Search
Close this search box.
قهوه سیاه و شکلات تلخ را دوست دارید؟ این ممکن است در DNA شما باشد
سایر مقالات:

قهوه سیاه و شکلات تلخ را دوست دارید؟

دانشمندان گزارش می دهند که تمایل به قهوه سیاه و همچنین شکلات تلخ در ژن های افراد نهفته است. این طعمی نیست که این افراد واقعاً دوست دارند، اما به این دلیل است که ژن‌های به آن ها این امکان را می‌دهد کافئین را سریع‌تر متابولیسم کنند و طعم تلخ را با هوشیاری ذهنی مرتبط می‌کنند.

مریلین کورنلیس، استادیار طب پیشگیری در تغذیه در دانشکده پزشکی فاینبرگ دانشگاه نورث وسترن در شیکاگو، می‌گوید: “این جالب است زیرا این جهش های ژنی با متابولیسم سریع‌تر کافئین مرتبط هستند و به طعم و مزه ارتباطی ندارند. این افراد کافئین را سریع‌تر متابولیزه می‌کنند، بنابراین اثرات تحریک‌کننده نیز سریع‌تر از بین می‌رود. بنابراین، آن ها باید بیشتر قهوه بنوشند”.

کورنلیس در بیانیه خبری دانشگاه گفت: “تعبیر ما این است که این افراد تلخی طبیعی کافئین را با یک اثر تحریک روانی برابر می دانند. “آن ها یاد می گیرند که تلخی را با کافئین و تقویتی که احساس می کنند مرتبط کنند. وقتی به کافئین فکر می کنند، طعم تلخی را در ذهنشان به وجود می آورد، بنابراین از قهوه تیره و به همین ترتیب از شکلات تلخ لذت می برند.”

شکلات تلخ همچنین حاوی مقدار کمی کافئین اما عمدتاً تئوبرومین است که یک ترکیب مرتبط با کافئین است که یک محرک روانی نیز می باشد. تحقیقات گذشته در مورد فواید قهوه بر مطالعات اپیدمیولوژیکی تکیه کرده اند که نشان می دهد به جای ارتباط علت و معلولی، با فواید آن ارتباط دارد. بر اساس این مطالعه، این تحقیقات جدید نشان می‌دهد که این تغییرات ژنتیکی می‌توانند با دقت بیشتری برای مطالعه رابطه بین قهوه و فواید سلامتی مورد استفاده قرار گیرند. پیش از این، دانشمندان به طور کلی از نشانگرهای ژنتیکی برای نوشیدنی‌های قهوه استفاده می‌کردند، اما یافته‌های جدید نشان می‌دهد که این نشانگرها برای انواع خاصی از قهوه‌نوشان، مانند مصرف کنندگان قهوه سیاه، نشانگرهای قوی‌تری هستند.

دکتر کورنلیس گفت: “نوشیدن قهوه سیاه در مقابل قهوه با خامه و شکر برای سلامتی شما بسیار متفاوت است. کسی که قهوه سیاه می‌خواهد با کسی که قهوه با خامه و شکر می‌خواهد متفاوت است. بر اساس یافته‌های ما، فردی که قهوه سیاه می‌نوشد، غذاهای تلخ دیگری مانند شکلات تلخ را نیز ترجیح می‌دهد. بنابراین، ما در حال بررسی دقیق‌تری هستیم. راهی برای اندازه گیری فواید واقعی این نوشیدنی و سایر مواد غذایی برای سلامتی.”

مزایای نسبت داده شده به شکلات تلخ و دو تا سه فنجان قهوه در روز شامل کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون، دیابت نوع 2، بیماری قلبی و چندین نوع سرطان است.

منبع: دانشکده پزشکی فاینبرگ دانشگاه نورث وسترن، انتشار خبری، 13 دسامبر 2021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه

ساوا مگ

مجله تخصصی ژنتیک

امتیاز نوشته 5 با 2 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه

اشتراگ گذاری این خبر:

آخرین مقالات: