش یه آزمایش تالاسمی دادیم و دکتر بهمون گفت احتمال بیماری بچه ۷۵درصد بچه سالم یا مینور و ۲۵درصد ماژور میخواستم بدونم جلو ازدواج و میگیرن چون امروز محضر بهمون گفت اگه کم خونی مینور شدید داشته باشین اصلا جواب برکه رو بهتون نمیدن و نمیزارن ازدواج کنین خیلی نگرانم واقعا اجازه نمیدن؟!

امیرحسین

سلام. فقط میخاستم بیام اینجا بگم مگه کرممممم دارین وقتی خونتون یکیه یا فامیلین یا هردو مینورین ازدواج کنین!! ای مرگ بر شما و همچین آدمایی..
من یه پسر ۲۰ ساله تالاسمی ماژور هستم که دو تا خواهر و برادر بزرگتر دارم و اونها مینور هستن!! و من سومی بودم که تو دو سالگی ماژور شدم!! و بدبخت شدم رفتم زندگیمم خراب شد تو بچگی!! فقط به فکر خودتونین!! به فکر بچه بدبخت نیسین که!! اما من تو بچگی وضعم خیلی خرااااب شد اما با یه خیلی دارو ضد آهن و هر ۱۵ ۲۰ روز خون و یه خیلی قرص و دوا و دارو و یه خیلی مااااجرااا ها و سختی ها و خراب شدن روح و روااانم و جر دادن خودم فعلا آهنم که ۳۰۰۰ بود تو بچگی فعلا شده ۳۰۰ و نرماله و صورتم کامل خوب شده و خودمم و هلوگمبین خونمم که همیشه ۷ ۸ ۹ بوده الان کلا ۱۰ ۱۱ هستش و انگار اولین فرد تالاسمی هستم که به اراده خودم و با اونهمه سختیا دارم خوب میشم و عین فرد مینور شدم!! ازدواج نکنین خواهشا نکنین هم بچه بدبخت میشه هم خودتون کلا هم زندگیتون میشه غم غصه تو بچگی اون فرزند اما فعلا خوبه همه چی خوبه💪🏾❤ الان که خودم بدنسازم هستم رو فرمم خیلیم خوشتیپ دخترکش اما مشکلم سر اینه که چونکه ماژورم نمیتونم با مینور یا ماژور ازدواج کنم و فقط و فقططط باید سالم باشه دختره!! پس ربطی نداره جواب آزمایش سالم بیاد یا نه!! امکان داره که چند سال بعد یکدفعه پلاکت خون بچه بیاد پایین یا داشتیم تو سن ۱۰ ۲۰ ۳۰ حتی ۵۰ سال داشتیم که یارو یکدفعه خونش اومد پایین و تالاسمی شد و نابود شد رفت!!! موفق باشید!

ادمین ساواژنوم

سلام امیر حسین عزیز. بسیار خواندن پیامت برای من جذاب بود و خوشحالم که الان حالت خوبه. امیر حسین جان، اگر مادر و پدر آزمایش ژنتیکی بدن، نه اون آزمایش خون قبل ازدواج!!!، و تالاسمی داشته باشن جهششون قشنگ معلوم و پیدا می شه. بعد می تونن با روش های ژنتیکی مثل PGD و PND بچه ای داشته باشن که تالاسمی نداشته باشه. مثلا توی PGD، با لقاح اسپرم و تخمک توی آزمایشگاه چندتا جنین تشکیل میشه، بعد ما DNA این جنین ها رو نگاه می کنیم و اونی رو که جهش نداره انتقال می دیم به رحم مادر. اگر دوست داشته باشی می تونی با کلینیک تماس بگیری تا اطلاعات بیشتری بهت بدن.
شماره تماس کلینیک و آزمایشگاه ساواژنوم برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت/مشاوره ژنتیک:
شماره تماس کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۱-۰۲۱
شماره واتساپ و تلگرام: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

As1400

مثلا ماهم خر که برا مخ زنی نیومدی

شقایق

سلام خواهرم با پسر عموم برای ازدواج رفتن ازمایش دادن و دوباره خوب نبود بعد از استفاده دارو ازمایش سوم خوب شد ولی برای ازمایش ژنتیک رو دادن اما هنوز جواب ندادن ایا امکانش هست این ازمایش ژنتیک خوب نباشه چونکه خواهرم کم خونی مینور هستش

کاربران ناشناس

سلم دکتر
مهدی رفیعی هستم و ببخشید که مزاحم شما شدم.
من بیماری دیستروفی دارم و همسری که انتخاب کردم سالم است و فقط در هنگام تولد مشکل لب شکری داشته است.
با ای وی اف و دکتر زنان خوب صاحب فرزند سالم میشیم؟
لطفاً پاسخ دهید.
تشکر

ادمین ساواژنوم

با سلام. شما باید حتما پیش از اقدام به بارداری و آی وی اف توسط متخصص ژنتیک ویزیت بشین. برای دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی و حضوری و اطلاعات بیشتر با شماره های زیر در تماس باشید:
شماره های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۱-۰۲۱
شماره واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

زیبا۲

سلام من ازمایش ازدواج دادم اما نامزدم سیکل سل خفیف دارن و من سالمم کامل. بهمون گفتن مجدد ازمایش میدین
به نظرتون میشه ازدواج کنیم چیزی نمیشه

Nili

سلام من و نامزدم هر دوگروه خونی A+ هستیم ولی کم خونی ارثی داریم برای ازمایش عقد گفتن ک باید حتما ژنتیک انجام بدید ولی بهمون نامه دادن ک عقد کنیم اگ جواب ازمایش ژنتیک بد باشه میتونیم فرزند سالم داشته باشیم اینم بگم نسبت فامیلی نداریم

کاربران ناشناس

سلام نتیجه ازمایشت ۰یشد

افسرده

سلام طورو خدا کسی یه جوابی ب من بده
پدر برادرام میخان منو ب زوربدن ب پسر عموم من دوسش ندارم چکار کنم خون مو بهم نخوره چکار کنم تو ازمایش مشکلی میش بیاد اگ خونمو بهم خورد بخدا گفتم خودکشی میکنم ولی اونا باور نمیکنن

بهار

متاسفانه منم همین مشکل رودارم ودنبال یه راهکارم

محسن

بامن ازدواج کنلطفا

کاربران ناشناس

به وکیل یا دادگاه باید بگید خوب

بشرا

سلام چطور مخام بدونم اسم خون خودم چیه

امیر

سلام خسته نباشید.من آقا هستم با گروه خونی ab منفی. نامزدم o مثبت مشکلی در ازدواج یا بچه دار شدن داره؟

کاربران ناشناس

سلام ب نظر من ازدواج نکنید همش غم غصه میشه براتون منو شوهرم با ای دو گروه خونی بودیم

وحید

سلام خسته نباشید ببخشید نزاحمتون شدم ذهنم خیلی در گیر شده
میکم من یک مرد هستم میخوام با دختر دایی ازدواج کنم
گروه خونی دختر باید چی باشه و مال من باید چی باشه که از هم بخوره بتونیم ازدواج کنیم
یک دنیا ممنونت هستم اگر جوابمون بدی 🙏

ادمین ساواژنوم

با سلام. گروه خونی ممانعتی برای ازدواج نیست، بررسی تالاسمی و کم خونی زوجین پیش از ازدواج به صورت عمومی انجام می گردد و در صورت وجود مشکل با تعهد به آزمایش ژنتیک اجازه ازدواج می دهند.اما شما ازدواج فامیلی هم دارید و باید حتما برای ازذواج فامیلی و امکان بروز سایر مشکلات مرتبط ارثی و ژنتیکی هم مشاوره ژنتیک بشین. برای دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

کاربران ناشناس

سلام به زور با پسر عموم یک سال نامزدم الان قرار ازدواج گذاشتن من نمیخوام ازدواج کنم میشه یه خواهش کنم یه راهکار بدین که خون مون به هم نخوره خواهش میکنم کمک کنید ممنون

ناشناس ۴

سلام من پسر دایم رفتیم آزمایش خوب بود اما آزمایش ژنتیک خوب نبود احتمال خطر 25تا50هستش
می خواهم بدونم حتما باید جدا بشیم راهی دیگه واسه پیشگیری وجود ندارد
خواهش میکنم جواب بدین
یه دنیا ممنون میشم

ادمین ساواژنوم

با سلم. خیر در اغلب موارد راه هست…. با ما تماس بگیرین، ما در افرادی که حتی ۶ ژن معیوب مشترک داشتن و ازدواج کردن، PGD کردیم و فرزند سالم باردار شدن. شماره تماس کلینیک و آزمایشگاه ساواژنوم برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت/مشاوره ژنتیک:
شماره تماس کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۱-۰۲۱
شماره واتساپ و تلگرام: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

مرد

سلام
اگر فقط کم خونی(مینور) از طرف مرد باشه آیا باز هم برای ازدواج مشکی هست؟
ممنون از پاسخگوییتون

RM

CBC 6.5
WBC 6.01
RBC15.6
HCT 46.3
MCV 77
MCH 26
MCHC 33.7
PLATELETS 238
RDW-CV 13
Anisocytosis Mild
Hypochromia Mild
Microcytosis Mild
Elliptocytosis Mild

Hgb A1 97.6
Hgb A2 2.4

با سلام
آیا من مینور هستم؟

ادمین ساواژنوم

با سلام. سوال شما مستلزم دریافت مشاوره است. با جواب آزمایش خود برای دریافت وقت اقدام کنید. تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ و بوتیم: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

کاربران ناشناس

سلام.نه

حانیه

سلام دیروز خواهرم با نامزدشو بردیمشون آزمایش خون برای ازدواج جفتشون مینور هستن گفتن باید آزمایش ژنتیک انجام بدن یه دوره ۱تا۲ماهه داره امکانش هست درست بشه و امید الکی نباشه آخه گفتن درست میشه نگران هیچی نباشید

ادمین ساواژنوم

با سلام. برای مشاوره ژنتیک مراجعه کنند.
شماره های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۱-۰۲۱
شماره واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

شقایق

سلام خواهرم با پسر عموم برای ازدواج رفتن ازمایش دادن و دوباره خوب نبود بعد از استفاده دارو ازمایش سوم خوب شد ولی برای ازمایش ژنتیک رو دادن اما هنوز جواب ندادن ایا امکانش هست این ازمایش ژنتیک خوب نباشه چونکه خواهرم کم خونی مینور هستش

زهرا

سلام من ازمایش خون قبل عقد دادیم جواب دراومده من کم حون نیستم ولی نامزدم کم حون هسن والبته این که من ویتامین ث 2درصد کم دارم چکار کنم میتونیم باهم ازدواج کنیم یا نه

ادمین ساواژنوم

با سلام. شماره تماس کلینیک و آزمایشگاه ساواژنوم برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت/مشاوره ژنتیک حضوری و تلفنی:
شماره تماس کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۱-۰۲۱
شماره واتساپ و تلگرام: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

کورش

با سلام منو مجبور به ازدواج کردند با فردی که اصلا حسی بهش ندارم میخواستم ببینم چکار میشه کرد که جواب ازمایش خونمون منفی بشه .
ممنون میشم جواب بدین ،.

کاربران ناشناس

ممنون از جواب ندادنتون

کورش موسوی

با سلام منو مجبور به ازدواج کردند با فردی که اصلا حسی بهش ندارم میخواستم ببینم چکار میشه کرد که جواب ازمایش خونمون منفی بشه .
ممنون میشم جواب بدین ،.

محسن

هیچ راهز نداره مگه چند تا دکترو هماهنگ کنی

زینب اشنا

سلام خوبین منو نامزدم ازمایش دادیم هردوتالاسمی مینور بودیم دکترا گفتن نمیشه ازدواج کنین ماهم جدا شدیم یعنس میشد ازدواج کنیم و بچه سالم با دنیا بیاد

ادمین ساواژنوم

با سلام. خیر مانعی برای ازدواج نیست! شما و همسر تست ژنتیکی می دین و جهش مشخص میشه. بعد هنگام تصمیم به بارداری با روش تشخیص ژنتیکی پیش از لانه گزینی (PGD)، جنین سالم انتخاب و به رحم شما انتقال داده می شود. اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ و بوتیم: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

شی

نامزدم گروه خونیش ب مثبته خودمم آمثبت به هم میخوره گروه خونی ما

دلوین

سلام لطفا بهم کمک کنید دختر خالم ب ازدواج اجباری از طرف پدرش جبر شده اونم شب و روزش شده گریه قراره فردا با پسر عموش بره ازمایش ازدواج بده اقای دکتر یا هرکسی ک پیام منو میخونه لطفا بگین ک چی بخوره این این ازمایش مثبت نشه حتی اگه قرصی چیزی پیشنهاد کنید بخدا کمک بزرگی در حق یه دختر 14 ساله میکنید ممنون میشم..

ح.ش

سلام،رفتار این پدر باعث
تأسف فراوان هست،به نظرم این دختر خانم باید به مادرش بگه که مثلا به پسرعموش علاقه نداره و این علاقه نداشتن زندگی هردوی اونهارو نابود میکنه، و بعد از مادرش بخواد که پدرشو مجاب و از این رفتار بد منصرف کنه

Bnajafi

سلام من خانم هستم کم خونی دارم نامزدم غظلت خون برای بچه دار شدن مشکل ایجاد میشه؟میتونیم باهم ازدواج کنیم؟

ناشناس

سلام
ممنون میشم اگع راهنمایی کنید
اگع ازدواج فامیلی نباشع
ازدواج با غریبه باشع
مرد ناسالم ماژور
زن سالم باشه
آیا میتونند با هم ازدواج کنند
و بچه سالم داشته باشند

کاربران ناشناس

سلام خسته نباشید من و پسر خالم آزمایشی دادیم گفتن فقر آهن دارین دوباره آزمایش دادیم گفتن باید بازم قرص بخورین آیا اگه ی کدوممون فقر اهن مان خوب شود میتوانیم ازدواج کنیم ممنون میشم جواب بدین

سمین

سلام همسرم B+هستن خودمم همینطور برای بچه دار شدن مشکلی به وجود نمیاد؟

فاطمه

سلام
من گروه خونیم b+ونامزدم ab+ آیا بهم میخوریم؟

دکترسالاری

اره مشکلی ندارین

زینب

لطفا جواب بدید آیا ما ک الان دوتامون تالاسمی مینور هستیم باید قبل از عقد کردن بریم آزمایش ژنتیک انجام بدید یا وقتی ک ازدواج کردیم برا فرزند آوردی باید بریم آزمایش ژنتیک لطفاً جواب بدی.

زهرا کعبی

سلام من ونامزدم ازمایش دادیم گفتن منفیه وباید دوباره ازمایش بدیم؟ خواستم ببینم چقد طول میکشه ازمایش بعدیمون؟ وایا درصد خوب بودن ازمایش چقد هست؟؟؟

مهران

با سلام منو نامزدم اصلا آزمایش نگرفتیم آیا برای آینده فرزندمون مشکل پیش میاد ؟؟؟؟؟

ادمین ساواژنوم

با سلام. بدون انجام آزمایش و مشاوره چه طور می توان نظر داد؟

ناشناس

سلام
ممنون میشم اگع راهنمایی کنید
اگع ازدواج فامیلی نباشع
ازدواج با غریبه باشع
مرد ناسالم ماژور
زن سالم باشه
آیا میتونند با هم ازدواج کنند
و بچه سالم داشته باشند

زهرا

سلام من مینور مادر زادی خیلی خفیف دارم اگر بخوام آزمایش قبل از ازدواج بدهم مشکلی برایم پیش نمی‌آید

زینب

لطفا جواب بدید واقعا من دارم افسرده میشم من و پسر خالم رفتیم آزمایش خون قبل ازدواج گفتن ک هر دو کم خونید و رفتیم پیش دکتر باز هم آزمایش گرفت ک هر دوتامون تالاسمی هستیم آیا برا فرزند آوردی آینده مشکل پیش میاد ؟

ادمین ساواژنوم

با سلام. بله شما باید تحت نظر متخصص ژنتیک باشین. در ابتدا هر دو باید تست ژنتیکی تالاسمی بدید تا جهش ها مشخص بشه و پس از اون با روش های PND و PGD می تونین فرزند سالم داشته باشین. توضیحات بیشتر طی جلسه مشاوره به شما داده خواهد شد.
خدمات مشاوره توسط پزشک و انجام آزمایشات همگی در مجموعه ساواژنوم به شما ارائه خواهد شد.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ و بوتیم: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

بهنام

سلام خسته نباشید ممنونم از سایت خوبتون .
آیا کسی که‌چند سال پیش ید خورده ۱۵۰ میل دو بار مشکل در ازدواج دارد و اینکه قبل از خوردن ید اول هم اسپرم خودم را برای احتیاط در بانک اسپرم فریز کردم . ممنون میشم راهنمایی کنید .‌

ادمین ساواژنوم

با سلام. اگر سوال شما در رابطه با کیفیت اسپرم و چالش های باروری پیش رو است باید با متخصص صحبت کنین. برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ و بوتیم: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

الهه

سلام‌من‌رفتم‌آزمایش‌دادم‌من‌مینور‌ونامزدم کم‌خون در‌آینده‌مشکلی‌به‌وجود‌میاد؟

کامی

سلام اقای دکتر .من با دختر خالم ازمایش دادیم قبل عقد هر دو کم خون بودیم دکتر گفتن برای من با دارو احتمال داره خوب بشم ولی برای نامزدم گفتن کم خونی ارثی داره دارو هم بخورن فایده نداره .برای ازدواج مشکلی پیش نمیاد برای ما

ادمین ساواژنوم

با سلام. هر دو آزمایش تالاسمی ژنتیکی هم دادین یا فقط الکتروفورز؟ در هر صورت می تونین بارداری سالم داشته باشین اما باید تحت نظر متخصص ژنتیک PGD و PND را انجام دهید. برای انجام آزمایش ژنتیک دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ و بوتیم: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

افسرده

چرا کسی جواب این سوالا رو نمیده منومیخان ب زور شوهر بدن ب پسر عموم اصلا دوسش ندارم گفتم بخدا اگ بخاید بدید خودکشی میکنم ولی اونا اصلا باور نمیکنن
طورو بقران قسم کسی بگه چه قرصی میشه خورد ک خونمون بهم نخورن اگ بهم بخورن خودکشی میکنم طورو خدابهم بگید

R

سلام خسته نباشید ببخشید منو نامزدم میخوایم بریم آزمایش خون بدیم
اگر جوابش منفی بشه و خون مون بهم نخوره باید جدا شیم ؟

ادمین ساواژنوم

با سلام، موردی نیست برای ازدواج و حتی فرزندآوری! اما باید حتما تعهد بدهید و مشاوره ژنتیک بگیرید و آزمایشات لازم را بدهید. ما حتی در صورت وجود ژن معیوب قادر به جلوگیری از انتقال آن به فرزندان شما هستیم. برای دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ و بوتیم: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

کاربران ناشناس

ث

محمد

سلام خسته نباشید
من و نامزدم آزمایش خون دادیم مال خودم الفا بود و مال نامزدم مینور
گفتن باید تست ژنتیک بدیم

ادمین ساواژنوم

با سلام. ناقل بودن شما ممکن است باعث مبتلا شدن فرزندتون بشه، باید تست ژنتیک بدین حتما ا جهش هاتون شناسایی بشن. شما باید مشاوره ژنتیک بگیرین تا برای بارداری با روش هایی مثل PGD و PND مانع از انتقال ژن معیوب به فرزندتون بشین. خدمات مشاوره توسط پزشک و انجام آزمایشات همگی در مجموعه ساواژنوم به شما ارائه خواهد شد.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ و بوتیم: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

محمد پناهی

با سلام
من و همسرم پسر خاله و دختر خاله هستیم ، از طرفی خواهر من با برادر خانمم ازدواج کرده است (آنها هم پسر خاله ، دختر خاله هستند)آیا اگر پسر من قصد ازدواج با دختر این خواهرم را داشته باشد با آزمایشات ژنتیک وضعیت چگونگی ازدواج آنها ، بخصوص بدون مشکل بودن بچه دار شدنشان به طور کامل روشن می شود یا بغیر از نتیجه آزمایش امکان بروز مشکل ژنتیک به صورت نهفته وجود دارد یا خیر ؟

ادمین ساواژنوم

با سلام. بله با تست ژنتیکی کامل می تونیم تمام ژن های معیوب مشترک را پیدا کرده و پیش از بارداری با روش PGD مانع از انتقال آن به فرزند شد. در اولین قدم باید مشاوره ژنتیک دریافت کنید.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ و بوتیم: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

Sara

سلام خسته نباشید.برادر همسرم مبتلا به اسکیزوفرنی هستن که من بعد ازدواج فهمیدم
خودهمسرم هم کم خونی داشتن ازمایش های قبل ازدواج.الان بعد۴ سال ازمایش دادن دوباره کم خونی دارن
برای اقدام به بارداری باید به مشاوره ژنتیک مراجعه کنیم یا مشکلی نیست؟؟؟؟؟؟

ادمین ساواژنوم

با سلام. پیش از اقدام به بارداری باید ویزیت بشین. برای دریافت اطلاعات بیشتر و وقت ویزیت با ما در تماس باشین.
شماره تماس: ۰۲۱۸۸۶۶۲۸۲۰ و ۰۲۱۸۸۶۶۲۸۲۱
شماره موبایل: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

Rk

سلام من و نامزدم آزمایش دادیم تماس گرفتن باهامون که باز باید بیاید برا آزمایش تکمیلی که نامزدم باید آزمایش بده نوشته بود آزمایش a2
برای چی هست

مینا

سلام‌من‌و‌نامزدم‌آزمایش‌دادیم‌دوسال‌پیش‌ مثبت‌ بود‌مشکلی‌نداشت‌الان‌رفتیم‌آزمایش‌دادیم‌ گفته‌نامزدم‌مینور‌هست‌خودمم‌کم‌خون‌هستم‌‌گفتم‌آزمایش‌ DNAانجام‌بدین‌ممکنه‌جوابش‌ منفی‌ باشه‌نتونیم‌باهم‌ازدواج‌کنیم‌ MCHخودمم‌25.4هست

رزا

سلام وقت بخیر من براثر پریود شدن و اینکه بیمارستان خون ازم گرفته mchو گلبول های قرمز و هموگلوبینم کاهش پیدا کرده اما mcvبالا هست .قبلش اینجوری نبود و شوهرم مینور هست .من که دچار کم خونی شدم و شوهرم مینور میتونم اقدام به بارداری کنم؟بچم ماژور نمیشه؟

ادمین ساواژنوم

با سلام. حتما باید پیش از اقدام به بارداری بررسی دقیق ژنتیکی انجام بدید. با توجه به این که همسرتون هم مینور است بسیار حائز اهمیت هست. برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ و بوتیم: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

مهسا

سلام شما آخرش چیشدین؟؟

مینو

سلام، من سیکِل هستم و نامزدم فاویسم دارن، ما باید آزمایش ژنتیک بدیم؟ و احتمال فرزند ماژور صددرصد وجود داره؟

ادمین ساواژنوم

با سلام. در رابطه با ماژور شدن خیر، اما برای سیکل سل و فاویسم باید مشاوره و بررسی ژنتیکی پیش از بارداری داشته باشین حتما. برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ و بوتیم: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

Khoda

سلام من مینور و نامزدم ماژور هستن آیا میتونیم باهم ازدواج کنیم؟

ادمین ساواژنوم

با سلام. بله با تعهد می تونین ازدواج کنین اما باید توسط متخصص ژنتیک ویزیت بشین و زیر نظر باشین تا جهش های کم خونی شما شناسایی شوند و با روش های ژنتیکی مانع از انتقال آن به فرزندتون بشین. خدمات مشاوره توسط پزشک و انجام ازمایشات همگی در مجموعه ساواژنوم به شما ارائه خواهد شد.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ و بوتیم: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

کاربران ناشناس

سلام نامزدم مینور من کم خون بودم الان جواب ازمایشمان نامزدم مینور درامد من گفته کم خونی نداری الان نمی تانیم ازدواج کنیم یا سه ماه عقدمان عقب میفته😫

ناشناس

سلام اگر بخواهیم کاری کنیم که ازدواجمون سر نگیره ولی دلیلش یعنی برا ازمایش ها باشد باید چیکار کرد

کاربران ناشناس

سلام جوابی گرفتید؟منم میخام خونم نخوره ب طرفم

Sss

سلام منم میخوام ازدواج سر نگیره.. کسی میدونه چکار کنم.. لطفا جواب بدید…. چکار کنم حواب ازمایش خوب درنیاد

افسرده

چرا کسی جواب این سوالا رو نمیده منومیخان ب زور شوهر بدن ب پسر عموم اصلا دوسش ندارم گفتم بخدا اگ بخاید بدید خودکشی میکنم ولی اونا اصلا باور نمیکنن
طورو بقران قسم کسی بگه چه قرصی میشه خورد ک خونمون بهم نخورن اگ بهم بخورن خودکشی میکنم طورو خدابهم بگید

کاربران ناشناس

بمیرم برات من دختر

من و اینجانب

چرا جواب نمیدن؟
بهت میگم ازمایشایی که اینجا گفتن مثل اعتیاد نیست که یچی بخوری مثبت شه یا یکار کنی معلوم نشه، ژنتیکیه طبع بدنته کاری نمیتونی بکنی.
مگر بری دعا کنی خدا کمکت کنه یا هم بری به پسره بگی بیخیالت شه
ببخشید ولی واقعیت اینه

فاطی

سلام من mcv 67.16 و mch 21.47 و was 6400 و rbs 5.45 و هموگولوبین 11.7 و Hematocrit 36.6. آیا مینورم؟

Abbas

سلام خیر شما نرمال هستید

..

سلام من وپسر خالم آزمایش ژنتیک دادیم و ۸تا ژن مشترک معیوب داریم ایا میتوانیم باهم ازدواج کنیم یعنی بچه هایما احتمال چند درصد سالم میشن

ادمین ساواژنوم

با سلام. برای ازدواج مانعی وجود ندارد اما برای داشتن فرزند سالم حتما پیش از بارداری باید جواب های شما بررسی شود و بر اساس نظر متخصص ژنتیک پیش از بارداری (PGD) و هنگام بارداری (PND) را برای جلوگیری از انتقال ژن معیوب به فرزندتان انجام دهید.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ و بوتیم: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

زیبا

سلام من دوستت پسرم ab+ و خودمa- ایا امکان ازدواج هست؟؟

زینب جعفری نژاد

سلام ما خونمون بهم نخورد دیگه از خانواده های دوطرفه خون گرفتن گفتن مشکلی نیست ما عقد کردیم اما هر دو ماه مینور هستیم بچه اولمون سالم هست اما دوست دارم بچه گیرم بیا اما تراز این که ناقص به دنیا بیاد منو افسرده کرده چه کار کنیم

ادمین ساواژنوم

با سلام. جهش های شما که باعث تالاسمی مینور شده اند پیدا شده؟ اگر نه ابتدا باید تست ژنتیکی تالاسمی بدهید بعد از اون با روش های ژنتیکی پیش و در حین بارداری می تونین از انتقال ژن معیوب به فرزندتون جلوگیری کنین.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ و بوتیم: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

Sss

سلام منم میخوام ازدواج سر نگیره.. کسی میدونه چکار کنم.. لطفا جواب بدید…. چکار کنم حواب ازمایش خوب درنیاد

کاربران ناشناس

مینوره چطور نرماله

حامد

سلام من و نامزدم ازمایش دادیم مشکل خونی نداشتیم ایشون ناقل تالاسمی مینور بودن که دکتر گفتن مشکلی نیست فقط خاله و دایی نامزدم بیماری ژنتیک داشتن و در راه رفتن مشکل داشتن باید چکار کنیم مطمئن بشیم

ادمین ساواژنوم

با سلام. همان طور که گفتن تنها ناقل بودن یکی از زوجین برای تالاسمی مشکل زا نیست. اما موردی که نیاز به بررسی ژنتیکی دارد در رابطه با خانواده نامزد شماست که در یک سمت از خانواده مشکل حرکتی در دو مورد مشاهده شده است. برای اولین قدم باید توسط پزشک متخصص ژنتیک ویزیت بشین تا در صورت وجود فاکتورهایی که شک به ارثی بودن وجود دارد آزمایشات لازم را انجام دهید. حتی در صورتی که همسر شما ناقل این اختلال باشد، می توانید در مرکز ما با تکنیک PGD فرزند سالمی را به دنیا بیاورید. برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

بهار

سلام من و همسرم آزمایش الکتروفورز دادیم و جواب نرمال بود، ایشون فریتین پایین و مشکل خونریزی روده دارن، دکتر ژنتیک اصرار به آزمایش ژنتیک دارن و میگن یک درصد احتمال وجود داره، سی بی سی تو بعضی از آزمایشگاه ها برای من نرمال قید شده و در آزمایشگاه مرکزی بهداشت در حد ی دهم کمتره، همسر من زیر بار آزمایش ژنتیک بخاطر هزینه نمیرن و میگن وقتی الکتروفورز سالم بوده و اینکه خودش مشکل خونریزی داره و فریتینش پایین، کم خونیش بخاطر همین، من میترسم که نزارن بچه دار بشیم، سوال اصلی من این آیا میتونم باردار بشم؟ و در آینده از جنین آزمایش میگیرن؟ یا حق همچین کاری ندارن؟

ادمین ساواژنوم

با سلام. شما با خواست خودتون می تونین باردار بشید اما باید آگاه باشید که ریسک ابتلای فرزند رو خودتون پذیرفتین. در هنگام بارداری هم می تونین جنین رو بررسی کنین اما باید الان آزمایش ژنتیک بدین تا جهش هاتون معلوم بشه. برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

کاربران ناشناس

هزینه آزمایش ژنتیک با دفترچه تامین اجتماعی چقدر میشه؟

زهرا

سلام من و همسرم وقتی ازمایش دادیم گفتن کم خونی ژنتیکی داره ولی مشکلی نیست ازهیچ نظر گفتن اگه مشکلی بوداصلانمیزاشتن تو کلاسا شرکت کنیم ولی من بازم میترسم میشه بگین خطری هست یان؟

دلوین

سلام لطفا بهم کمک کنید دختر خالم ب ازدواج اجباری از طرف پدرش جبر شده اونم شب و روزش شده گریه قراره فردا با پسر عموش بره ازمایش ازدواج بده اقای دکتر یا هرکسی ک پیام منو میخونه لطفا بگین ک چی بخوره این این ازمایش مثبت نشه حتی اگه قرصی چیزی پیشنهاد کنید بخدا کمک بزرگی در حق یه دختر 14 ساله میکنید ممنون میشم..

Mary

سلام راهی پیدا کردید ؟ منم همین شرایط رو دارم

مهسا

سلام چیکار کنم ک جواب خون ازمایش اشتباه دربیاد و من ب زور ازدواج نکنم ی راهی بگین

کاربران ناشناس

سلام ما رفتیم ازمایش گفتن هردو کم خون هسنین چکار کنین لطفا راهنمایی

ادمین ساواژنوم

با سلام اگر با ازمایش های اولیه مشخص شده که شما هردو مینور هستید، باید تست ژنتیکی تالاسمی انجام دهید تا جهش ایجاد کننده کم خونی پیدا شود. و با این تعهد می تونین بچه دار بشید و از انتقال آن به فرزندتون جلوگیری کنین. برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ و بوتیم: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

زهرا

سلام خسته نباشید گروه خونی خودم oمثبت و خواستگارم bمثبت هس میتونیم ازدواج کنیم یا از اون گروه خونیا هستیم ک نمیشه ازدواج کنیم ؟

کیمیا حقیقی

سلام وقت بخیر.من و نامزدم هردو تالاسمی مینور هستیم گروه خونی منo+ و نامزدم B+ .هنوز ازمایش خون نرفتیم و میترسیم از این بابت ک ب هم نخوره خون مون…🥺 امیدی هست که بتونیم ازدواج کنیم؟

ادمین ساواژنوم

با سلام. کم خونی و تالاسمی ارتباطی با نوع گروه خونی شما ندارد. شما هردو باید توسط متخصص ژنتیک ویزیت بشین، تست ژنتیک تالاسمی رو انجام بدین تا جهش های تون مشخص بشه. بعد از اون هروقت خواستید که باردار بشید، با استفاده از این جواب آزمایشات می تونین با روش های ژنتیکی فرزند سالم داشته باشین.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

مهسا

فکر نکنم حامل باشن چون فقط خانواده ی من رو خواستن
و گفتن میتونید اقدام کنید برای بارداری
فقط نمیفهمم خانوادمو برای چی خواستن

ادمین ساواژنوم

اگر به جواب آزمایش ایشون دسترسی دارین، به همراه آزمایشات خودتون برای مشاوره ژنتیک اقدام کنین تا آقای دکتر شما را راهنمایی کنن.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

مهسا

سلام من مینور بودم و همسرم مشکوک ازمایش ژنتیک تالاسمی دادیم یعد دوماه گفتن برای بچه دار شدن مشکلی ندارم ولی گفتن خانواده ی من هم باید بیان ازمایش cbc بدن
علتش چیه؟

ادمین ساواژنوم

با سلام. جواب آزمایش ژنتیک همسرتون چی بود؟ آیا ایشون هم حامل بودن؟

زهرا

سلام خسته نباشین من میخوام نامزد کنم گروه خونی من o+و برای طرف مقابلم +Aهستش. من تو گوگل خوندم ک این نوع گروه خونی ها نمیتونن باهم ازدواج کنن خطر داره در صورت باردار شدن
ممنون میشم راهنمایم کنین

ادمین ساواژنوم

با سلام. گروه خونی ممانعتی برای ازدواج ایجاد نمی کند. برای سوالات بیشتر وقت مشاوره بگیرین.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

کاربران ناشناس

سلام دخترم میخاد با پسر عموش ازدواج کنه پسر عموش کم شنوایی داره پنجاه درصد آیا در اینده فرزندتون هم مشکل داره؟ چند درصد؟

ادمین ساواژنوم

با سلام. باید سابقه فردی و خانوادگی پسر طی جلسه مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج بررسی شود. در صورت صلاحدید پزشک متخصص ژنتیک آزمایش انجام دهد تا بتوان مانع از انتقال آن به فرزند شد.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

زهرا

سلام خسته نباشید گروه خونی خودم oمثبت و خواستگارم bمثبت هس میتونیم ازدواج کنیم یا از اون گروه خونیا هستیم ک نمیشه ازدواج کنیم ؟

صدف

سلام وقتتون بخیر من تالاسمی مینور دارم
و پسرعموم هیچ نوع کم خونی داره ایا میتونیم باهم ازدواج کنیم؟!
یا اگه با فردی دیگ ازدواج کنم ب مشکل میخورم یا ن

ادمین ساواژنوم

با سلام. آیا شما برای تالاسمی خودتون آزمایش ژنتیک دادین تا جهش مشخص بشه؟ پسر عموتون برای کم خونی بررسی شده اند؟ به علاوه این شما که می خواین ازدواج فامیلی داشته باشید باید حتما مشاوره ژنتیک بگیرین. در این صورت با اطمینان ازدواج می کنین و اگر چیزی هم پیدا بشه می تونین از انتقال اون به فرزندتون جلوگیری کنین.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

مریم

باسلام
پدربزرگ نامزد من سرطان داشتن فوت کردن
پدر نامزدم و دخترعموش هم سرطان دارن ک شیمی درمانی میشن

ایاازمایشی هس ک من بفهمم نامزدم هم خدایی نکرده دراینده سرطان میگیرن یا ن؟
اگ ازمایشی وجود داره کجا بایدبریم و چ مدارکی ببریم

و اینکه باازمایش هول اگزوم مشخص میشه؟

ادمین ساواژنوم

با سلام. مواردی که ذکر کردین نیاز ۱۰۰٪ برای دریافت مشاوره ژنتیک دارد. بله آقای دکتر براتون تست بررسی ژنتیکی سرطان های ارثی رو تجویز خواهند کرد، هرگونه ریسک ابتلا به سرطان را داشته باشند مشخص می شه. بله با WES میشه اما اون چیزی که مهم است آنالیز روی داده ها و گزارش نهایی است که باید توسط یک پزشک متخصص تایید شود.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

مریم

سلام ب طور کلی PGD هزینه اش چقدر میشه؟
منظورم تعیین جنسیت نیس برای ب دنیااوردن فرزند سالم

ادمین ساواژنوم

با سلام. بستگی به تعداد جهش ها، نوع جهش ها، شایع و نادر بودن بیماری دارد. با کلینیک تماس بگیرین تا راهنماییتون کنن.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

دلوین

سلام لطفا بهم کمک کنید دختر خالم ب ازدواج اجباری از طرف پدرش جبر شده اونم شب و روزش شده گریه قراره فردا با پسر عموش بره ازمایش ازدواج بده اقای دکتر یا هرکسی ک پیام منو میخونه لطفا بگین ک چی بخوره که این ازمایش مثبت نشه حتی اگه قرصی چیزی پیشنهاد کنید بخدا کمک بزرگی در حق یه دختر 14 ساله میکنید ممنون میشم..

اراز

کاری نمیشه کرد مگه این که هر دو تالاسمی داشته باشند

معصوم

چ کردن

مریم

سلام
PND چقدر هزینه اش میشه؟
لطفاجوابمو بدین

ادمین ساواژنوم

با سلام. انجام PND برای چند جهش؟ می تونین عکس نسخه یا آزمایش خود را برای ما واتساپ کنین تا به سوالاتتون پاسخ بدهند.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

Saghar

سلام میگم چی بخوریم که وقتی رفتیم آزمایش خون بدیم برای ازدواج خون دو طرف به هم بخوره

کاربران ناشناس

سلام خسته نباشید برادر شوهر من چند رو پیش آزمایش خون دادن با کسی که قرار ازدواج کن گفتن خونتون به هم نمیخوره نباید ازدواج کنین بچه هاتون تالاسمی میش دختر و پسر کاملا غریبه هستن میخواستم بدونم هیچ راهی ندارن

ادمین ساواژنوم

با سلام. می تونن با تعهد به انجام آزمایش ژنتیکی ازدواج کنن، در صورتی که زیر نظر ما باشن با روش های PGD میتونن فرزند سالم هم داشته باشند. برای دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ و بوتیم: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

زری

سلام
ببخشید میخواستم بدونم خوردن قرص فرشته آزمایش اعتیاد پیش از ازدواج رو مثبت نشون میده؟

عسل

سلام من از نامزدم باردارم و خانواده خبر ندارن ایا در ازمایش قبل ازدواج بارداریم مشخص میشه یا فقط جواب خونمون ک بهم میخوره یا ن نشون میده؟

ساوا مگ

مجله تخصصی ژنتیک

امتیاز نوشته 4 با 259 رای