Search
Close this search box.

دپارتمان بیوانفورماتیک 

4 1

دپارتمان محاسباتی و بیوانفورماتیک در کلینیک ژنتیک ساواژنوم متعهد به انجام ارزیابی‌های انفورماتیک بالینی بسیار دقیق است که محاسبات پیشرفته و رویکردهای انفورماتیک را برای بهبود تشخیص فرآیندهای بیولوژیکی و مرتبط با بیماری‌های مراجعین ترویج می کند. این مرکز همکاری منظمی بین پرسنل بیوانفورماتیک، محققان آزمایشگاهی و کادر بالینی کلینیک ایجاد کرده‌است. در عین حال به طور مداوم کارکنان بیوانفورماتیک از طریق دوره‌های آموزشی بین‌المللی و مشارکت مستقیم دکترمهرداد نوروزی نیا در فعالیت‌های کلینیکی و تحقیقاتی آموزش داده می‌شوند.

بیوانفورماتیک رشته‌ای است که علوم زیستی، ژنتیک، شیمی، علوم کامپیوتر، علوم داده، فناوری اطلاعات، مهندسی، ریاضیات کاربردی، آمار زیستی، محاسبات و مهندسی زیست پزشکی را به هم متصل می‌کند. رشد شتابان علم ژنتیک حجم بی‌سابقه‌ای از اطلاعات ژنومیک را تولید می‌کند و علم انفورماتیک در حال یادگیری نحوه مدیریت این اطلاعات ژنتیکی از طریق پیشرفت‌های علم بیوانفورماتیک است.

به طور خاص، داده‌های حاصل از توالی‌یابی ژنوم انسان به ما در درک بهتر ارتباط جهش‌ها با بیماری‌ها و درمان آن‌ها را کمک می‌کند. این اطلاعات باید ذخیره، مدیریت و تجزیه و تحلیل شود تا ارتباط هر یک از جهش‌ها با بیماری‌ها آشکار شود تا به تشخیص بیماری، مدیریت درمان فرد و جلوگیری از انتقال آن به نسل بعد کمک کند.

دپارتمان بیوانفورماتیک کلینیک ژنتیک ساواژنوم در دو بخش آنالیز کلینیکال و آموزش بیوانفورماتیک فعالیت می‌کند:

بخش آموزش بیوانفورماتیک

در برنامه آموزشی دپارتمان بیوانفورماتیک کلینیک ژنتیک ساواژنوم به دانش آموزان در مفاهیم و مهارت های اساسی برای انجام تجزیه و تحلیل محاسباتی داده های بیولوژیکی - از جمله ژنوم انسان - آموزش داده می‌شود. کارآموزان بخش آموزش بیوانفورماتیک همچون یک نیروی کار آموزش دیده می توانند با چالش‌های پیشرو در محیط‌های بالینی و تحقیقاتی روبرو شوند.

بخش آنالیز کلینیکال

این بخش متشکل از متخصصان بیوانفورماتیک و هوش مصنوعی است که با بخش بالینی کلینیک ساواژنوم در تجزیه و تحلیل‌ داده‌های ژنومیک بیماران و تفسیر جهش‌ها، همکاری می کنند. حجم عظیمی از داده‌ها حاصل از توالی یابی و تجزیه و تحلیل ژنتیکی (تک سلولی، اگزوم، ژنوم کامل، و غیره) و ادغام اطلاعات ژنوتیپ و فنوتیپ بیمار برای تفسیر جهش‌های پیدا شده در این بخش بررسی می شود.

کلینیک و آزمایشگاه ژنتیک ساواژنوم آماده همکاری برای ارائه خدمات آنالیز بیوانفورماتیکی در سطح کلینیکال و تحقیقاتی به سایر آزمایشگاه‌ها، پزشکان و افراد محقق خارج از مجموعه است. برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

ارتباط با ساواژنوم

شما به راحتی می توانید از طریق تلفن، ایمیل و یا مراجعه حضوری، با ما در ارتباط باشید. همچنین ما مشتاق دریافت نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

آدرس:

تهران، خیابان وزرا (خالد اسلامبولی)، نبش هتل بیمارستان گاندی، شماره ۱۳۲، واحد ۶

ایمیل: