Search
Close this search box.

تست سلامت ژنتیکی ساواسلامت

image 1 4

DNAشما، کد حیاتی شما است. هر یک از ما باید بتواند به روایت بی‌پایان و جالبی که ژنتیک می‌تواند به ما بگوید دسترسی داشته باشد، آن را درک کند و از آن ها بهره مند شود. اینکه چگونه وارد دنیای DNA خود شوید و آن را کاوش کنید به خودتان بستگی دارد.

با استفاده از تست سلامت ژنتی ساواسلامت، با استفاده از کامل ترین روش بررسی ژنتیکی و تحت نظر یک کلینیک تخصصی ژنتیک، زندگی خود را دگرگون کنید.

 

کار ما در ساواژنوم تنها بررسی تغذیه، تناسب اندام و مواردی این چنینی نیست، تیم ما متشکل از یک کلینیک کامل ژنتیکی و آزمایشگاه تخصصی است که تحت هدایت پزشکان متخصص ژنتیک است. این امر ما رو از سایر مراکز و شرکت ها که تنها واسطه انجام تست هستند متمایز می کند.گزارشات ما شامل تغذیه، تناسب اندام، حساسیت دارویی، بررسی بیش از ۵۰ بیماری شایع و در صورت درخواست مراجع کننده بررسی بیماری ارثی خاص می‌باشد.

چگونه DNA شما به یک گزارش تبدیل می شود؟

DNA انسان از فردی به فرد دیگر تقریباً ۵/۹۹درصد یکسان است. با این حال، تفاوت‌های کوچکی وجود دارد که هر فرد را منحصر به فرد می‌کند. به این تفاوت‌ها واریانت می‌گویند. واریانت‌ها می‌تواند باعث بیماری‌های خاصی شود، به بیماری‌ها یا صفات (همراه با تاثیر محیط) کمک کند یا تأثیری نداشته باشد.

DNA شما از والدین شما – و والدین آن‌ها و…- منتقل شده است. خون و بزاق شما حاوی DNA سلول های شماست.

درخواست تست سلامت

برای درخواست انجام تست این فرم را پر کنید.

کلینیک و آزمایشگاه ژنتیک ساواژنوم دارای گواهی نامه بین المللی ISO15189 است و با بهترین آزمایشگاه های دارای استاندارد CLIA و CAP در اروپا همکاری می کند.

ravsn 200x200 1

پکیج سلامت روان

heart 1 200x200 1

پکیج قلب و عروق

eat 200x200 1

پکیج سلامت تغذیه

ساواسلامت
“وقتی صحبت از سلامتی و ویژگی های شما می شود، DNA تنها بخشی از داستان است”

یک چیز مسلم است: ژن‌ها اهمیت دارند. یک جهش ژنی می‌تواند باعث ایجاد برخی شرایط مانند کم خونی تالاسمی، سرطان، بیماری های قلبی، عقب ماندگی ذهنی و حرکتی و…. شود. اغلب، چندین ژن در ایجاد بیماری نقش دارند و با عوامل غیر ژنتیکی، مانند رژیم غذایی یا ورزش، برای تأثیرگذاری بر خطر بیماری عمل می کنند.

مثال هایپرکلسترولمی خانوادگی (FH) را در نظر بگیرید، وضعیتی که در آن انواع مختلف چندین ژن مختلف منجر به کلسترول بالا می‌شود. این امر خطر حمله قلبی، سکته مغزی و سایر مشکلات سلامتی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. بالا رفتن کلسترول با زمینه ژنتیکی حدود یک نفر از هر ۳۰۰ بزرگسال را تحت تاثیر قرار می‌دهد، که به این معنی است که نادر نیست. در میان بزرگسالانی که شایع‌ترین جهش‌های ژنتیکی را دارند، حمله قلبی یا مرگ ناگهانی قلبی ممکن است در میانسالی رخ دهد. کودکانی که دارای جهش ژنتیکی دو برابر کننده ریسک ابتلا به بیماری را در یکی از ژن‌های مرتبط با هایپرکلسترولمی خانوادگی هستند، ممکن است قبل از ۲۰ سالگی به دلیل بیماری قلبی عروقی بمیرند. اگر ریسک ابتلا زودتر در کودک یا بزرگسالی شناخته شود، درمان‌های اولیه برای کاهش خطر عوارض مانند داروهای کاهش دهنده کلسترول در دسترس شما است.

doctor performing medical research lab e1704137082248

چرا تست سلامت ساواژنوم؟

  • تست سلامت ژنتیکی در کلینیک و آزمایشگاه ساواژنوم بر پایه فناوری‌های توالی‌یابی نسل جدید (NGS) می‌باشد. NGS مجموعه ای از فناوری‌ها است که امکان توالی‌یابی ژنوم بزرگ مانند ژنوم انسان را در مدت زمان کوتاهی فراهم می‌کند. از تکنیک توالی‌یابی برای شناسایی ترتیب نوکلئوتیدها در ژنوم شما یا مناطق هدف RNA یا DNA استفاده می‌شود. این فناوری‌ها به چندین هدف حیاتی در زمینه تحقیقات ژنتیکی دست یافته‌اند مانند بهینه‌سازی قیمت نسبت به خدمت ارائه شده، شخصی سازی نتایج بر اساس درخواست‌های فرد، تجزیه و تحلیل کامل داده‌ها، مقیاس‌پذیری و امکان استفاده از داده‌های خام تا پایان عمر متقاضی.

استفاده از کامل ترین روش توالی یابی کل اگزوم (WES) و کل ژنوم (WGS) ، به جای روش‌های سطحی معمول (Array) در تست‌های سلامت ژنتیکی، چیزی که بقیه به شما نمی گویند!!!

  • با استفاده از تست سلامت ژنتیکی فردی ما، گزارش جامع و قابل پیگیری ارائه می‌دهیم که به بررسی ویژگی‌های بیولوژیکی شما می‌پردازد. در اینجا اطلاعات ارزشمندی در مورد رژیم غذایی، متابولیسم، فیتنس، شرایط سلامتی، بررسی بیش از ۵۰ بیماری شایع، عدم تحمل غذایی و آلرژی، الگوهای خواب، مورفولوژی بدن، حساسیت های دارویی و حتی شخصیت شما ارائه می‌دهیم.
  • تکنیک‌های توالی‌یابی نسل بعد مانند توالی‌یابی کل اگزوم (WES) و کل ژنوم (WGS) مطمئن‌ترین و بهترین راه برای دست یابی به پزشکی شخصی (Precision Medicine) است، رویکردی انقلابی برای درمان و پیشگیری از بیماری ها در هر فرد به صورت اختصاصی شده برای او بر اساس ژنتیک شخص! با این روش نه تنها گزارشات تغذیه و فیتنس، بلکه می‌توان گزارشات کاملا پزشکی و بررسی بیماری‌ها را دریافت کرد و با اطمینان پیگییری‌های پزشکی برای پیشگیری، تشخیص یا درمان بیماری را انجام داد.
close up chemical microscope medical research equipment scientific laboratory liquid examination tool with glass lens blood samples vacutainers professional desk copy
ما از پیشرفته‌ترین فناوری‌های آزمایش DNA برای اسکن ژنوم شما استفاده می‌کنیم تا بتوانیم کل داستان را در اختیار شما قرار دهیم – نه فقط چند جمله

در تکنیک NGS از فناوری جدید و پیشرفته ای استفاده می شود که به ما امکان می دهد مجموعه کاملی از DNA یا ژنوم شما را در یک زمان واحد بسیار کوتاه بخوانیم. ژنوم راهنمای دستورالعمل بدن شما است – حدود ۹۹ درصد از ژنوم در همه انسان ها یکسان است اما حدود ۳ میلیون تنوع ژنتیکی در این ۱ درصد تفاوت وجود دارد و این چیزی است که شما را به کسی که هستید تبدیل می کند. ما این تغییرات را با استفاده از تست توالی یابی کل اگزوم (WES) تجزیه و تحلیل می کنیم تا ترکیب ژنتیکی منحصر به فرد شما را آشکار کنیم.

ساواژنوم سلامت

با استفاده از تست سلامت ژنتیکی فردی ما، گزارش جامع و قابل پیگیری ارائه می‌دهیم که به بررسی ویژگی‌های بیولوژیکی شما می‌پردازد. در اینجا اطلاعات ارزشمندی در مورد رژیم غذایی، متابولیسم، فیتنس، شرایط سلامتی، بررسی بیش از ۵۰ بیماری شایع، عدم تحمل غذایی و آلرژی، الگوهای خواب، مورفولوژی بدن، حساسیت های دارویی و حتی شخصیت شما ارائه می دهیم

تکنیک های توالی‌یابی نسل بعد مانند توالی یابی کل اگزوم (WES) مطمئن ترین و بهترین راه برای دست یابی به پزشکی شخصی (Precision Medicine) است، رویکردی انقلابی برای درمان و پیشگیری از بیماری ها در هر فرد به صورت اختصاصی شده برای او بر اساس ژنتیک شخص! با این روش نه تنها گزارشات تغذیه و فیتنس، بلکه می توان گزارشات کاملا پزشکی و بررسی بیماری ها را دریافت کرد و با اطمینان پیگییری های پزشکی برای پیشگیری، تشخیص یا درمان بیماری را انجام داد.

گزارشاتی که پس از انجام تست سلامت ژنتیکی ساواسلامت دریافت می کنید

گزارش های سلامت و بیماری به دست امده از روش های بر اساس توالی یابی به شما این امکان را می دهد تا با اقدام های عملی، تغییرات پیشگیرانه و معناداری را در سبک زندگی و سلامت خود ایجاد کنید. از ایجاد یک برنامه ورزشی گرفته تا انتخاب موثرترین داروها برای بدن شما، از تغذیه مناسب تا پیشگشری از ابتلا به سرطان. با توالی‌یابی کل اگزوم و گزارشات، کلینیک و آزمایشگاه ساواژنوم می تواند به شما کمک کنند تا زندگی سالم‌تر، شادتر و آگاه‌تر داشته باشید.

1-copy
ثبت درخواست انجام تست سلامت ساواژنوم

شما ابتدا در قسمت درخواست تست سلامت درخواست خود را ثبت کنید.

2-copy
نتایج خود را دریافت کنید

بسته به تعداد گزارش های انتخابی، بین ۳ هفته تا ۲ ماه بعد به شما اطلاع داده می شود تا ریپورت های خود را دریافت کنید. سپس برای دریافت مشاره ژنتیک و تفسیر ژنتیکی گزارشات خود با پشتیبان هماهنگی ها انجام می شود

گزارش تغذیه ژنتیکی ساواسلامت

گزارش تغذیه ژنتیک ساواسلامت به شما توصیه می کند که بر اساس ژنوم خود از چه مواد مغذی، ویتامین ها و غذاهایی اجتناب کنید یا به دنبال آن باشید. رژیم غذایی واقعا شخصی و مختص خودتان را دریافت کنید.

این گزارش در حدود ۹۶ صفحه و شامل بررسی انواع ویتامین ها، ماکرومغذی ها، میکرو مغزی ها، آنتی اکسیدان ها، کربوهیدرات ها، چربی ها، کافئین، مزه شناسی، الگوهای غذایی غیر نرمال، متابولیسم و آلرژی ها می باشد. در ابتدا خلاصه ای از وضعیت به صورت جدول و در ادامه هر یک از موارد به دقت و توضیحات کامل به شما ارائه می شود.

این گزارش Nutrigenomic شخصی شماست که بینش ژنتیکی ارزشمندی را در مورد نیازهای غذایی منحصر به فرد فقط در شما ارائه می دهد. بر اساس DNA خودتان، بر اساس این گزارش مواد مغذی/مکمل های غذایی توصیه شده ای را که به دلیل تغییرات ژنتیکی خاص خود نیاز دارید، شناسایی کرده و در برنامه غذایی خود می گنجانید. گزارش تغذیه شما هر گونه استعداد ژنتیکی را که ممکن است در مورد نیازهای غذایی/ویتامینی داشته باشید را مشخص می‌کند.

ورزشکاران، افراد با فعالیت ذهنی بالا، خانم ها پیش از بارداری و پس از بچه دار شدن، افراد دارای بیماری های خاص به خصوص سرطان، اطفال و به طور کل هر فردی که تغذیه صحیح نقش مهمی در سلامت سبک زندگی اش ایفا می کند از گروه های هدف انجام این تست هستند. این افراد با انجام تست تغذیه ژنتیکی ساواسلامت می توانند مکمل های غذایی خود را با اطمینان بالا انتخاب کنند، رژیم غذایی خود را کاملا مدیریت کنند و در مورد رژیم غذایی شخصی سازی شده/مصرف غذا بهینه به یک رویکرد قدرتمند و جامع در زندگی دست پیدا کنند.

گزارش تناسب اندام علمی ژنتیکی ساواسلامت

گزارش تناسب اندام علمی ژنتیکی ساواسلامت که توسط متخصصان ورزش و ژنتیک طراحی شده است، راهنمای تمرین شخصی و انتخاب های ورزشی است.

این گزارش تناسب اندام ژنتیکی شخصی شما است در ۸۰ صفحه که بینش ژنتیکی ارزشمندی را در مورد آمادگی جسمانی شخصی شما ارائه می دهد. موضوعات تحت پوشش شامل ورزش و ضربان قلب، قدرت، ریکاوری، تعادل، تحرک، رفلکس ها، چابکی، دقت، خطر آسیب، BMI، چربی، عضله، متابولیسم، فشار خون، کلسترول، انسولین و گلوکز است که در ابتدا به صورت خلاصه در یک جدول در ابتدای گزارش و سپس هر یک از موارد به تفصیل در ادامه گزارش آورده شده است. علاوه بر این، ویژگی های شخصیتی از جمله خوش بینی، رهبری، وظیفه شناسی، برون گرایی، یادگیری، تکانشگری، عصبانیت و حتی جنگ طلبی نیز در گزارش نشان داده شده است.

در این تصویر تنها بخشی از جدول خلاصه وضعیت ابتدای گزارش تناسب اندام علمی ژنتیکی ساواسلامت قابل مشاهده است.

گزارش تناسب اندام شما، هنگامی که به پزشک / متخصص مراقبت های بهداشتی / مربی شخصی واجد شرایط ارائه می شود، می تواند کلید طلایی شما برای رسیدن به تناسب اندام و سلامت جسمانی باشد. برای مثال، ممکن است علاقه مند به استفاده از گزارش خود برای تنظیم یک برنامه تناسب اندام برای قوی تر شدن از نظر بدنی یا به دست آوردن BMI سالم تر باشید. گزارش شما می تواند به شما کمک کند تا اهداف تناسب اندام قابل دستیابی را تنظیم و مدیریت کنید و حتی پتانسیل ویژگی های شخصیتی خود را روزانه به حداکثر برسانید.

این گزارش برای ورزشکاران حرفه ای، ورزشکاران آماتور، جوانان و نوجوانان، افراد درگیر کاهش و افزایش وزن و هر فردی که تناسب اندام و سلامت جسمانی اهمیت بالایی در زندگی او دارد بسیار کارآمد است.

گزارش سلامتی و استعدادهای ژنتیکی ساواسلامت

گزارش سلامتی و استعدادها ژنتیکی ساواسلامت در مورد خطر ابتلا به بیش از ۵۰ بیماری و شرایط بیشتر اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد تا با نکات عملی به دست آمده از گزارش ما رویکردی پیشگیرانه برای سلامتی خود اتخاذ کنید.

گزارش سلامتی و استعدادها ژنومیک شخصی شما در ۱۰۸ صفحه است که بینش ژنتیکی ارزشمندی را در مورد سلامت کلی شما ارائه می دهد. این نشان می‌دهد که چگونه ژن‌های شما ممکن است خطر ابتلا به برخی شرایط/بیماری‌های سلامتی را افزایش دهند یا نه. موضوعات تحت پوشش شامل قلب و عروق، تنفس، دستگاه گوارش، کلیه، غدد درون ریز (هورمونی)، گوش، چشم، اسکلتی عضلانی، پوست، سلامت مردان، سلامت زنان، سلامت روان، سلامت باروری و سلامت خواب و بسیاری از موارد دیگر را در اختیار شما قرار می دهد.

در این تصویر تنها بخشی از جدول خلاصه وضعیت ابتدای گزارش سلامتی و استعدادها ژنتیکی ساواسلامت قابل مشاهده است.

گزارش سلامتی و استعدادها ژنتیکی ساواسلامت شما بینش‌های ژنتیکی شخصی را در اختیار شما قرار می‌دهد که چگونه، با همکاری پزشک/ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود، می‌توانید برنامه‌ای برای استفاده و پیشی گرفتن از ژن‌های خود برای زندگی طولانی‌تر و سالم‌تر تنظیم کنید.

 

گزارش حساسیت دارویی (فارماکوژنتیک) ساواسلامت

این گزارش فارماکوژنتیک شخصی شما در ۳۰ صفحه است که حاوی اطلاعات فراوان و دقیق در مورد چگونگی واکنش ژن های منحصر به فرد شما به داروهای خاص است. گزارش حساسیت دارویی (فارماکوژنتیک) ساواسلامت نشان می دهد که چه داروهایی ممکن است باعث بروز عوارض جانبی در شما شوند یا نه. گزارش شما بر اساس تجزیه و تحلیل مقادیر عظیمی از داده های ژنومی شما است. سپس بررسی ارتباط واریانت های ژنتیکی موجود در داده های ژنومی شما در مقایسه با واریانت های از پیش شناخته شده در علم ژنتیک صورت می گیرد.

در این تصویر تنها بخشی از جدول خلاصه وضعیت ابتدای گزارش حساسیت دارویی (فارماکوژنتیک) ساواسلامت قابل مشاهده است.

واکنش همه ما به داروها متفاوت است و این می تواند به ساختار ژنتیکی منحصر به فرد خودمان برگردد. از آن جا که هر یک از ما بسیار منحصر به فرد هستیم، دارویی که ممکن است برای یک فرد موثر باشد، می تواند برای دیگری بی اثر باشد. همین امر در مورد ایمنی استفاده از داروها نیز صدق می‌کند: دارویی که می‌تواند برای یک فرد بی‌خطر باشد، می‌تواند برای فرد دیگری خطرناک باشد.

توجه داشته باشید که پس از دریافت نتیجه گزارش خود از قطع، کاهش یا افزایش دوز مکمل‌ها یا داروهایی که توسط ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی‌تان برایتان تجویز شده است، بدون مشورت با آن ها خودداری کنید. اگر سؤالی در رابطه با دارو یا مراقبت های بهداشتی دارید، لطفاً مطمئن شوید که فوراً با پزشک یا متخصص مراقبت های بهداشتی واجد شرایط مشورت کرده اید.

دریافت بروشور تست سلامت