Search
Close this search box.

دپارتمان سرطان 

خدماتی که در این صفحه مطالعه خواهید کرد:
researcher female lab copy
سرطان و ژنتیک

سرطان بیماری ژنتیکی است. کلینیک ساواژنوم با بررسی بیش از ۱۰۰ ژن شناخته شده ، ۲۵ سرطان ارثی که خطر آنها می‌تواند به صورت نهفته در شما وجود داشته باشد خطرات ارثی سرطان را در شما بررسی می‌کند. سرطان پستان، کولون، پروستات، پوست و بسیاری از سرطان‌های دیگر ژنتیکی بوده و می‌توانند ارثی هم باشند. از نشانه‌های احتمالی خطر سرطان‌های ارثی وجود سرطان در سن پایین، سرطان‌های نادر، سرطان در بیشتر از دو عضو خانواده، و وجود سرطان‌های متفاوت در خانواده می‌باشد. هرچند، سرطان ممکن است بصورت ارثی و مخفیانه در خانواده شما وجود داشته باشد و تاکنون خود را نشان نداده باشد.

dna copy
تشخیص و پیشگیری
شما با تجویز پزشک خود می‌توانید وجود جهش‌های خطرزا در ژن‌های سرطان مانند ژن‌های BRCA1 و BRCA2 را تشخیص دهید. این تشخیص که معمولا قبل از ایجاد سرطان انجام می‌شود می‌تواند به شما قدرت ابتکار عمل و امکان پیشگیری به موقع و مناسب را بدهد. در بسیاری از سرطان‌ها می‌توان از روش‌های علمی کاهش ریسک و پیشگیری سرطان استفاده کرد. انجمن‌های علمی سرطان بهترین راه‌های کاهش خطر را در اختیار شما قرار می‌دهند. با کمک پزشک خود می‌توانید این ریسک را تا حد امکان کاهش دهید. توجه داشته باشید که حتی در افرادی که کد ژنتیکی استعداد به سرطان را دارند تعداد زیادی ممکن است به سرطان مبتلا نشوند. برنامه‌های ساواسلامت بهترین راه کاهش خطر سرطان بر اساس یافته های ژنتیکی شما را پیشنهاد خواهد کرد.
dna closely 1048 2632
توجه به ریسک‌ها در خانواده

DNA شما و بررسی آن می‌تواند راه را برای کاهش ریسک یا رفع خطر در فرزندان، برادران و خواهران و دیگر اعضای خانواده‌تان باز کند. شما اگر در یکی از عزیزانتان رنج ابتلا به سرطان را دیده باشید، قطعا از تمامی امکانات خود برای پیشگیری از ابتلای سایر اعضای خانواده استفاده خواهید کرد. بی شک اولین و مهمترین گام بررسی ژنتیکی است. از آنجا که سرطان‌های ارثی در خانواده‌ها تکرار می شوند. در صورتی که این خطر در خانواده شما وجود داشته باشد، بررسی ژنتیکی در شما می تواند از ابتلای سایر عزیزانتان پیشگیری کند.

فقط با یک نمونه گیری ساده از خون می توان بسیاری از خطراتی که در آینده ممکن است با آنها مواجه شوید، پیشگیری نمائید. زمان نمونه گیری خون برای این آزمایش شاید بیشتر از چند دقیقه از وقت شما را نگیرد ولی اولین و بهترین قدم در جلوگیری از سرطان خواهد بود.

ارتباط با ساواژنوم

شما به راحتی می توانید از طریق تلفن، ایمیل و یا مراجعه حضوری، با ما در ارتباط باشید. همچنین ما مشتاق دریافت نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

آدرس:

تهران، خیابان وزرا (خالد اسلامبولی)، نبش هتل بیمارستان گاندی، شماره ۱۳۲، واحد ۶

ایمیل:

ساوامگ

 آخرین مقالات و اخبار تخصصی مرتبط با علم ژنتیک را در ساوامگ بخوانید.