Search
Close this search box.

پکیج سلامت روان ساواسلامت

arrangement optimism element with copy space e1704786314766

اگر خود یا خانوادتان در حال مصرف داروهای اعصاب و روان هستید یا در شروع یک دوره درمانی روانپزشکی هستید چند نکته ضروری را در نظر داشته باشید:

گزارش­ها و تحقیقات دانشمندان نشان داده که کمتر از ۵۰ درصد از بیمارانی که دچار بیماری­های اعصاب و روان هستند به داروی اولیه تجویز شده پاسخ مناسب میدهند. حقیقت این است که اکثر افردای که از داروهای اعصاب و روان استفاده میکنند از عوارض جانبی داروها رنج میبرند. معمولا بعد از یک یا چند دوره آزمون و خطا پزشک ناچار به تغییر روند درمان شده و داروی جدید یا دوز جدید را برایشان تجویز خواهد کرد. گزارش تکان دهنده­تر این است که تنها ۳۰ درصد از افراد مبتلا به اختلالات افسردگی مزمن، اختلالات دو قطبی یا شیزوفرنی، داروی اعصاب تجویز شده یا دوز آن واقعا برایشان مناسب بوده و به شرایط پایدار برمی­گردند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از پروژه هزار ژنوم ( پروژه تحقیقاتی جهانی و کلیدی به منظور رسیدن به یک فهرست دقیق از تنوع ژنتکی در انسان­ها) به صورت کلی حداقل 40 درصد از جمعیت عمومی جامعه دارای واریانت های ژنتیکی هستند ( تفاوت­­های کوچک در DNA بین انسان­ها)  که در صورت مصرف داروهای اعصاب و روان آن ها را در معرض عوارض جانبی شدید دارو و یا ناکارآمدی دارو قرار می­دهد. ممکن است هرکدام از ما بر اساس ژنتیک­مان در آن بخش ۴۰ درصدری از جامعه باشیم.

درخواست کیت

برای درخواست کیت این فرم را پر کنید.

doctor his cabinet looking braind trying put diagnosis doctor giving his expertise copy

پکیج سلامت روان ساواسلامت راهنمای تنظیم درمان شخصی و منحصر به فرد، برای سلامت روان شماست.

نقش ژنتیک شما در تجویز صحیح داروهای اعصاب و روان

معمولا در رویکردهای درمانی متداول و تجویز داروهای اعصاب و روان سهم ژنتیک نادیده گرفته می­شود. اما در سال­های اخیر اهمییت و نقش ژنتیک در تجویز درمان­های اعصاب و روان پر رنگ­تر شده به طوری که سازمان غذا و دارو آمریکا (معتبرترین نهاد بین الملی غذا و دارو) در مورد تعداد زیادی از داروهای این حوزه توصیه کرده که پیش از تجویز دارو بیمار به لحاظ ژنتیکی مورد بررسی قرار گیرد تا تداخلات احتمالی دارو-ژن برای فرد پیش نیاید.

پکیج سلامت روان ساواسلامت میتواند به پزشکتان کمک قابل توجهی کند که مسیر درمانی مناسب شما را برایتان تجویز کند.
3d medical background with male figure with brain dna strands copy
یک مثال ساده از تداخلات دارو-ژن

مثلا داروی Citalopram یک داروی متداول اعصاب و روان است و برای کنترل اضطراب تجویز می­شود. تحقیقات نشان داده که عملکرد این دارو با ژن CYP2C19 ارتباط دارد. این ژن در افراد مختلف جامعه می­تواند دارای واریانت­های متفاوتی باشد. برخی از واریانت­های CYP2C19 با دارو تداخل نشان داده و در نتیجه افرادی که واریانت مورد نظر را دارند به این دارو واکنش نشان میدهند و دچار عوارض جانبی آن می­شود. سازمان غذا و دارو آمریکا توصیه کرده که افراد پیش ازمصرف Citalopram مورد ارزیابی ژنتیکی برای این ژن قرار بگیرند و پزشک نتیجه تست فارماکوژنتیک را در رویکرد درمانی برای بیمار در نظر داشته باشد.

در سال­های اخیر گزارشات متعددی نشان داده که انجام تست فارماکوژنتیک در بیماران مراجعه کننده به کلینیک­های اعصاب و روان منجر به بهبود روند درمان در تعداد قابل توجهی از بیماران شده است.

ravsn 200x200 1

پکیج سلامت روان ساواسلامت چه خدمتی ارائه میکند؟

پکیج سلامت روان ساواسلامت راهنمای درمان شخصی و منحصر به فرد برای شماست. مهم­ترین اطلاعات ژنتیکی شما در ارتباط با حوزه سلامت روان در قالب این تست در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این گزارش میتواند به پزشکتان کمک قابل توجهی کند که مسیر درمانی مناسب شما را برایتان تجویز کند.

ravsn 200x200 1

پکیج سلامت روان ساواسلامت شامل چه بخش‌هایی است؟

در این پکیج ما ژنتیک شما را به طور همزمان سه حوزه مختلف بررسی می­کنیم. داروها و ژنتیک، تغذیه و ژنتیک، بیماری­های شایع و ژنتیک

12
پکیج سلامت روان ساواسلامت- بخش داروها و فارماکوژنتیک

گزارش فارماکوژنتیک پکیج سلامت روان ساواسلامت نوع پاسخ احتمالی شما به یک لیست ۲۵ تایی از داروهای رایج حوزه اعصاب و روان را گزارش میکند. شما پس از دریافت گزارش فارماکوژنتیک از تداخلات احتمالی دارو و ژن در مورد خودتان مطلع خواهید شد. تا در صورت نیاز به مصرف هر کدام از داروهای این لیست بدانید که اولا این دارو احتمالا مناسب شما هست یا خیر و در درجه دوم با توجه اینکه این تست نوع متابولیسم بدن شما برای دارو را گزارش می­کند پزشک شما میتواند بر اساس این نتایج تصمیم گیری بهتری کند که چه دوزی از دارو احتمالا مناسب شماست.

back view woman patient wearing performant eeg headset sitting chair neurological research laboratory while medical researcher adjusting it examining nervous system typing tablet copy
پکیج سلامت روان ساواسلامت- بخش بیماری های چند عاملی و شایع

گزارش بیماری­های شایع در پکیج سلامت روان ساواسلامت به بررسی بیماری­­­ها و وضعیت­های شایع که به سلامت اعصاب و روان مربوط می­شوند می پردازد. این بخش زمینه ژنتیکی مستعد بودن به ابتلا به این اختلالات بررسی و گزارش میشوند. اختلالاتی از جمله افسردگی، ADHD ، دو قطبی، استعداد سو مصرف الکل، استعداد وابستگی به نیکوتین (وابستگی به دخانیات). همچنین با توجه به اهمییت سلامت خواب در حفظ سلامت روان، استعداد ژنتیکی وضعیت های شایع مربوط به اختلالات خواب آپنه انسدادی خواب، نارکولپسی یا حمله خواب، اختلال بی­خوابی تا گزارش اینکه به صورت ژنتیکی چرت کوتاه روزانه مناسب شما است یا خیر یا اینکه چرخه خواب و بیداری مناسب شما چیست به عنوان مثال صبح زود می­توانید فعال­تر باشید یا شب­­ها.

همه موارد گفته شده در بخش بیماری های شایع پکیج سلامت روان به تفکیک به شما گزارش خواهد شد. سلامت روان و یک درمان همه جانبه و قوی برای رسیدن به سلامت اعصاب و روان تنها محدود به تجویز و مصرف صحیح داروها نیست. به همین علت اطلاعات به دست آمده از بررسی اختلالات خواب و بیماری های شایع حوزه اعصاب و روان میتواند به شما و پزشکتان کمک کند که بهترین مسیر درمانی که کاملا مناسب شماست را بچینید.

blog1
پکیج سلامت روان ساواسلامت- بخش تغذیه و ویتامین­ها

نقش تغذیه و مکمل­های غذایی در سلامت اعصاب و روان بارها و بارها مورد بررسی قرار گرفته. ریزمغذی­هایی وجود دارند که در سلامت اعصاب و روان ، کنترل یا پیشگیری از بیماری­های اعصاب و روان مثلا افسردگی و سایر اختلالات موثر هستند. این ویتامین­ها و مواد در بدن شما نه تنها در پاسخ به درمان­ها و کاهش علائم افسردگی موثر بوده بلکه کمبود آن میتواند شما را مستعد اختلالات روان پزشکی کند. در تست تغذیه استعداد ژنتیکی کمبود ویتامین­ها مثلا ویتامین­های گروه B ،D ،E و K و مکمل­هایی همچون زینک و منیزیوم و… مورد بررسی قرار می­گیرد. اگر به صورت ژنتیکی مستعد کمبود این ویتامین­ها باشید شما به منظور حفظ سلامت­تان، بیشتر از دیگر افراد جامعه نیاز دارید از مکمل­های تغذیه­ای استفاده کنید. در بسیاری از موارد ضروری است که پزشک تجویز ویتامین­ها و رعایت موارد تغذیه­ای مربوطه را در برنامه درمانی شما وارد کند تا بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید.

brain study background mental health care medical technology copy
گزارشات تکمیلی پکیج سلامت روان ساواسلامت

در پکیج سلامت روان ساواسلامت به جز موارد اختصاصی حوزه اعصاب و روان یک گزارش تکمیلی به شما ارائه خواهد شد. در این گزارش ما تست فارماکوژنتیک ساواسلامت، تست بیماری های شایع ساواسلامت و تست تغذیه ساواسلامت را به طور کامل به شما ارائه میکنیم. یعنی علاوه بر مواد اختصاصی ذکر شده مربوط به حوزه اعصاب و روان، گزارش مربوط به بیش از هفتاد داروی متداول دیگر از سایر گروه­های دارویی (داروهای قلبی عروقی، مسکن ها و ضد دردها، ضد باکتری و عفونت ها، درمان سرطان، دیابت و…) در کنار این پکیج به شما ارائه خواهد شد. از طرفی دیگر علاوه بر بیماری­های شایع حوزه سلامت روان، استعداد ژنتیکی ابتلا به اختلالات و بیماری­های شایع مربوط به سلامت قلب و عروق، سلامت دستگاه گوارش، سلامت کلیه­ها و مجاری ادراری، بیماری­های پوستی، اختلالات غدد درون ریز، سلامت زنان و… در قالب گزارش تکمیلی دریافت خواهید کرد. در بخش تغذیه علاوه بر موارد گفته شده گزارش حساسیت­های احتمالی غذایی (حساسیت به گلوتن، لاکتوز و طیف وسیعی از مواد غذایی)، نوع پاسخ احتمالی بدن شما بر اساس ژنتیک به رژیم­هایی همچون رژیم کم کربوهیدارت یا کم چربی، پتانسیل افزایش تشکیل بافت چربی نسبت به عضله، متابولیسم و نوع سوخت و ساز بدن شما و…ارائه خواهد شد.

national cancer institute oCLuFi9GYNA unsplash copy
چطور میتوانیم پکیج سلامت روان ساواسلامت را دریافت کنیم ؟

برای دسترسی به اطلاعات ارزشمند پکیج سلامت روان تنها به نمونه بزاق شما احتیاج داریم. این روش ساده، بدون درد و صد درصد ایمن است. شما بعد از ثبت درخواست یا  بعد از یک جلسه مشاوره ژنتیک در خصوص جزییات این تست، کیت جمع آوری بزاق را دریافت خواهید کرد. با کمک پشتیبانان­ ما در کلینیک ساواژنوم نمونه را برای آزمایشگاه ارسال می­کنید. نهایتا تا دو ماه بعد نتایج پکیج سلامت روان ساواسلامت به تفکیک هر حوزه (داروها، بیماری های شایع  و تغذیه ) به شما ارائه خواهد شد. میتوانید این نتایج را در اختیار پزشکتان قرار داده یا حتی به منظور تفسیر تخصصی­تر گزارش­تان وقت مشاوره ژنتیک دریافت کنید.