Search
Close this search box.
سرطان های ارثی
سایر مقالات:

سرطان های ارثی

وراثت پذیری سرطان

سرطان های ارثی در سایه DNA قرار دارند. یعنی می توان گفت که همه سرطان ها ژنتیکی هستند اما همه آنها وراثتی نیستند، و حتی اگر وراثتی هم باشند در هر سرطان درصد خاصی وجود دارد که البته همراه با عوامل محیطی و شرایط زندگی و موقعیت جغرافیایی یک ریسک خطر را برای ابتلای یک فرد به یک نوع سرطان مشخص را می سازند. ژن هایی که سرطان های وراثتی را ایجاد می کنند از والدین به کودکان منتقل می شوند، درواقع در همه نسل ها خود را نشان می دهند و بروز می کند. اگر یکی از والدین جهش ژنتیکی داشته باشد، فرزندانشان به صورت نسبت 50/50 شانس این را دارند که جهش های مسبب سرطان را به ارث ببرند.

سرطان های وراثتی 10% از کل سرطان ها در زنان و مردان را در بر می گیرد

البته تحقیقات آینده می تواند با کشف ژن های دخیل در به ارث رساندن سرطان ها، این سهم را بیشتر کنند.

 

جهش های ژنتیکی و نقش آنها

معمولا تستهای ژنتیکی به دنبال یافتن تغییرات وراثتی خاصی (جهش) در کروموزوم ها، ژن ها و یا پروتئین های یک فرد هستند. جهش های ژنتیکی می توانند برای سلامتی مضر، سودمند و یا خنثی باشند. جهش های مضر شانس ابتلا به بیماری هایی نظیر سرطان را افزایش می دهند. بطور کلی گفته می شود که جهش های وراثتی نقش مهمی در ۱۰%-۵ همه سرطان ها دارند.

گاهی سرطان ها به صورت ” خانوادگی ” ظاهر می شوند حتی اگر علت آن یک جهش وراثتی نباشد. به عنوان مثال سبک زندگی مشترک (مثلا استفاده از تنباکو) عامل مهمی در بروز سرطان های مشابه در افراد یک خانواده می باشد. هرچند الگوهای مشخص مثل نوع و سن بروز سرطان، تشخیص بیماری های مشترک دیگری به غیر از سرطان، ممکن است وجود یک سندرم سرطان وراثتی را پیشنهاد کند.

بسیاری از جهش های ژنتیکی عامل سرطان های وراثتی، شناخته شده اند. در همین راستا بررسی های ژنتیکی می تواند وجود یا عدم وجود شرایط وراثتی برای سرطان تشخیص داده شده را تایید کند. همچنین با کمک آزمایش های ژنتیکی، اعضای یک خانواده بدون داشتن بیماری مشهودی، می توانند از نظر حامل بودن برای جهش های مشخص وراثتی مورد بررسی قرار گیرند.

جهش های ژنتیکی به ارث برده شده، خطر بروز سرطان در یک فرد را از طریق مکانیسم های مختلفی ( بر اساس عملکرد ژن) افزایش می دهد. به عنوان مثال جهش در ژن های کنترل کننده رشد سلولی و ترمیم DNA، خطرابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

همه سرطان ها با یک تغییر ژنتیکی شروع می شوند، اما با این وجود فقط 10% سرطان ها به طور کامل به ارث می رسند

انواع سرطان های ارثی

  • سرطان سینه
  • سرطان روده
  • سرطان معده
  • سرطان رحم
  • سرطان پوست
  • سرطان تخمدان
  • سرطان پانکراس
  • سرطان پروستات

سرطان هایی هستند که در لیست سرطان های ارثی قرار می گیرند.

سابقه خانوادگی شما و آزمایش های تشخیصی برای جهش های ژنتیکی مختص هر سرطان، ابزارهای ارزشمندی هستند که تیم متخصصین کلینیک ساواژنوم از آنها برای ارزیابی خطر شخصی شما برای ایجاد نوع خاصی از سرطان استفاده کند.

آزمایش ژنتیکی برای سرطان

اگر دلیلی وجود داشته باشد که شما، یا اگر کسی را می شناسید که ممکن است در معرض خطر ابتلا به سرطان های ارثی باشد، آزمایش ژنتیک می تواند یک گزینه مفید باشد. این تست های ژنتیکی برای تشخیص سرطانی که به صورت ارثی می تواند از نسلی به نسل دیگر برسد ممکن است برای بسیاری از مردم لازم نباشد، اما شما ممکن است یک فرد مورد نظر برای این آزمایش ها باشید، اگر شما:

  1. سابقه خانوادگی سرطان داشته باشید
  2. متعلق به یک جمعیت در معرض خطر برای یک نوع سرطان خاص باشید
  3. سابقه شخصی سرطان داشته باشید

البته فقط این ها کافی نیست، شما باید با یک متخصص ژنتیک پزشکی و یا مشاور ژنتیک مورد مشاوره قرار بگیرید تا با شرحی که از شما و سابقه خانوادگی و شخصی از شما می گیرد، اگر مشخص شود که در خانواده شما، و یا در قوم یا جمعیتی که شما متعلق به آن هستید، یک نوع سرطان شایع بوده و یا قبلا در خانواده شما وجود داشته، براساس گایدلاین های رسمی اعلام شده که در آنها برای هر سرطان چندین معیار خاص را در نظر گرفته، می توانند بفهمند که آیا شما لازم است آزمایش ژنتیک بدهید یا خیر، چون ممکن است این آزمایش ها تهاجمی باشند و حتی خودشان باعث افزایش ریسک ابتلا به سرطان و بیماری های دیگر شوند.

آیا شخصی که جهش مستعد کننده سرطان را به ارث می برد، همیشه به سرطان مبتلا می شود؟

خیر. حتی اگر جهش مستعد کننده سرطان در خانواده وجود داشته باشد لزوما به این معنا نیست که فرد حامل جهش به سرطان مبتلا خواهد شد. عوامل مختلفی بر روی بروز سرطان در افراد حامل جهش تاثیر می گذارد. یکی از این عوامل الگوی وراثت سرطان است. برای فهم بهتر نحوه وراثت سرطان، باید این مسئله را مد نظر قرار داد که هر فرد از هر ژن دو نسخه دارد که هر کدام از آنها را از دو والد خود به ارث برده است.

بیشتر جهش های مسئول سرطان وراثتی به دو صورت به ارث می رسند:

  • اتوزومال غالب
  • اتوزومال مغلوب

وراثت اتوزومال غالب

در وراثت اتوزومال غالب وجود تنها یک کپی از ژن جهش یافته سبب افزایش شانس ابتلا به سرطان می شود. در این مورد، ممکن است والدین فرد اثرات ژن جهش یافته را نشان دهند یا فقط حامل ژن جهش یافته باشند.

وراثت اتوزومال مغلوب

در مورد وراثت اتوزومال مغلوب، فرد تنها در صورتی با افزایش خطر ابتلا به سرطان روبرو می شود که هر دو کپی ژن جهش یافته را از والدین خود به ارث برده باشد. در این مورد معمولا والدین فرد که حامل یک نسخه جهش یافته و یک نسخه سالم از ژن مربوطه هستند با افزایش ریسک بروز سرطان روبرو نمی شوند.

وراثت وابسته به کروموزوم X

سومین شکل وراثت ژن مستعد کننده سرطان، وراثت وابسته به کروموزوم X است. در حالیکه مردان تنها یک نسخه از کروموزوم X را دارند که از مادرشان به ارث می رسد، زنان دو نسخه از کروموزوم X رادارند که هر کدام را از یکی از والدینشان به ارث برده اند. یک خانم با داشتن یک جهش مستعدکننده سرطان با وراثت مغلوب بر روی یکی از کروموزوم های X خود، به عنوان فرد حامل با خطر افزایش یافته ابتلا به سرطان مواجه نیست. هر چند فرزند پسرش که نسخه جهش یافته ژن را به ارث برده است با این افزایش ریسک روبرو است.

با این همه حتی اگر یک فرد، حامل نسخه جهش یافته ژن مورد نظر با وراثت غالب باشد؛ یا هر دو کپی از ژن جهش یافته با وراثت مغلوب را به ارث برده باشد؛ یا کروموزوم X یک مرد، حامل نسخه جهش یافته با وراثت مغلوب باشد، لزوما به سرطان مبتلا نمی شوند. برخی از جهش ها ” نفوذ ناکامل ” دارند، به این معنا که تنها برخی از افراد اثرات جهش را نشان می دهند. برخی از جهش ها نیز ” بیان متغیر” دارند، به این معنا که شدت بروز علائم از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

امتیاز نوشته 4.4 با 25 رای

253 پاسخ

  1. سلام خدمت تان زمانیکه من در بطن مادرم بودم مادرم ابتلا به سرطان خون بود آیا امکان انتقال سرطان خون در من وجود داره یاخیر؟

  2. سلام وقت شما به خیر
    عمه من سرطان معده داشت و دختر عمه من سرطان گلو پسر عمه دیگر من هم سرطان گلو و پسر عموی من هم سرطان گلو مادر مادربزرگم هم همینطور آیا احتما دارد که ژنتیکی باشد و در خوانواده من و پدرم هم به وجود بیاید ؟

    1. با سلام. با همین اطلاعاتی که ذکر کردین هم امکان ژنتیکی بودن کم نیست، باید حتما در اسرع وقت برای ویزیت مشاوره ژنتیک مراجعه کنید.
      برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت حضوری و تلفنی با پزشک متخصص ژنتیک با شماره های زیر در تماس باشید:
      شماره های کلینیک و آزمایشگاه ژنتیک ساواژنوم: ۰۲۱-۸۸۶۶۲۸۲۰ و ۸۸۶۶۲۸۲۱
      شماره واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

  3. سلام ایا لنفوم شکمی از نوع بی سل در سن ۶۰سالگی درمان دارد مادرم در ناحیه شکم دچار تورم زیاد شده این خطرناکه ؟فعلا شیمی درمانی نشده

  4. سلام برادرم در سن ۱۴ سالگی و سال ۶۵ به سرطان خون مبتلا شد و یکسال بعد فوت شد هیچکدوم دیگه از خانواده نداشتیم
    الان پسرم تو ۱۷ سالگی سارکوم یووینگ در پاشنه پا مبتلا شده جراحی کردیم
    میخواستم بپرسم ژن از طرف من هست ؟بچه دیگه چطور
    آیا تومور استخوانی زمینه ارثی داره؟

    1. با سلام. پاسخ شما داده شد، برای اطلاعات بیشتر باید ویزیت بشین. برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
      تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
      تلفن واتساپ و بوتیم: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

  5. سلام
    برادرم سال ۶۶ در اثر سرطان خون فوت کرد؛پسر دایی م سال ۷۸ در اثر سرطان لنفوم فوت کرد
    پسرم سارکوم یووینگ گرفته آیا از طرف من به ارث رسیده
    سارکوم یووینگ درمان پذیر هست

    1. با سلام. بله امکان دارد باید تست ژنتیک بدهید و ویزیت بشین. اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
      تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
      تلفن واتساپ و بوتیم: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

  6. با سلام. همسر من سرطان تخمدان با منشا غدد مولارین داشتند و فوت شدند. من یک دختر 12 ساله دارم آیا امکان داره این مورد به دخترم به وراثت برسد؟
    با تشکر

    1. با سلام. همسر شما در چه سنی مبتلا شدن؟ با چه فاصله ای از تشخیص فوت شدن؟ سابقه ابتلا به انواع سرطان در سایر افراد خانواده همسرتان به چه صورت است؟ چه آزمایشات بالینی و ژنتیکی برای ایشان صورت گرفته است؟
      جواب تمامی این سوالات مهم است و شما باید توسط پزشک متخصص ژنتیک ویزیت بشین، تمامی این موارد حین ترسیم شجره بررسی شود. سن دختر شما پایین است و در صورت صلاحدید پزشک در زمان مناسب آزمایش ژنتیک بدهند.
      سرطان تخمدان زمینه ژنتیکی بسیار قوی دارد و چون رابطه هم خونی فرد مبتلا با دختر شما بسیار نزدیک بوده است (مادر-دختر) بسیار خوب است که تحت نظر باشند.
      برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
      تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
      تلفن واتساپ و بوتیم: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

  7. با سلام پدرم در سن ۳۵ سالگی دچار سرطان سینه شدند ک عمل کردند والان چهار ساله که عمم سرطان سینه داره و یه سینه اش رو برداشتن ایا ممکنه من یا خواهر و برادرم هم دچار بشیم؟

    1. با سلام. شما و خواهر برادرتان ریسک بالایی برای ابتلا به سرطان پستان دارید. ابتلای فرد مذکر در خانواده در سن پایین به سرطان پستان بسیار هشداردهنده است، کما این که عمه شما نیز مبتلا شده اند. در اولین قدم باید توسط پزشک متخصص ژنتیک ویزیت بشین تا آزمایشات لازم صورت بگیرد و وضعیت شما مشخص شود که آیا ژن معیوب را به ارث برده اید یا نه. پس از آن با کمک متخصص سرطان پستان و انکولوژیست می توان با روش های پیشگیرانه به شما کمک کرد.
      خدمات مشاوره توسط پزشک و انجام آزمایشات همگی در مجموعه ساواژنوم به شما ارائه خواهد شد.
      برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
      تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
      تلفن واتساپ و بوتیم: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

  8. سلام مادر بزرگ مادرم سرطان خون داشتن و ۲سال پیش پسر عمه اش و امسال هم پسر عمویش به سرطان مبتلا شدن که متاسفانه پسر عمه شون بر اثر سرطان چند ماه پیش فوت شدن آیا امکان داره که مادر منم داشته باشه؟

    1. با سللام. بهتر است به جهت بررسی و اطمینان برای ویزیت متخصص ژنتیک مراجعه کنند. در صورت صلاحدید پزشک و شک به ارثی بودن، تست ژنتیک برایشان تجویز می شود. با انجام تست اگر سرطان ارثی باشد مشخص و می شود ومی توان اقدامات پیشگیرانه را انجام داد.
      برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
      تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
      تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

  9. سلام پدربزرگ مادری من سرطان خون داشت و بخاطر همین فوت کرد مادربزرگ مادریم هم سرطان معده داشت آیا ممکنه منم داشته باشم

    1. با سلام. نگرانی شما باید بابت سرطان گوارشی مادر بزرگتان باشد. اما تنها پس از بررسی فاکتورهایی مانند سن ابتلا و مرگ، سابقه فردی و خانوادگی شما در طی جلسه اختصاصی مشاوره ژنتیک می توان نظر داد که آیا ریسک ارثی دارید و باید ازمایش ژنتیک بدهید یا نه. برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
      تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
      تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

  10. سلام…مادربزرگ پدری من و عمم دچار سرطان سینه هستند..آیا امکان اینکه بنده هم دچار این سرطان بشم هست؟؟آیاآزمایشی نیاز هست که انجام بدم؟؟بنده ۱۷ سال دارم

  11. سلام وقتتون بخیر ، پدر من در سن ۵۰ سالگی دچار GBM شدن، عمه ام و دخترشون هم به علت سرطان روده فوت شدن. میخواستم بدونم ایا ممکنه به من هم به ارث رسیده باشد ؟چه اقداماتی نیاز است انجام شود ؟
    با تشکر

  12. سلام وقتتون بخیر، پدر من در سن ۵۰ سالگی دچار GBMشدن، عمه ام و دخترشون هم دچار سرطان روده شدن و فوت کردن. میخواستم بدونم ایا ممکنه این به ژن به من هم ارث رسیده باشد؟ چه اقداماتی لازم است انجام شود؟
    با تشکر.

    1. با سلام. بله امکان ارثی بودن سرطان از سمت خانواده پدری شما کم نیست، باید توسط متخصص ژنتیک ویزیت بشین و آزمایشات لازم را انجام بدین. تا اگر ریسک ابتلا در شما وجود دارد آن با استفاده از روش های پیشگیری بروز بیماری را کنترل کنین. برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
      تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
      تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

  13. ایا سرطان لنفوم دان ک باعث فوت هم شده ولی در هیچ یک از اقوام دیگر وجود نداشته…
    ممکنه ب ارث برسه

    1. با سلام
      برخی از افراد جهش های DNA را از والدین خود به ارث می برند که خطر ابتلا به سرطان های لنفوم را افزایش می دهد. به نظر می رسد داشتن سابقه خانوادگی لنفوم (لنفوم هوچکین، لنفوم غیر هوچکین، CLL) خطر ابتلا به لنفوم را افزایش می دهد. برای بررسی و اطلاعات بیشتر باید تحت نظر و ویزیت متخصص آنکوژنتیک قرار بگیرین.
      برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
      تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
      تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

  14. سلام وقتتون بخیر
    خانواده همسرمن fap هستن،نام بیماریشون پولیپوز فامیلیال هست،با آزمایش ژنتیک جهش ها در همسرم مشخص شد
    من برای داشتن فرزند سالم میخوام پی جی دی کنم آیا شما مرکزی رو معرفی میکنید که تو این زمینه موفق عمل کرده باشه
    ممنونم

    1. با سلام. در مرکز ساواژنوم و تحت نظر جناب آقای دکتر نوروزی نیا شما بهترین خدمات PGD رو دریافت خواهید کرد. ما جزو معدود مراکز در سطح خاورمیانه هستیم که امکان بررسی بیش از ۶ جهش رو به همراه تعیین جنسیت به صورت همزمان بر روی جنین های تشکیل شده داریم. به علاوه امکان مرتبط کردن مراجعین محترم با قوی تری مراکز IVF تهران را نیز داریم.
      برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
      تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
      تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

  15. سلام
    پدر من سرطان پوست گرفت و به علت اینکه ما دیر فهمیدیم به سرشونم زد و سرشون هم درگیر شد و پدر پدرم هم سرطان ریه گرفتن ( البته طی سال های زیادی سیگار میکشیدن) و چند نفری هم توی خانواده پدریم به سرطان مبتلا شدن ولی از سمت مادری زیاد دیده نشده و فقط 1 یا دو نفر بوده خواستم بپرسم که ارثی باشه و درآینده من هم مبتلا بشم؟

    1. با سلام. با توجه به مواردی که ذکر کردین احتمال ارثی بودن سرطان در خانواده شما بالا است. باید حتما در اسرع وقت توسط متخصص ژنتیک آگاه به مباحث آنکوژنتیک ویزیت شوید. سن ابتلاها، در مان ها، نوع سرطان ها و میزان درگیری و بسیاری از فاکتورهای دیگه در مواردی که ذکر کردین باید در طی جلسه مشاوره و ترسیم شجره و پرسش و پاسخ ها مورد بررسی قرار گیرد.
      برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
      تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
      تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

    2. سلام وقت بخیر ، پدر من سرطان ریه داشتن و در ۴۶ سالگی فوت شدن، همچنین نوه‌ی عمویشان بر اثر سرطان ریه و پسر عمویشان همچنین. در سنین زیر ۵۰ سالگی فوت شدن بدون مصرف سیگار. آیا امکانش هست که ماهم خدانکرده مبتلا شویم ؟

      1. با سلام. با توجه به دخیل بودن ژنتیک و وراثت در انواعی از سرطان های ریه، تعدد افراد مبتلا در یک سمت از خانواده، سن ابتلا پایین تر از ۵۰ سال و عدم مصرف دخانیات، احتمال توارث ژن معیوب مرتبط با ریسک ابتلا به سرطان ریه در خانواده شما وجود دارد. باید توسط متخصص ژنتیک ویزیت بشین و در صورت صلاحدید تست ژنتیکی انجام دهید تا وضعیت شما مشخص شود.
        برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
        تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۰۲۱-۸۸۶۶۲۸۲۱
        ۰۹۳۵۵۱۱۷۲۶۴ (واتساپ)

  16. سلام سن ایشون ۷۰سال هس و بیشتر ب خاطر مصرف بی رویه سیگار ریه و حنجره ایشان اسیب دیده و دیر متوجه این تومور شده اند
    و اولین نفر هستن ک سرطان دارن

  17. سلام
    من و نامزدم دختردایی پسرعمه هسیم
    و پدر ایشون سرطان حنجره دارن و قراره ب طور کامل حنجرشون رو بردارن
    ایا امکان داره خدایی نکرده این سرطان ب نامزدم یا بچه های ماهم برسه؟

    1. با سلام. فاکتورهای مهم دیگری مانند سن ابتلا، تهاجمی بودن بیماری، پاتولوژی تومور و….. حتی سابقه خانوادگی و فردی هر دو طرف برای اظهار نظر مهم است. اگر نگران هستین باید اول توسط پزشک متخصص ژنتیک ویزیت بشین تا شجره ها ترسیم و ازمایشات لازم را انجام دهید، حتی اگر ریسکی هم برای ابتلا به ارث برده باشند می توان از روش های پیشگیری استفاده کرد. و حتی می توان با روش های ژنتیکی مانند PGD و PND از انتقال ژن معیوب به فرزندانتان جلوگیری نمود.
      برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
      تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
      تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

      1. سلام وقت بخیر مادر همسر من مبتلا به سرطان کبد بدخیم هستند در خانواده ی مادر همسرم تعداد کسانی به سرطان های مختلف ابتلا هستند چندین نفر هست .بنظرتون سرطان ارثی هست امکان داره همسر من هم دچار بشه ؟؟

        1. با سلام. با توجه به نسبت نزدیک فرد مبتلا، تعدد افراد درگیر در خانواده، نوع سرطان و فاکتورهای دیگه…. بله امکان ارثی بودن وجود دارد. ولیکن باید در ابتدا توسط متخصص ژنتیک پزشک و متبحر ویزیت بشن تا شجره و ریسک ها بررسی باشه. اگر شک به ارثی بودن سرطان در خانواده وجود داشته باشد بله آزمایشاتی وجود دارد که می توان متوجه ارثی بودن، ژن معیوب و جهش آن شد.
          برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
          تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
          تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

  18. سلام مرسی بابت پاسخ گوییتون من مادر بزرگ پدریم سرطان داشت مرد و دوتا عموهامم سرطان گرفتن و مردن و سیگارم مصرف میکردن چقد احتمال داره ک منو پدرمم هم مبتلا باشیم پدرم سیگار نمیکشه

    1. با سلام. با توجه به تعدد بروز بیماری در خانواده و مرگ افراد شما باید توسط متخصص ژنتیک ویزیت بشین. آزمایشات لازم را انجام دهید تا در صورتی که ریسک را به ارث برده اید با استفاده از روش های پیشگیری احتمال ابتلا را کاهش دهید. برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
      تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
      تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

    2. سلام در خانواده پدری من سرطان روده هست دادشم به خاطر سرطان روده فوت شدن در 59سالگی دختر عمه در 55سالگی عمو یم سرطان حنجره

  19. سلام و خسته نباشد،مادربزرگ من از طرف مادری بخاطر سرطان روده تو۴۸سالگی فوت شدن عمه منم بخاطر سرطان سینه تو همین سن از دنیا رفتن بنظرتون احتمال ارثی بودن سرطان چقدر برای من هستش؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. با سلام. با توجه به این که هم سرطان سینه و هم سرطان کولون عامل ژنتیکی قوی دارند و افراد خانواده با رابطه خویشاوندی نزدیک در سنین پایین مبتلا شده اند. امکان این که شما ریسک ابتلا به سرطان را به ارث برده باشید وجود دارد. باید هرچه سریع تر توسط متخصص ژنتیک ویزیت بشین تا در صورت لزوم تست های لازم را انجام دهید و در صورت وجود ریسک ابتلا از روش های درمانی زودرس و پیشگیری استفاده کنید.
      برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
      تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
      تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

  20. سلام مادر من دچار سرطان سینه بود
    که در سال ۹۰‌فوت کردن
    میخواستم بدونم من هم امکان داره به سرطان مبتلا شده باشم؟(چون سرطان سینه یک سرطان ارثیه)البته من در سال ۸۴ بدنیا اومدم
    آیا ممکنه این بیماری به من هم انتقال پیدا کرده باشه؟

    1. با سلام. انتقال ژن ها ارتباطی با سن ابتلا و سن زایمان مادرتون نداره. ژن ها و اختلالات آن ها در ما انسان ها از زمان تولد تا مرگ ثابت می مانند. در رابطه با شما با توجه به این که مادرتون مبتلا بودن باید حتما بررسی ژنتیکی بشین تا معلوم بشه ژن معیوب رو به ارث بردین یا نه. در صورت به ارث بردن می شود از راه های پیشگیری و درمان زودرس استفاده کرد تا درگیر بیماری شدید نشوید. ویزیت های مجموعه ساوازنوم به صورت حضوری و تلفنی و آنلاین انجام می شود.
      شماره تماس: 88662820-021 و 88662821-021
      شماره واتساپ: 09195117264

  21. سلام پدرِ نامزد بنده لک و پیس دارند، نامزدم 22 سال دارند، علائم خیلی خاصی از پیس نداشتند تا الان؟ تا چند سالگی میشه مطمئن شد که ایشون مبتلا هستند یا خیر؟ و اینکه ایا امکان داره فرزندان ما هم مبتلا باشند؟

    1. با سلام. احتمال به ارث بردن این اختلال در نامزد شما نیز وجود دارد. بهتر است مشاوره و بررسی ژنتیکی شوند تا در صورت لزوم از انتقال آن به نسل آینده و فرزندان شما جلوگیری شود.

  22. سلام‌ دکتر وقت بخیر
    ببخشید مزاحم شدم من یک‌سوالی داشتم‌که ذهنمو‌ خیلی درگیر کرده خواستم بدونم سرطان ارثی است؟ مثلا اگر افراد یک خانواده سرطان های مختلف داشته باشن امکان اینکه بقیه ام به این بیماری دچار باشن هست؟

    1. با سلام. سرطان های رایج در جمعیت مانند سرطان تخمدان و پستان و سرطان های دستگاه گوارش و غیره…. بسیاری از مواردشان به صورت ارثی در خانواده وجود دارد. در مرحله اول با یک مشاوره ژنتیک تخصصی سرطان و رسم شجره تا حدودی امکان توارثی بودن بررسی می شود و سپس با دستور پزشک در افراد با ریسک بالا آزمایشات لازم تجویز و انجام خواهد گرفت.

      1. سلام مادر من دچار سرطان سینه بود
        که در سال ۹۰‌فوت کردن
        میخواستم بدونم من هم امکان داره به سرطان مبتلا شده باشم؟(چون سرطان سینه یک سرطان ارثیه)البته من در سال ۸۴ بدنیا اومدم
        آیا ممکنه این بیماری به من هم انتقال پیدا کرده باشه؟

  23. با سلام. با توجه به سابقه بروز سرطان در عضو درجه 1 خانواده و فوت اون فرد بر اثر سرطان و سایقه بروز سرطان در خود فرد در سنین پایین بهتر است بررسی ژنتیکی شوند تا در صورت وجود ژن معیوب آن را به نسل بعد انتقال ندهند.

  24. سلام
    من در کودکی مبتلا به AMLشدم و درمان شدم الان ۱۳ساله که الحمدالله مشکلی ندارم چند مورد سابقه ی سرطان در خانواده مون داریم
    سوالم اینه که چقدر احتمال انتقال ژن سرطان به نسل بعد هم خواهم داشت ایا درصد این احتمال در فرزند دختر و پسر فرق داره؟

  25. سلام ، مادر بزرگ سمت پدری من به علت سرطان معده فوت کردند و هم دوتا از خاله های پدرم که یکی فوت کرد و یکی دیگه تازه دچار سرطان شده و همشون بالای 60 سال دچار این بیماری شدن میخواستم بدونم من هم از الان برای آزمایش ژنتیک پیگیری کنم یا نه 18 سالم هستش

  26. سلام وقت بخیر. مادر من در سن 57 سالگی بدون هیچ بیماری ژنیتیکی سرطان سینه گرفتن. نه مادر بزرگ’ مادر’خاله’ ۴ تا خواهر هاشون سرطان نداشتن…..
    الان احتمال اینکه من 27 ساله و خواهر 35 سالم هم سرطان سینه بگیریم چند درصده؟ و باید چیکار کنم که نگیرم؟

  27. سلام مادرم لنفوم فولیکولارمبتلاهستند.سال ۹۷مامتوجه شدیم،اماپزشک سهل انگاری کردکه پاتالوژی اشتباه کرده لنفوم نیست،امسال بعداز۳سال دوباره همان شرایط پیش آمدتورم ناحیه آگزیلاری،نهایتادکترگفتندلنفوم هست،وسال ۹۷هم لنفوم بوده،وبایددرمان میشد.الان گرید۳هست.فقط ناحیه آگزیلاری تورم داشت که جراح تخلیه کرد.حال ازتون میخواستم بپرسم این بیماری قابل درمان هست؟بااینکه اینقدرگریدش بالاهست.لطفایک پیش آگاهی کامل درمورددرمان وطول عمرانی بیماران بهم بگید.ازدوستان می‌خوام هرکسی درلنفوم فولیکولا راطلاعی داره،برام کامنت بذاره

  28. سلام
    خسته نباشید
    مشخص شده که پدربزرگ پدریم سرطان روده و معده و کبد بدخیم داره و وضعش خیلی بد بوده و از دل درد شدید بردیمشون پیش دکتر و عکس رنگی خواستن و بعد معاینه گفتن که سرطانه
    من توی شهرستان زندگی میکنم ولی فردا میخوان ببرنشون پیش فوق تخصص توی مشهد تا نظر بده
    میخواستم بدونم ممکنه اش هست که ژن سرطان در خانواده ی پدریم وجود داشته باشه و یا حتی در من و خواهر و برادرم؟

    1. با سلام. سرطان گوارشی و به خصوص کولون امکان ارثی بودن وجود دارد. باید مشاوره و بررسی تخصصی ژنتیک سرطان های ارثی شوید. تا در صورت وجود ریسک بالا از قبل از بروز بیماری راهای پیشگیری را به کار بگیرید.

      1. سلام خسته نباشید مادر پدر من دختر عمو پسر عمو بودن مادرم یک ماه پیش به علت سرطان سینه فوت کرد در حالی که مادر و پدرش مشکلی نداشتن و ارثی نبود مادرم برنامه خوابی خوبی نداشت شب کار بود و صبح میخوابید سیگار میکشید و مشروبات الکی مصرف میکرد با این وجود ایا ممکن من هم دچار بشم

        1. با سلام. سن ابتلا و فوت، نوع سرطان پستان و پاسخ به درمان و سابقه خاوادگی شما باید در طی جلسه مشاوره بررسی شود تا بتوان شک به ارثی بودن کرد یا نه. در صورت شک تست ژنتیکی می دهید و وضعیت شما مشخص خواهد شد.
          برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
          تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
          تلفن واتساپ و بوتیم: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

  29. سلام
    من پدربزرگ پدریم مشخص شده که سرطان معده داره
    قبلا هم هیچ کس در خانواده دچار سرطان معده نبوده
    آیا من یا پدرم یا خواهرم مستعد سرطاان هستیم؟!

    1. با سلام. در چه سنی ابتلا پیدا کردن؟ تنها معده درگیر بوده؟ فاکتورهای مهمی هستند که در طی مشاوره ژنتیک از شما پرسیده می شود تا احتمال ارثی بودن تا حدودی مشخص گردد.

  30. سلام پدربزرگ پدریم سرطان ریه داشت و عمه ام سرطان رحم و مادربزرگ مادریم سرطان روده و همشون بعد از چند روز فوت شدن حالا برای خودم یه خال خونی مثل خال کارسینوم سنگ فرشی رو دستم ظاهر شده گاهی میخاره و سوزش داره و گاهی بعضی از ناحیه های اون سیاه یا قهوایی رنگ میشه حتی یه سری صورتی شد آیا امکان ابتلا به سرطان پوست در من هست و من ۱۸ سال سن دارم

    1. با سلام. با توجه به سابقه سرطان در خانواده شما باید هرچه سریع تر ویزیت آنکوژنتیک شوید تا در طی جلسات مشاوره با متخصص ریسک شما تخمین زده شود و بعد آزمایشات را انجام دهید. اگر بر اساس نتایج آزمایشات ژنتیکی ریسک ابتلا داشته باشید می توان پیشگیری و درمان زودهنگام را آغاز کرد.

    1. با سلام. شما در چه سنی هستید؟ نوع تومور شما چیست؟ سابقه سرطان در خانواده شما به چه شکل بوده؟ تنها بعد از جواب دادن به این سوالات است که می توان تا حدودی اظهار نظر کرد.

  31. سلام .من 35سالمه وخونوادم منو ب فرزندی قبول کردند من هیچ اطلاعی از وضعیت سابقه بیماری خانواده اصلی خودم ندارم.دوسال پیش دچار هایپر پلازی مدولا برست شدم و با جراحی برداشتم.میخام بدونم با آزمایش ژنتیک امکان داره بفهمم ک چقد امکان داره من در معرض کنسر قرار بگیرم چون میخام بچه دوم رو باردار شم خواستم مطعمن بشم؟!هر شیش ماه چکاب سونو انجام میدم.

    1. با سلام. بله امکان اون با انجام آزمایشات ژنتیکی وجود دارد. باید در ابتدا توسط پزشک متخصص ژنتیک ویزیت بشید و بعد آزمایشات لازم براتون تجویز می شه. برای دریافت وقت آنلاین و حضوری با ما در تماس باشین 88662820 و 88662821

  32. با سلام
    من پدرم در سن ۵۲ سالگی به سرطان روده بزرگ مبتلا شد .
    من می خواستم که آیا من هم در معرض و خطر مبتلا به این بیماری هستم یا نه ؟

    1. با سلام. با توجه به سن ابتلا و درجه خویشاوندی بسیار نزدیک امکان ان برای شما کم نیست. باید بررسی ژنتیکی بشین. قبل آزمایش هم باید توسط متخصص ژنتیک ویزیت بشین تا تست مناسبتون تجویز بشه. با ما در ارتباط باشین 88662820 و 88662821

  33. سلام خسته نباشید
    من مادرم کانسر سینه بدخیم داشته و میخوام با دختری ازدواج کنم که مادرش کانسر ریه بدخیم دارند ایا از نظر ژنتیک یا وراثت در اینده مشکل ساز است؟

  34. سلام خسته نباشيد شوهر من ٣٠ سالشه و تو سابقه خانوادگي شون دو تا عمه داشتن ك در اثر سرطان سينه فوت شدن و مادر مادرشون هم در اثر سرطان ميخواستم ببينم ريسك اينكه ايشون هم ژن سرطاني داشته باشن يا ارثي بهشون رسيدع باشه چقد هست؟ ولي مادر و پدر و خواهرشون هيج مريضي اي نداشتن ممنون ميشم

  35. سلام سوالی داشتم که خیلی نگرانم بابتش
    خاله وپسرخاله همسرم سرطان دارند یکی سرطان رحم وپسرش سرطان معده درحال حاضر پسرخاله آزمایش داده اند وگفته شده ارثی هست آیا امکان دارد که خدایی نکرده درخانواده همسرم هم باشد آیا نیاز ب آزمایش دارد؟

    1. با سلام. بله احتمال آن وجود دارد و باید ویزیت آنکوژنتیک شود با متخصص ژنتیک. برای دریافت وقت با ما در ارتباط باشین 88662820 و 88662821

  36. میشه بگین سرطان اگه چند سال به بالا باشه موروثی نیست؟ مادرم حدود ۴۲ سالگی سرطان تخمدان گرفت میخوام ببینم خطر موروثی بودن داره؟ چون گفتین بستگی به سن داره. خودمم ۳۲سالمه

    1. با سلام. سرطان های مختلف متفاوت هست. اما در مورد کیس شما سن ابتلا مادر پایین بوده و شما باید حتما بررسی ژنتیکی بشین

  37. سلام پدر بزرگ من مبتلا به سرطان روده هستند و دکترشون تشخصیص دادن که سرطانشون ارثیه ایا به طور حتم به عمو های منم ارث خواهد رسید؟ یکی از عمو هام پیوند کلیه کرده و سنش بالای پنجاه هستش
    میش ی توضیح بدین

    بعد پسر عمو و دختر عمومی من ازدواج فامیلی کردن ایا به بچه ی اون هاهم اثر میزاره و بیشار در معرز خطر هستش؟

  38. سلام خسته نباشید ببخشید بابای فامیل ما سرطان معده داره و برادراشم سرطان معده رو دارن میخاستم ببینم دخترش هم مشکل معده داره ک اب میخاد بخوره معدش درد میگیره…میخواستم ببینم ایا دخترشم به این‌سرطان دچار میشه در اینده؟؟؟

  39. سلام بنده مادر بزرگم در سن65سالگی به سرطان کبد که بعدش فوت کردو پدرم به سرطان معده درسن 520سالگی ک فوت کردن و خودم با 22سال سن به سرطان هوچکین مبتلا ودرحال درمانم
    سوال اینجاست سرطان من ارثیه؟
    خانواده ی من چند درصد در خطر ابتلا به سرطان هستن؟

      1. سلام وقتتون بخیر
        ببخشیت همسر من در سن ١٤ سالگی دارای لنفوم all بودن و پس از درمانو انجام شیمی درمانی مداوا شدن
        الان ٣٦ سالە هستن
        ایا امکانش هست کە فرزندمون بە این بیماری دچار بشە ؟
        قبل بارداری مشاور ژنتیک لازمە ؟

        1. با سلام. تنها بعد از بررسی شجره و ریسک ها در طی جلسه مشاوره ژنتیک و در صورت لزوم انجام تست هست که می توان با قطعیت اظهار نظر کرد. برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشین 88662820 و 88662821

  40. سلام بنده مادر بزرگم در سن65سالگی به سرطان کبد که بعدش فوت کردن
    پدرم به سرطان معده درسن 520سالگی ک فوت کردن
    خودم با 22سال سن به سرطان هوچکین مبتلا
    و درحال درمانم
    سوال اینجاست سرطان من ارثیه؟
    خانواده ی من چند درصد در خطر ابتلا به سرطان هستن؟

  41. نگرانی من اینه که اگه احیانا لباس و یا دست مادر من آلوده به مواد ترشحی براشون بوده و احیانا این مواد سلول سرطانی داشته اگه وارد بدن کودک من شده خطرناک بوده؟ فقط میخام اینو بدونم

    1. سلام
      من در کودکی مبتلا به AMLشدم و درمان شدم الان ۱۳ساله که الحمدالله مشکلی ندارم چند مورد سابقه ی سرطان در خانواده مون داریم
      سوالم اینه که چقدر احتمال انتقال ژن سرطان به نسل بعد هم خواهم داشت ایا درصد این احتمال در فرزند دختر و پسر فرق داره؟

  42. باتشکر ازجوابتون من مادرم سه سال درگیر سرطان کبد بودند ومن دخترکوچیکم اکثر اوقات کنارشون بودیم الان دوساله فوت کردند ولی این مسئله ذهن منو درگیر کرده که نکنه خدایی نکرده مشکلی برای دخترم داشته اگه میشه زود جواب منو بدین

  43. سلام
    من پسر پنج ساله ام رو در اثر لنفوم بورکیت شکم از دست دادم از نوزادی به شدت عرق میکرد مخصوصا د خواب و اواخر بیش تر شده بود، فرزند پسر سه سال و نیمه ی دیگری هم دارم که از نوزادی خیلی شدید تر از پسر اولم عرق میکنه در خواب که فاجعه اس، آزمایش خونش سالم بود و سونوگرافی شکم هم چیزی نشون نداد، من نگرانم که مثل اولی بشه، چیکار کنم؟، در خانواده سابقه ی سرطان نداریم یه خاله ی ناتنی حدود ۶۰ سالگی سرطان خون داره فقط، این پسر رو چه کنم و اگه دوباره بچه دار بشم باز هم همین مشکل هست، به خدا از استرس نمیدونم چی کار کنم

  44. سلام
    من ۳۳ سالمه.یک مرتبه در سن ۲۶ سال دچار سرطان لنفوم هوچکین شدم.بعد از شیمی درمانی سنگین و پرتو درمانی بیماریم خاموش شد.زیر نظر پزشک خدا به ما یک فرزند دختر بخشید.در سن ۲۸ سالگی مجدد بیماری بنده عود و شیمی درمانی بهم پاسخ نداد و مجبور به پیوند مغز استخوان شدم.حالا هم در سن ۳۳ دچار سرطان تیروئید شدم.
    سوالم اینجاست گاهی گردن دختر ۴ساله ام رو معاینه میکنم لنفوم های برجسته روی گردنش مشاهده میکنم.ایا باید بترسم و ببرمش دکتر؟؟؟

    1. سلام انشالله همیشه در سلامت باشید.
      اصلا نگران نباشید. به هیچوجه خودتان مرتب معاینه نکنید و اجازه دهید خودتان فرزندتان و خانواده با کمترین استرس باشند. به شکر خدا که اکنون تحت کنترل هستید. برای دختر کوچکتان هم فقط مانند هر دختر کوچولوی دیگه ای تحت نظر پزشک اطفال باشند.
      در عین حال مشاوره ژنتیک حتما بیایید با تمام مدارک. در مشاوره بصورت کاملتر می توان بررسی کرد و فهمید اصولا خطری وجود دارد یا نه.

      1. آیا در ادرار مدفوع وخون فرد سرطانی سلولهای سرطانی خطرناک برای اطرافیان بخصوص کودکان وجودداره؟

  45. سلام وقت بخیر
    مادر من سرطان خون داشت و خوب شد و الان ۵ ساله از درمانش میگذره
    خواستگاری دارم که مادرش تومور داشته و بعد از ۸ سال فوت شده . ایا برای اینده مشکلی پیش میاد ؟! و حتمی هستش

    ممنون میشم پاسخگو باشید

  46. سلام وعرض ادب دارم
    پدرمن سال پار در اثر سرطان استخوان بدون ازسابقه خانوادگی فوت نمود ومن دقیق نمیدانم که بیماری ایشان از کدام نوع سرطان بوده ولی علایم آن پوکی استخوان وشکستن بعضی نواحی استخوان بود آیا سرطان استخوان آثار ژنتیکی ویاهم ارثی دارد؟ وچه باید کرد
    ممنون میشم پاسخ بده

  47. در خانواده همسرم سرطان سینه و رحم و تخمدان ارثیه.دوتا از خواهرای همسرم در سنین زیر ۴۰ مبتلا به سرطان سینه شدن.من الان باردارم.میخواستم بدونم احتمال اینکه این بیماری به فرزند من ارث برسه چقدره و اگه بچه پسر باشه این احتمال کمتر میشه؟

  48. با سلام ، من یک نفر رو در نظر دارم که بابا بزرگش یه غده تو مری بوده و عمه های باباش غده تو گلو و یه عمو و یه عمه خودش هم غده تو سرشون داشتن که فوت کردن حالا من میخواستم با ایشون نامزدی کنم میخواستم بدونم احتمال داره این بیماری به این دختر هم برسه ؟

      1. یعنی نامزدم آزمایش ژنتیک بده میتونم قطعی مطمئن شم که ممکنه بعد به سرطان مبتلا بشه یا نه ؟ چون من یجورایی تو تصمیم ازدواجم مردد شدم

  49. سلام من 17سالمه و پدربزرگم درسن 60 سالگی فوت کردند در اثر سرطان معده کی لازم هست که ازمایش ژنتیک بدم ؟ چون پدرمم 45 سالشه ومعده اش اکثر اوقات درد میگیرهمعدهخودمم درد میگیرد.

    1. سلام اولین اقدام بررسی پدر شما است که می توانید به پزشک گوارش مراجعه کنید. در قدم بعدی می توانید برای مشاوره و تست ژنتیک مراجعه کنید. سن قانونی برای انجام آزمایش بسته به نوع سرطان دارد. بهترین کار این است که برای مشاوره ژنتیک مراجعه کنید.

    2. سلام ببخشید من دخترم و ۱۸ سالمه دوتا از عمو هام و مادر بزرگ پدریم سرطان گلو داشتن و فوت شدن میخواستم ببینم امکانش هست ک ب من هم برسه ارثی؟

      1. با سلام. با توجه به تعدد ابتلا از یک سمت خانواده ریسک ابتلای شما از سایر افراد جامعه بالاتر است. شما می تونین ویزیت متخصص ژنتیک بگیرید تا سن و شدت ابتلا و ریسک فاکتورهای دیگه هم در شجره خانوادگی بررسی بشه و در صورت صلاحدید پزشک مجموعه تست ژنتیکی سرطان با استفاده از نمونه خون خودتون انجام بدید. شماره تماس کلینیک و آزمایشگاه ساواژنوم برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت/مشاوره ژنتیک:
        شماره تماس کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۱-۰۲۱
        شماره واتساپ و تلگرام: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

  50. سلام خاستگاری دارم که مادرش به شرطان سینه و پدرش به سرطان پروستات مبتلا بوده اند . آیا امکان دارد پسرشون هم سرطان داشته باشد؟ چطور میشود فهمید؟

  51. سلام. 18 سال قبل مادربزرگم و خیلی قبل از اون داییم در اثر سرطان لنفوم فوت شدند. بعد خاله ام در اثر سرطان رحم و دایی دیگرم در اثر سرطان پروستات فوت شدند الان مادرم مبتلا به سرطان لنفوم هست که متاسفانه مقاوم به درمانه. می خواهم بدونم چقدر ریسک ابتلای من و خواهرو برادرم یا بچه هامون به سرطان وجود داره آیا این سرطانها با ارث منتقل می شوند؟

  52. با سلام و وقت بخیر
    مادر من در سن 41 سالگی دچار سرطان سینه دو طرفه شدند و عمل جراحی و شیمی درمانی و رادیو تراپی انجام دادن و در سن 45 سالگی متوجه سرطان خون نوع aml شدیم و بعد از اولین شیمی درمانی فوت شدن.
    مادرم در زمان قید حیات آزمایش های BRACA 2 وBRCA1 را انجام دادند و متوجه شدیم که عامل این ژن ها در سرطان سینه دخیل نبوده و پزشک مادرم برای من و خواهرم آزمایش توصیه نکردند و گفتند چکاپ کافی هست.
    میخواستم بدونم ایا لازم هست که من و خواهرم ازمایشی انجام بدیم؟

      1. سلام ۲ تا از عموهای همسر من و یکی از پسر عموهاشون مبتلا به سرطان بودن .یکیشون سرطان معده و دوتای دیگه ارو نمیدونم. همسرم خواهراش هم مشکل قلبی دارن و پدربزرگای خودمم بخاطر مشکل قلبی قوت کردن .آیا ممکنه بچه ام دچار مشکل بشه?

        1. با سلام. با توجه به موارد قلبی و سرطان که ذکر کردین، این موارد زمینه ژنتیکی قوی دارند، باید مشاوره ژنتیک پیش از بارداری دریافت کنید. در صورت نیاز با آزمایش ژنتیک عامل ارثی بیماری ها پیدا خواهد شد و آن وقت است که شما می توانین با روش های ژنتیکی تخصصی مانع از انتقال به فرزندتون بشین.
          برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
          تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
          تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

  53. سلام خسته نباشید

    دختر عموی من حدود 46سالش هست و 4سال پیش دچار سرطان سینه شد و بقول پزشکان بهبود پیدا کردن که الان دچار درگیری کبد و استخوان دنده یا همون متاستاژ شده اند
    در خانواده ی ما هیچ نوع سرطانی نه در طایفه مادری و نه پدری مشاهده نشده و این تنها مورد هستش
    خاستم بپرسم چرا این خانم دچار سرطان شد اونم از نوع بدخیم و اینکخه این سرطان ممکنه از پدرش بهش ارث رسیده باشه؟
    واینکه باعث نگرانی هست لازمه من بررسی کنم؟

    1. سلام بطور کامل در مطلب سایت در این موزد توضیح داده شده است. سرطان ارثی ممکن است تنها در یک نفر خود را نشان دهد. حتی خانواده هایی هستند که در آنها سرطان ارثی وجود دارد و تا کنون در خانواده بروز نکرده باشد. امیدواریم کمک کننده باشد

  54. سلام پدر بنده نزدیک به 29 سال پیش غده سرطانی خوش خیم در گلو داشتند و طی درمان خوب شدند و امسال هم غده سرطانی در روده خود داشتند که اون هم خوشبختانه خوش خیم بود و الان طی دوره شیمی درمانی را می گذرانند. آیا من و برادرانم امکان دارد به این مریضی دچار شویم و بهتر است چه اقداماتی انجام دهیم.

    1. سلام وقتتون بخیر، پدر من در سن ۵۰ سالگی دچار GBMشدن، عمه ام و دخترشون هم دچار سرطان روده شدن و فوت کردن. میخواستم بدونم ایا ممکنه این به ژن به من هم ارث رسیده باشد؟ چه اقداماتی لازم است انجام شود؟
      با تشکر.

  55. با سلام … پدر من سرطان حنجره دارند و حنجره کاملا برداشته شده مادرشون هم در سرشون سرطان دارند احتمال سرطان در ما (۳۳ و ۳۸ساله هستیم)چقدره و آیا نیاز به چکاپ هست؟

  56. سلام پدربزرگ من (پدر پدرم) بر اثر سرطان استخوان فوت کردند و یکی از عموهایم نیز بر اثر سرطان پروستات فوت کردند و پدرم بر اثر سرطان معده فوت کردند من فرزند سوم هستم چقدر احتمال داره سرطان بگیرم

      1. سلام خسته نباشید
        من مادرم به دلیل سرطان ریه در سان ۳۰ سالگی فوت کردن و مادر بزرگ مادرم و عمه های مادرم هم دارای این سرطان بودن و همگی ریه های حساسی داشتن
        من هم ریم حساسه چه قد احتمال مبتلا شدن من هست و اگ بفهمم این ژن در من وجود داره میشه کاری کرد؟؟

  57. سلام من 17 سالمه ، پدربزرگ پدریم چند ماه پیش بر اثر سرطان معده فوت شدن ، چقدر امکان و احتمال داره که من هم روزی چنین سرطانی بگیرم ؟

  58. سلام من دو تا برادر داشتم كه يكيشون سرطان گرفت و از بين رفت و الان داداش ديگم مبتلاس و داره شيمي درمانى ميشه.
    امكانش هست من هم در معرض باشم؟
    ممنون

  59. سلام
    خانواده پدرم 4 فرزند بودند. 1 پس و 3 دختر.
    پدربزرگم سرطان و علائمش رو نداشت.
    مادربزرگم معمولا از درد معده شکایت می کرد ولی حدود 70 سالگی فوت کرد و علتش سرطان نبود ظاهرا.
    پدر من در سن 59 سالگی به علت ابتلا به سرطان پانکراس که متاستاز کرده بود و کبد رو هم درگیر کرده بود فوت کردند.
    الان عمه‌ام هم تقریبا در همان محدوده سنی به سرطان تیروئید مبتلا شدند و درگیر شیمی درمانی هستند.
    یکی از عمه هام بالای 60 سال هست و سالم و اون یکی حدود 45 سال و سالم.
    چقدر احتمال داره که ما هم از خانواده پدری ژن سرطان رو به ارث برده باشیم؟ لازمه حتما آزمایش ژنتیک بدیم؟
    باتشکر

  60. با سلام …ببخشید مادر من ۴/۵ماه پیس عمل کردن و پرتو درمانی رفتن تا یکماه…تومور گلیوبلاستوما دارن و در سرش بوده،دایی من هم تومورداشتن ولی دکتر جوابشون کرد و فوت شدن،دخترخاله هام دوتاشون هم رحمت خدا رفتن از همین درد چندین سال پیش،اول خواستم بدونم طول عمر بیماران گلیوبلاستوما چقدر هس؟و میشه ما فرزندان ک ۷فرزند هستیم هم درمعرض سرطان باشیم…مادرم ۵۴سالش هست ؟خیلی ناراحت مادرم هستم ب من بگین من برا مادرم چکارکنم دارم دیونا میشم خواهش میکنم

    1. سریعا برای مشاوره ژنتیک و تست ژنتیک اقدام کنید. این نوع سرطان ممکن است که در خانواده شما ارثی باشه. تست سرطان ارثی در آزمایشگاه ساواژنوم بصورت تک ژنی یا بصورت تمام ژنی یا تعیین توالی نسل جدید استفاده می شود. همکاران ما در آزماشگاه بالاترین نرخ یافتن جهش را در ژنهای سرطان ارثی دارند.

  61. سلام من در سن 25 سالگی تومور استخوان بدخیم گرفتم بدون سابقه خانوادگی ایا امکان داره فرزند من هم در اینده این بیماری رو بگیره؟

    1. سلام
      انشالله که تن و بدنتون همیشه سلامت باشه.
      تومور استخوان می تواند انواع مختلفی داشته باشد مانند استیوکارسینوما، کندروسارکوما و… می باشد. لذا بسته به نوع تومور و نوع وراثت پاسخ متفاوت است. بهتر است برای بررسی ژنتیکی اقدام کنید تا با خیال راحت برای بچه دار شدن اقدام کنید.
      ارادتمند.

  62. سلام… خاله من توسط سرطان پوست فوت کرد…عمو و دختر عمو و پسر عمو مادرم در اثر سرطان فوت کردند… دختر منم الان تومور مغزی مدولوبلاستوما گرید4 دچار شده… آیا ماهم باید تست بدیم؟

      1. با سلام و خسته نباشید
        پدر بزرگ من بدليل سرطان ( یا کبد یا پانکراس) فوت شد. پدر من در سن 57 سالگی بدلیل سرطان پانکراس فوت شد، عموی من بدلیل تومور مغزی و رشد تومور در کل بدن در سن 51 سالگی فوت شد. احتمال ارثی بودن و یا جلوگیری از این بیماری در آینده مستلزم چه کارهایی است
        با تشکر

        1. با سلام. با توجه به سابقه خانوادگی سرطان و نزدیک بودن رابطه خویشاوندی افراد ذکر شده به شما و پایین بودن سن افراد برای ابتلا به سرطان های گفته شده، احتمال ارثی بودن وجود دارد. شما باید در اولین فرصت توسط متخصص ژنتیک ویزیت شوید و آزمایشات لازم را انجام دهید. پس از اون با توجه به نوع جهش، ژن درگیر و نوع سرطان می توان راه های پیشگیری و درمان زودرس را پیش بگیرین.
          در صورت نیاز برای دریافت مشاوره ژنتیک ویزیت های مجموعه ساوازنوم به صورت حضوری و تلفنی و آنلاین انجام می شود.
          شماره تماس: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۱-۰۲۱
          شماره واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

      2. با سلام و خسته نباشید
        پدر بزرگ من بدليل سرطان ( یا کبد یا پانکراس) فوت شد. پدر من در سن 57 سالگی بدلیل سرطان پانکراس فوت شد، عموی من بدلیل تومور مغزی و رشد تومور در کل بدن در سن 51 سالگی فوت شد. احتمال ارثی بودن و یا جلوگیری از این بیماری در آینده مستلزم چه کارهایی است
        با تشکر

        1. با سلام. با توجه به سابقه خانوادگی سرطان و نزدیک بودن رابطه خویشاوندی افراد ذکر شده به شما و پایین بودن سن افراد برای ابتلا به سرطان های گفته شده، احتمال ارثی بودن وجود دارد. شما باید در اولین فرصت توسط متخصص ژنتیک ویزیت شوید و آزمایشات لازم را انجام دهید. پس از اون با توجه به نوع جهش، ژن درگیر و نوع سرطان می توان راه های پیشگیری و درمان زودرس را پیش بگیرین.
          در صورت نیاز برای دریافت مشاوره ژنتیک ویزیت های مجموعه ساوازنوم به صورت حضوری و تلفنی و آنلاین انجام می شود.
          شماره تماس: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۱-۰۲۱
          شماره واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

  63. سلام ببخشید پدر بزرگ همسرم ب سرطان کبد دچار بودن و فوت کردن و مادر همسرم هم کبدشون چرب هستش احتمال داره ک مادر همسرم ب سرطان کبد دچار بشه؟ارثیه این نوع بیماری؟امکانش هست ک همسرم هم ب ارث ببره!

  64. با سلام
    خواهربزرگ من در سن ۴۲ سالگی با مبتلا شدن به سرطان لنفوم در گذشت و بعد از خواهرم پدرم در سن ۷۱ سالگی از سرطان خون درگذشت ،به نظر شما من و دو خواهر دیگرم اگر ازمایش ژنتیک انجام بدیم خوب هستش که اگه مشکلی هست زود پیشگیری کنیم یا نیاز نیست و فایده نداره؟ مرسی از راهنماییتون?

  65. سلام
    من چهار تا عمو دارم که در اثر به سرطان فوت شدن و اخرینشون هم پدر خودم بود که نوع سرطان همشون اول از معده شروع شد و بعد اکثر اندام های بدنشون رو درگیر کرد ولی پدر من بعد از فهمیده شدن سرطان معده عمل شدو بعد به خالی که روی گردنشون بود رفت و خالشون رو هم برداشتن و بلافاصله پرتو درمانی کردن و در اخر در اثر به سرطان کبد و ریه فوت شد
    می خواستم بپرسم که امکان داشتن سرطان تو من و خواهرو برادرام هستش؟؟

  66. سلام وقتتون بخیر سوالی خدمتتون داشتم ایا در سرطان های ارثی انتقال سرطان سینه از مادر به فرزند در نقاط دیگر بدن امکان دارد یا در همان ناحیه اتفاق میفتد.

      1. خب عذر میخوام سرطان سینه وابسته به (هرمون) در مادر برای فرزند دختر خطر دارد یا برای فرزند پسر هم خطرزا است.

        1. سلام
          سرطان پستان می تواند یک سرطان ارثی باشد. در وحله اول حتما باید بررسی ژنتیکی در مادر انجام شود. در صورتی که وجود جهش ژنتیکی به اثبات رسید چه فرزند پسر و چه فرزند دحتر 50 درصد احتمال به ارث بردن جهش را دارند و در صورتی که جهش را به ارث ببرند در قرزند دختر می باشد که بیشترین احتمال ابتلا به سرطان وجود دارد. با اینحال بسته به اینکه چه جهش و چه ژنتیک درگیر است فرزندان پسر نیز بررسی تحت نظر هستند.

  67. سلام خسته نباشید. همسر بنده سرطان تیروئید پاپیلاری داره آیا این سرطان ارثی هست؟ من برای دو فرزند دخترم چکار باید انجام بدم؟

  68. سلام و خسته نباشد
    میخام با دختری ازدواج کنم که پدرش تو سن ۲۷ سالگی به علت سرطان فوت کرده برادرشم تو سن ۱۹سالگی به همین علت فوت کرده میخاستم بدونم امکانش هست ایشون هم مبتلا باشن با وجود اینکه هر چند مدت یک بار آزمایش های متعدد به عنوان چکاب انجام دادن و هیچ مشکلی یا علائمی هم ندارند واینکه امکان داره در آینده مبتلا بشوند؟ ویا چن درصد امکان داره به بچه هامون منتقل شه ؟ با تشکر

    1. سلام،
      حتما برای بررسی ژنتیک مراجعه کنید. البته کمتر از 50% احتمال دارد که ژن معیوبی در ایشان وجود داشته باشد. در صورت نیاز بررسی ژنتیکی ژنهای سرطان برای شما تجویز خواهد شد. در صورت وجود زن سرطان در هر یک از والدین 50% احتمال انتقال آن به هر فرزند است.

    2. سلام خسته نباشید. همسر بنده در سن ۳۳ سالگی به سرطان تیروئید پاپیلاری گرید‌ یک مبتلا شدن و درمان شدن. آیا این بیماری ارثی هست؟ من برای دو فرزند دخترم چکار باید انجام بدم؟

      1. این سرطان شایعترین سرطان تیرویید است. این سرطان ژنتیکی بوده ولی ارثی نمی باشد. در مواردی این سرطان خانوادگی می باشد این سرطان می تواند در غالب بیماری ارثی مانند سندرم کاودن وجود داشته باشد. مشاوره ژنتیک و بررسی ژنتیک توصیه می شود. با شماره های کلینیک تماس بگیرید.

        1. با سلام من قصد ازدواج با دختری را دارم که پدرشون در سن حدود 60 سالگی و عموی ایشان در سن 55 سالگی بر اثر سرطان روده فوت کردند پدر بزرگشونم همین طور. یکی از عموهاشونم به سرطان مبتلا وبعد از حراحی خوب شدن . سوال اینه که ایا احتمال ابتلا به سرطان روده در ایشان وجود دارد البته عمه هاشون با سنین حدود 50 سال فعلا علامتی ندار ن؟ممنون

    3. سلام پدرم چند سال پیش به علت سرطان فک به رحمت خدا رفت پسر کوچکم الان سرطان خون داره لنفوم آیا به نظرشما بیماری پسرم ژنتیکی هست ممنون میشم جوابم را بدهید

  69. سلام
    پدر من دراثر سرطان معده فوت شدند مادرم سرطان تخمدان گرفت و درمان شد خواهرم سرطان خون گرفت و در حال درمانه ایا سرطان خواهرم ارثی بوده؟احتمال ابتلای من و برادرهام به کدوم سرطان بیشتره؟

    1. همراه گرامی
      سن افراد فامیل بودن و نوع دقیق سرطان در آزمایش پاتولوژی مهم است. تنها چیزی که برای شما مهم می باشد این است که بدانید اولا احتمال ارثی بودن وجود دارد و در مرحله بعد می توانید با دقت بسیار بالا این فرضیه را بررسی کنید. آنچه که مسلم است لزوم انجام یک مشاوره ژنتیک استاندارد سرطان می باشد.

      1. عرض سلام و خسته نباشید ببخشید پدر من در سن 42 سالگی هست و در این یک ماه اخیر فهمیدیم که سرطان معده داره (البته دکتر ها گفتن این بیماری از خیلی سال ها پیش به این بیماری مبتلا شدند ) درحالی که عمو و عمه های من هیچ مشکلی ندارند البته خدا رو شکر زود فهمیدیم و الان دارند روند درمان رو در پیش می گیرند من میخوام بدونم چطور به سرطان مبتلا شدند و ایا ممکن هست ما هم همین مشکل رو در اینده داشته باشیم با تشکر

        1. با سلام. با توجه به نزدیک بودن نسبت فرد مبتلا و این که در سن پایین مبتلا شده اند باید حتما ویزیت متخصص آنکوژنتیک شوید تا ریسک ابتلا برای شما و سایر افراد خانواده بررسی شود. برای دریافت وقت ویزیت می تونین با ما در ارتباط باشین 88662820 و 88662821

    2. سلام .با ارزوی سلامتی برای شمامیشه لطف کنین بگین مادرتون گرید چند بودن علائم شون چی بود و چند ساله که درگیرن

  70. باسلام من مادرم حدود۵سال پیش مبتلا به سرطان سینه شدوالان حدودیک ساله که فوت کردندوخاله خودم نیز حدود۴.۵ماهه که متوجه سرطان سینه شده ولی زودمتوجه شدندوبه جایه دیگری نرسیده میخواستم بپرسم ایا من نیز مبتلا میشوم یاخیرواگراحتمالش است درچه سنی چون هنوز سنه کمی دارم باتشکر

  71. با سلام ، چرا فقط ژنهای تومور ساپرسور در سرطانهای ارثی نقش دارند و پروتوانکوژنها را بی اثر میدانند؟

    1. بنظر می رسد که سرطان ناشی از جهش های متعدد و درگیری گذر گاه های متعدد باشد که بیشتر با از کار افتادن ژنهای ساپرسور تومور این واقعه می تواند بصورت ارثی سرعت بگیرد. هرچند سرطان های ارثی هم بصورت نادر با درگیری ژنهای انکوژن وجود دارد مانند مدولوبلاستومای تیرویید. با توجه به اینکه این مجله برای استفاده عموم می باشد به همین اندازه بسنده می کنیم.

      1. سلام خسته نباشید. همسر بنده سرطان تیروئید پاپیلاری داره آیا این سرطان ارثی هست؟ من برای دو فرزند دخترم چکار باید انجام بدم؟

  72. با سلام. در خانواده مادری بنده سرطان رحم بسیار شایع است. من پسرم. آیا ژن سرطان رحم میتواند در بنده به شکل دیگری سبب سرطان شود؟ با تشکر

  73. سلام پدر بزرگ.من (پدر مادرم)4 سال پیش بخاطر سرطان فوت کردن سرطانشون طوری بود که استخوانهای بدنشون رو تومورهای بدخیم گرفته بود و ظرف 4 ماه پس از تشخیص و گذراندن دوره شیمی درمانی فوت کردن
    الان نزدیک به یکساله که پدرم هم به تومور مغزی مبتلا شدن و عمل جراحی انجام دادن و یک دوره پرتو درمانی و شیمی درمانی. پدرم کارگر فولاد مبارکه بودن و همیشه زیر نور افتاب شدید
    ایا نور خورشید باعث سرطان ایشون بوده ؟
    وایا این سرطان موروثییه؟
    من خودم 20 سالمه و یک پسر 6 ماهه دارم ایا امکان انتقال به پسرم هم هست؟به خودم و خواهر براردرم که نوجوان هستند و سن کمی دارن هم امکان انتقال هس یا خیر ؟ ممنون میشم جواب سوالمو بدین چون از لحاظ روحی خیلی داغونم

    1. همراه گرامی ساوامگ، ایشان مبتلا به متاستاز سرطان بوده است. علت تاکید ما به بررسی ژنتیک تشخیص ندادن دیر هنگام سرطان می باشد. شما می توانید از تست ژنتیک سرطان یا تست ساواسلامت برای تشخیص ابتلای خود به خطر سرطان آگاه و با توصیه های پزشکی ریسک سرطان را کاهش دهید. لذا امکان سرطان وجود دارد و مشاوره ژنتیک بهترین فرصت برای شما و فرزندتان برای جلوگیری از سرطان در صورت ارثی بودن سرطان است.

  74. سلام.وقت بخیر.سه تا از عموهایم و سه تا از پسرعموهایم بر اثر سرطان خون و تومور بدخیم که تو بدنشون پخش شده بود فوت شدن و من خیلی میترسم که نکنه ما هم گرفتار این بیماری بشیم.خواستم بپرسم آیا این بیماری در خانواده ما ارثی است؟

  75. سلام
    من مادربزرگم(مادری)
    براثرسرطان خون فوت شد
    خاله ام براثرتومور مغزفوت شد
    پدربزرگم( پدری) براثرسرطان پروستات فوت
    شد
    ایاامکان داره منم مبتلاب سرطان باشم

    1. بررسی تمام ژنهای سرطان توصیه می شود. نزدیک به بیش از صد ژن سرطان داریم که بررسی آنها می تواند اطمینان بالایی از اینکه این سرطان ارثی بوده است یا خیر بدهد. در صورت منفی بودن آزمایش ریسک سرطان خیلی بالا نیست و در حد متوسط جمعیت می باشد. ولی مهم این است که در صورت مثبت بودن می توان ریسک سرطان را کاهش داد. سرطان خون مغز و پروستات می توانند بعلت جهش در یک ژن باشند.

    2. سلام خسته نباشید پدر من در سن ۵۷ سالگی بر اثر سرطان روده فوت شدن عمه هام وعموم هم به این بیماری مبتلا شدن که اونا زود فهمیدن ودرمان کردن دختر عمه هام این بیماری گرفتن ولی دختر عموهام ومن خواهر برادرم نداریم این بیماری از مادر بزرگم بهشون ارث رسیده خواستم بدونم امکان ابتلا در ما هم وجود داره لطفا جواب میدید

  76. سلام وقت بخیر. پدربزرگ من(پدر مادرم) مبتلا به سرطان شدن و فوت کردن. مادر هم ۲۰سال پیش به علت ابتلا ب سرطان سینه فوت شدن.من فرزند اول هستم و دائما نگرانم که این مورد برای من هم پیش بیاد. چطوری میتونم مطمئن شم؟ و ایا درصدش زیاده؟

      1. سلام ببخشید مادر من در ناحیه دهان روی لثه فک بالا چند روزه که یه لکه سفید دیدن
        درد نداره و نمیسوزه هیچ دردی هم درناحیه زبان و دهان ندارن امکان سرطان دهان وجود داره؟
        خانواده مادری مورد ابتلا به سرطان نداشتن

      2. سلام خسته نباشید پدر من در سن ۵۷ سالگی بر اثر سرطان روده فوت شدن عمه هام وعموم هم به این بیماری مبتلا شدن که اونا زود فهمیدن ودرمان کردن دختر عمه هام این بیماری گرفتن ولی دختر عموهام ومن خواهر برادرم نداریم این بیماری از مادر بزرگم بهشون ارث رسیده خواستم بدونم امکان ابتلا در ما هم وجود داره لطفا جواب میدید

        1. سلام
          سرطان روده می تواند علل مختلف داشته باشد. هرجند که سرطان روده بیماری ژنتیکی می باشد ولی در اکثر مواقع بصورت ژنتیکی به ارث نمی رسد. اما وقتی صحبت از وجود احتمال است باید گفت با وجود جند مورد سرطان در نسل پدر شما احتمال وجود عامل ژنتیکی افزایش می یابد. هرجند شما ممکن است اصولا جهش ژنتیکی را به ارث نبرید. بنابر این تنها راه دقیق برای اطمینان از به ارث نبردن بیماری ژنتیکی انجام مشاوره ژنتیکی و در صورت نیاز انجاام آزمایش است. در صورتی که حتی فردی حامل ژنی جهش یافته باشد باید توجه داشت که می توان ریسک ایجاد سرطان را بسیار کاهش داد.
          امیدواریم این توضیحات کمک کننده باشد.

  77. سلام مادرمن باعلایم تنگی نفس دردسر دل بردیم بیمارستان ازپهلودوسرنگ بزرگ نمونه برداشتن بعدیه هفته بدون جواب مرخص کردن بعدازترخیص ظرف۷روزباحال بدبردیم بیمارستان بیوپسی کردن وبدون تزریق داروبعدی ه هفته باتشخیص سپسیس ترخیص کردن البته فقط یک ونیم لیتراب مایع ازکتف چپ کشیدن بازبعده‍روزازترخیص باحال وخیم تربردیم فقط نمونه وازمایش گرفتن وگفتن متاستازه.کارسینومای صفاقی.قلب شکسته وسیروزکبدی گفتن۶ماه زنده میمونه اما۷روزبعدفوت شدن حالاهرجاتواینترنت سرچ میکنم ممکنه عامل مرگشون همون برداشتن نمونه بوده که سرطان روپخش کرده؟وراثتی هم هست؟مادرم مرحومم مگفت قدیماعمو وپدرشون باهمین علایم فوت شده بودن دودختریتیم دارم توروخدابگیدبه دخترامم این وراثت میرسه یانه؟

  78. با سلام
    مادربزرگ بنده مبتلا به سرطان رحم (ارثی) بود و خواهر ایشان هم مبتلا به این سرطان بودند . می خواستم بپرسم که ممکن است که این سرطان از پسرشون که پدر من می شوند به من(جنسیت دختر) منتقل شود؟

  79. سلام. من دو پدر بزرگم و عموم و عمم و داییم در سنین مختلف به علت سرطان فوت شدند. ممکنه من یا خانوادم هم سرطان داشته باشیم؟

  80. سلام و عرض خسته نباشید. پدر پدر بزرگم سرطان معده گرفت و اخیر پدر بزرگم هم سرطان پروستات گرفته از طرفی هم خانواده پدریم که تقریبا فامیل دور میشن هم سابقه سرطان دارن مثلا پسر عمو بابابزرگم و…
    الان پدر بنده هم۴۶ سالشه ولی سرطان نداره
    میخواستم بدونم این ارثیه؟
    باید برم دکتر ژنتیک؟

    1. سلام در صورت فامیل بودن خانواده پدری و مادری ریسک دو طرف مهمتر می باشد. در هر صورت در فرایند مشاوره ژنتیک به نکات ریزی توجه می شود که محاسبه ریسک ارثی بودن و ژنتیکی بودن را دقیق می کند. امروزه بعضی متخصصی اعتقاد دارند که در صورت کوچکترین سابقه خانوادگی مشاوره ژنتیک الزامی و انجام تست ژنتیک بهترین راه در کاهش سرطان های خانوادگی می باشد.

    2. سلام
      مادر من ۱۴.۱۵سال پیش دچار سرطان بدخیم سینه شد.سینه تخلیه شد و الان کاملا خوب هستند.ممکنه به دختراش به ارث برسه؟و این که ما از چه سنی باید چکاپ بشیم؟ایا باید نگران بود یا خیر؟

  81. سلام.روز بخیر .پسری از من خواستگاری کرده که پدر بزرگش در سن بالا مبتلا به سرطان معده شده و برادرش هم در سن35 سالگی مبتلا به سرطان روده.میخواستم بدونم احتمال ابتلای خودشون و انتقال به فرزنداش وجود داره؟

    1. سلام.دختری هستم ۲۵ ساله ….دایی من در سن ۳۰ سالگی به علت اسهال خونی بعد یه هفته فوت کردن…که من احتمال سرطان دادم…من الان باید چیکار کنم …لطفا جواب بدین…؟؟؟

    2. سلام خسته نباشید
      پدربزرگ من سرطان پروستات داشت، یکی از عمه هام سرطان خون و دیگری سرطان سینه ویکی از عمو هایم سرطان مغزکه متاسفانه همه بد خیم بودند
      که این موضوع بسیار برای ما نگران کنندا است،ایا احتمال وجود ژن معیوب هست،و چه می توان کرد؟
      پیشاپیش ممنون از راهنماییتون

      1. سلام این سرطان ها می توانند در قالب سندرم های افزایش خطر سرطان های ارثی در خانواده باشند. تنها بررسی ژنتیکی و پیدا شدن جهش می تواند این فرصیه را ثابت کند. در صورت وجود جهش تنها 50% احتمال انتقال آن به شما وجود دارد. البته جون پیشگیری بهتر و عاقلانه تر از درمان های بسیار سنگین می باشد، شما در بررسی ژنهای سرطان تاخیر نخواهید کرد.
        برای انجام مشاوره ژنتیک اقدام کنید.

      2. سلام. بنده قصد ازدواج با خانمی رو دارم. مادر بزرگشون در کهنسالی سراطان معده داشتن و الان یکی از خاله هاشون داره. ایشون ب خاطر استرس که به معده میزنه گاهی ناراحتی معده دارن اما هر چندماه چکاپ میرن. آیا احتمال سراطان داره برای ایشون؟ واقعا نا امیدم کردن

          1. سلام و ادب. من پدر و 2 تا عموها و عمه ام سرطان معده دارند. پدرم 9 سال پیش فوت شدند و اون 3 نفر الان همزمان سرطان معده دارند. پسرخاله و نوه خاله پدرم هم سرطان معده گرفتند. که پسرخاله اش چندسال پیش فوت کرد و نوه خاله اش جوونه و الان شیمی درمانی میره. احتمال ابتلای ما و بقیه نوه های فامیل وحود داره؟و اینکه دقیقا به چه مرکزی برلی بررسی مراجعه کنیم. ممنون از پاسخگویی تان.

  82. با سلام من مادرم 8 سال پیش مبتلا به سرطان سینه شدند و بعد از یک سال درمان و برداشتن کامل پستان و غدد لنف زیر بغل کاملا خوب شدن و 2 سال هم قرص هورمون مصرف کردن و 2سال مصرف نکردن و بعد 5 سال از درمان عود منطقه ایی رخ داد و همان زیر بغل تخلیه شده یک غده کوچک رشد کرد که با چند جلسه شیمی و پرتو خوب شدن ولی 8 ماه پیش با علایمی درد پا و کمر مواجه شدن که تشخیص متاستاز استخوانی بود و کبد نیز درگیر شده بود که بعد 40روز متاسفانه فوت شدن سوالم اینه مگه سرطان سینه درمان ندارد؟ و ایا اینکه 2 سال مصرف قرص نداشتن باعث برگشت بیماری شده ؟ایا ارثی هست این بیماری؟

    1. با سلام
      متاسفانه سرطان پستان همانند دیگر سرطانها در صورت عدم تشخیص زودرس، اکثرا، خوب نشده بالاخره خود را بصورت متاستاز نشان می دهد. پیشنهاد می شود اولا مشاوره ژنتیک شوید تا میزان خطر با بررسی شجره مشخص شود ثانیا در صورت لزوم به شما در همان جلسه راهنمایی های لازم جهت تشخیص زودرس توضیح داده خواهد شد.
      وجود متاستاز نشان دهنده کامل نبودن درمان های موجود است. بنابر این تشخیص زودرس در سرطان پستان و تخمدان حرف اول را می زند.

      1. سلام،من با مردي قصد ازدواج دارم كه پدرشان در به علت سرطان خون فوت كردند،عمه و عمو هم سرطان داشتند.الان مادرشون هم سرطان سينه دارند كه رو به بهبودي هستند.ميخواستم بدونم احتمال اينكه خود اين اقا و يا بچه هاي ما به سرطان مبتلا بشوند چقدر هست؟

        1. با سلام و آرزوی ازدواج موفق برای شما
          سابقه خانوادگی سرطان های ارثی یکی از مواردی است که پیش‌از ازدواج باید حتما مورد توجه و بررسی قرار گیرد. متاسفانه در مورد کیس شما مشخص است که سابقه سرطان های ارثی یا فامیلی در خانواده پارتنرتان وجود دارد و احتمال وجود موتاسیون یا به عبارتی ژن معیوب در ایشان و فرزند آینده شان بالاست، اما قابل پیشگیری. مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج و مشورت با متخصص ژنتیک الزامی است، در صورت وجود موتاسیون در ژنوم ایشان و بالابودن ریسک بیماری جای نگرانی‌ نیست، در هر صورت روش های تشخیص ژنتیکی پیش از لانه گزینی PGD و غربالگری پیش از تولد با استفاده از DNA جنینی از تولد فرزند مبتلا به ناهنجاری جلوگیری می‌کند.

      2. سلام وقت بخیر ببخشید اگه مردی در سن ۲۶ سالگی به سرطان خون مبتلا بشه ازدواج کنه میتونه صاحب فرزند بشه ؟

        1. با سلام. ممانعتی برای ازدواج وجود ندارد اما باید چک آپ بالینی و ژنتیکی بشین تا فرزندآوری شما با مشکل مواجه نگردد.
          برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
          تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
          تلفن واتساپ و بوتیم: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

    2. سلام.خیلی دردناکه.امیدوارم خداصبربده.مادرمنم گرفتاره.ودر مراحل اخرشیمی درمانی هستش.میتونم بپرسم ایشون چندسالشون بود که بیمارشدن؟

  83. با سلام…مادر من با علائم خارش و زردی پوست بستری شدند و بعد از سه بار نمونه برداری از انسداد مجرای صفرا تشخیص به سرطان داده شد و کم کم از غذا افتادن و دوباره بستری شدن با علائم هماچوری و خونریزی از ناحیه ی پایین به طور وحشتناک و بالا آوردن خون به طوری که روزی دو واحد خون تزریق میشد و ایشون به قول پزشکان ۳ واحد خون از دست میدادن.نمیخوابیدن و توسط دستگاه تنفس میکردن و بی خوابی و غذا نخوردنشون و پخش شدن در بدن که منجر به سیروز کبدی و درگیری کلیه ها و معده و روده و قلب که سرطانی شد انجامید و مادرم از شروع علائمشون تا فوتشون ۵۶ روز طول کشید…خواهش میکنم به سوالم پاسخ بدید…الان نزدیک به یک سال از فوت مادر عزیزم میگذره و من هنوز شدت پخش شدن سرطان و درد کشیدن هاشون و در نمونه برداری و پخشش در بدنشون میدونم…خواهش میکنم من رو با یک جواب قانع کنید که کم کاری از پزشکان بود یا نه…بعد از کشیدن آب شکمشون توان راه رفتن رو ازشون گرفتن و ۳ شب آخر دیالیز که میشدن تمام تنشون تورم شدید کرد و خون با جهش بیشتری از دهان و اعضای تهتانی خارج میشد و جانی براشون نمونده بود و تنفسشون به دستگاه و ماسک مرتفع میشد و حواسشون و تکلمشون تا روز آخر بود…لطفاااااا…خواهشاااااا…به من بفرمایید چرا بیماری اینگونه بی رحمانه در بدن مادرم پخش شد؟؟؟??????

    1. با سلام
      و البته عرض تسلیت
      متاسفانه نمی توان با یک پیغام ساده فهمید کار پیچیده ای مانند پزشکی به درستی انجام شده است یا نه. البته در این تاریخچه ای که فرمودید اطلاعات کلی وجود دارد و می تواند روند تشخیص و پیشرفت طبیعی سرطان باشد. سلامت باشید

      1. با سلام
        ایا ازمایشات ژنتیک میتونه مشخص کنه که هر کدام از فرزندان اول و دوم و… چند درصد امکان ابتلا به سرطان را دارند؟و اینکه ایا با ازمایشات ژنتیک میتوان تشخیص داد که ریسک ابتلا به چه نوع سرطانی بیشتر است یا خیر؟

        1. بله
          البته ریسک سرطان در فرزندان اول یا دوم یا غیره مساوی می باشد و بستگی به سابقه خانوادگی و سن فرد دارد و اینکه ژن سرطان در خانواده است یا خیر. با بررسی ژنتیک می توان دقیقا احتمال سرطان را محاسبه و روش کاهش ریسک را دقیقا مشخص کرد.

          1. سلام همسر بنده مشکل تیروءید داشت وبعداتبدیل به متاستازشدودرسن سی سالگی فوت کرد امکان داره دخترم این مشکل براش پیش بیادٱزمایش تیروئیددادیم گفتن نداره لطفا راهنایی کنید

      2. با سلام بنده 25 سالم هست. 18 سال پیش پدر بنده در اثر سرطان کبد فوت کردن و 6 ماه پیش مادر بنده در اثر سرطان تومور مغزی گرید 4 فوت کردن. و دایی بنده نیز ب علت سرطان ریه فوت کردن. آیا امکان انتقال این ارث ب ما فرزندان وجود داره؟!

        1. سلام
          دوتا از دایی های پدرم سرطان داشتند ولی پدر و مادر پدرم(در واقع پدر بزرگ و مادر بزرگ خودم)تا این سن الحمدلله سالم هستند
          آیا بیماری پدر یا عموهای منو تحدید میکنه؟؟؟

    2. مادر من هم بعد از کشیدن اب ریه توی بیمارستان فوت شد بنظرم بردن به بیمارستان اشتباهه فقط باعث میشه زودتر عزیزامون از دست بدیم ?

  84. باسلام …پدر بنده مبتلا به سرطان مغز استخوان به اسم مولتیپل میلوما بودند آیا این نوع سرطان وراثتی هست واحتمال اینکه من یا بقیه خواهر برادرها هم مبتلا شوند هستش؟؟؟

    1. سلام

      بله ابتلا به مالتیپل میلوما ریسک ابتلای بستگان درجه اول را بالا میبرد. با این حال میزان افزایش ریسک بستگی به عوامل دیگر چه شخصی و چه فامیلی دارد. مشاوره ژنتیک توسط متخصصی باتجربه توصیه می شود.

      1. با سلام مادر بنده به سرطان پستان مبتلا شدند و سرطان به ریه و متاستاز استخوان سرایت کرد و فوت شدند و عمه من هم همینطور میخواستم راهنمایی بفرمایید امکان اینکه ما هم مبتلا بشویم هست یا خیر ؟

        1. با سلام. ریسک ابتلا به سرطان ارثی در شما بالاتر از افراد عموم جامعه است. باید توسط متخصص ژنتیک بررسی آنکوژنتیکی شوید. مهم است که سرطان ها از چه نوعی بوده و در چه سنی مبتلا شده اند و خیلی موارد دیگر تا در صورت نیاز برای شما آزمایش تجویز شود. برای دریافت وقت مشاوره تلفنی و آنلاین و حضوری با ما در ارتباط باشین 88662820 و 88662821

    2. سلام بنده دایی و عموی پدرم به سرطان روده مبتلا بودن که هر دو خوش خیم بوده و درمان شدند آیا احتمال اینکه از آنها به من ارث برسد وجود دارد؟

      1. با سلام. بله احتمال ارثی بودن برای شما کم نیست. باید حتما مشاوره ژنتیک سرطان های ارثی بگیرید. برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس بگیرید 88662820 و 88662821

  85. عرض سلام وادب
    سوالی داشتم ممنون میشم پاسخ بفرمایید.
    مادر بنده در سن ۳۳ سالگی در ناحیه مخچه دچار تومور بدخیم شدند (بدون سابقه خانوادگی)علی رغم ۲ بار جراحی ظرف ۲سال فوت شدند.
    اخیرا پدر بنده هم که ۵۳ سال دارند در ناحیه مخ دچارتومور آستروسیتوما درجه ۲ شده اند(بدون سابقه خانوادگی).سوال بنده این است مافرزندان به ترتیب ۳۵،۳۲،۲۷ ساله نیز در خطر ابتلا هستیم (باتوجه به تجربه شمادرمشاهده بیماران مشابه)؟آیا ارثی است و نیاز به چکاب خاصی دارد؟
    تشکر

    1. با سلام
      بله، حدود ۵٪ از سرطانهای مغز ارثی می باشند. حتما مشاوره ژنتیک انجام دهید.

      برای زمان مشاوره تمام مدارک و خلاصه پرونده کمک کننده است. البته خطر این بیماری در شما با خانواده انقدر ها هم بالا نیست مشاور ژنتیک و سرطان به نکاتی دقت میکند که در نهایت می تواند در تصمیم گیری در میزان خطر و اقدامات لازم کمک کند.

      با آرزوی سلامتی روز افرون

        1. سلام پدر عزیزم دراثرمتاستاز سرطان معده در سن ۵۴ سالگی و عموی بزرگتر نیز در اثر سرطان روده اون هم در سن ۵۴سالگی به رحمت خدا رفتند در کل ۷ برادرند که فقط این ۲ برادر این گونه شدند و عموی اول با سن ۶۵ سال هیچ مشکلی ندارد و پدرمن که از همه کوچکتر بود از دنیا رفت آیا امکان موروثی بودن سرطان گوارشی وجود دارد؟من در سن ۳۲ سالگی بعضی مواقع مشکلات گوارشی دارم و اکثرآ معده ام میسوزه آیا نیاز است به متخصص گوارش مراجعه کنم؟باتشکر

          1. سلام پدر من در سن ۴۵ سالگی به سرطان لنفوم مبتلا شد و البته معالجه شد،سابقه‌ی خانوادگی داشت و مادر مادر بزرگش به سرطان حنجره مبتلا بود
            میخواستم بدونم ما که فرزندانشوم هستیم چند درصد احتمال ابتلا به سرطان رو داریم

      1. سلام خسته نباشید عمه ی مادر من مبتلا ب سرطان معده بودن و مادر من هم خیلی سال ها پیش مبتلا شد و بهبود یافت من تک فرزند هستم ایا امکان داره ب منم ارث پیدا کنه یا خیر؟

      2. سلام
        پدر بزرگ بنده مبتلا به سرطان معده بودند و در چهل و پنج سالگی فوت کردن. الان مادر بنده در سن پنجاه سالگی احساس سوزش و درد در ناحیه معدشون دارن به نظرتون باید به متخصص مراجعه کرد ؟ ( هفت بچه ان که مادر من از همه بزرگتره )

        1. با سلام. با توجه به این موضوع که بخش بزرگی از سرطان های گوارشی ارثی هستند و اینکه خویشاوند درجه یک مادرتان مبتلا بوده اند و این که سن ابتلا بسیار پایی بوده است. مادر شما باید حتما ویزیت متخصص ژنتیک برای سرطان های وراثتی شوند. در صورت لزوم آزمایشات ژنتیکی لازم را بدهند و در صورت وجود جهش در ژن ها هم راه های پیشگیری و غربالگرب را زودتر شروع کنند و باقی افراد خانواده هم از لحاظ به ارث بردن بررسی شوند.
          برای دریافت وقت ویزیت با شماره های 88662820-021 و 88662821-021 تماس بگیرین
          یا در واتساپ به شماره 09195117264 پیغام بگذارید.

      3. سلام خسته نباشید،مادر من سرطان رحم گرفت که خداروشکر با خارج کردن رحم خوب شد،دایی سرطان روده که اونم خداروشکر خوبشد،دختر دایی مادر،دختر خاله های مادر پسر دایی مادر… مادر بزرگ مادرم و برادرش هم با سرطان فوت شدن… یعنی از سمت مادری یک نسل در میون زمینه سرطان داریم…حالا من علاقه مند به دختری شدم که خودش مبتلا به سرطان روده و معده هست،و پدرش هم قبلا مبتلا به این سرطان بوده ‌که خوب شده خداروشکر،میخواستم بدونم علم ژنتیک اونقدر پیشرفت کرده که ما بتونیم ازدواج کنین و بچه سالم بدونه سرطان داشته باشیم یه نه امکان بچه دار شدن نیست

        1. با سلام. با توجه به سوابق فردی و خانوادگی دو طرف که ذکر کردین با احتمال بسیار بالا سرطان های فوق از نوع ارثی است. باید حتما ویزیت متخصص ژنتیک بشین و آزمایشات لازم انجام بشه تا اختلال ژنی منجرشونده به سرطان پیدا شود و خوشبختانه بعد از این مرحله با روش های ژنتیکی مانند PGD و PND می تونین فرزند سالم داشته باشین.
          در صورت نیاز برای دریافت مشاوره ژنتیک ویزیت های مجموعه ساوازنوم به صورت حضوری و تلفنی و آنلاین انجام می شود.
          شماره تماس: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۱-۰۲۱
          شماره واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

        2. سلام و خسته نباشد،مادربزرگ من از طرف مادری بخاطر سرطان روده تو۴۸سالگی فوت شدن عمه منم بخاطر سرطان سینه تو همین سن از دنیا رفتن بنظرتون احتمال ارثی بودن سرطان چقدر برای من هستش؟ممنون میشم راهنمایی کنید

          1. با سلام. با توجه به این که هم سرطان سینه و هم سرطان کولون عامل ژنتیکی قوی دارند و افراد خانواده با رابطه خویشاوندی نزدیک در سنین پایین مبتلا شده اند. امکان این که شما ریسک ابتلا به سرطان را به ارث برده باشید وجود دارد. باید هرچه سریع تر توسط متخصص ژنتیک ویزیت بشین تا در صورت لزوم تست های لازم را انجام دهید و در صورت وجود ریسک ابتلا از روش های درمانی زودرس و پیشگیری استفاده کنید.
            برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
            تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
            تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

    2. با سلام
      من با انجام سونوگرافی سینه، به تشخیص متخصص رادیولوژی، بیوپسی انجام دادم و جواب وجود فیبروز کیستیک سینه من بود
      الان دو تجویز متفاوت توسط دو پزشک شدم،یکی جراحی و دیگری بطور مداوم چکاب کردن فیبروز کیستیک. ممنون میشم راهنمایی کنین که چه راهی برای من بهتر هست، بعلاوه با توجه به اینکه دختر عموی بنده مبتلا به سرطان پستان هستند، کدام راه برای من بهتره
      ممنون

      1. سلام و تشکر از اعتماد شما.
        اینکه بتوان فیبروز کیستیک را کاملا برداشت و از نظر جراح امکانپذیر باشد بیشتر به نفع عمل جراحی است. البته مشاوره ژنتیک برای بررسی اینکه اصولا زمینه ژنتیکی وجود نداشته باشد به تصمیم گیری در نوع اقدام کمک می کند.
        برای مشاوره با شماره های کلینیک تماس بگیرید.

        1. سلام مادر من پنج سال پیش توسط سرطان خون وفات کردن حالا من در سینه خود یک غده به اندازه لوبیا حس میکنم اما دردی ندارد آیا امکان دارد سرطان باشد؟

          1. سلام من پدربزرگم سالها پیش در اثر سرطان فوت شد و خاله ی ناتنیم هم حدود سه سال پیش در اثر سرطان روده فوت شد و الان هم دایی ناتنیم به سرطان روده مبتلا شده من خیلی میترسم که خدایی نکرده مادرم هم خدایی نکرده به این بیماری مبتلا شود

          2. سلام
            پدر من ۶۵ سالشه و ۱۲ ساله مبتلا به سرطان خونه و مادربزرگم (مادر پدر) هم به دلیل سرطان خون جونشو از دست داد. من پسر دوم خانواده و بچه ی آخرم. خواستم بدونم احتمال ابتلا به سرطان در من هست؟
            ممنون

      2. سلام شما سایت دلالی درست کردین متاسفم برای شما سرطان متخصص ژنتیک گفت بلای ۵۰ سال ارثی نیست . بنویسین

        1. با سلام لطفاً جواب بدید اوضائم اورژانسیه
          راستش خواهر من در سن ۱۲ سالگی مبتلا به سرطان خون شدن که منجر به فوت ایشان شد
          منم الان چند وقته علائم سرطان خون دام آیا امکان داره بمنم ارث رسیده باشه

          1. با سلام من و همسرم دختردایی و پسرعمه هستیم و مادربزرگ مشترک ما در سن حدودا 70سالگی اثر سرطان معده فوت شدن و حالا اولین و تنها فرزند ماهم در سن دوسال و نیم دچار سرطان خون شده ما می‌خواستیم بدونیم آیا ممکنه فرزندهای بعدی ماهم دچار بشن و اینکه قبل اقدام برای فرزند دوم آزمایشاتی لازمه انجام بدیم که مطمئن بشیم از سالم بودنش?

          2. با سلام. با توجه به ازدواج فامیلی و مواردی که ذکر کردین، باید پیش از بارداری بعدیتون مشاوره ژنتیک بگیرین. برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
            تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
            تلفن واتساپ و بوتیم: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه

اشتراگ گذاری این خبر:

آخرین مقالات: