Search
Close this search box.
سرطان های ارثی
سایر مقالات:

سرطان های ارثی

وراثت پذیری سرطان

سرطان های ارثی در سایه DNA قرار دارند. یعنی می توان گفت که همه سرطان ها ژنتیکی هستند اما همه آنها وراثتی نیستند، و حتی اگر وراثتی هم باشند در هر سرطان درصد خاصی وجود دارد که البته همراه با عوامل محیطی و شرایط زندگی و موقعیت جغرافیایی یک ریسک خطر را برای ابتلای یک فرد به یک نوع سرطان مشخص را می سازند. ژن هایی که سرطان های وراثتی را ایجاد می کنند از والدین به کودکان منتقل می شوند، درواقع در همه نسل ها خود را نشان می دهند و بروز می کند. اگر یکی از والدین جهش ژنتیکی داشته باشد، فرزندانشان به صورت نسبت 50/50 شانس این را دارند که جهش های مسبب سرطان را به ارث ببرند.

سرطان های وراثتی 10% از کل سرطان ها در زنان و مردان را در بر می گیرد

البته تحقیقات آینده می تواند با کشف ژن های دخیل در به ارث رساندن سرطان ها، این سهم را بیشتر کنند.

 

جهش های ژنتیکی و نقش آنها

معمولا تستهای ژنتیکی به دنبال یافتن تغییرات وراثتی خاصی (جهش) در کروموزوم ها، ژن ها و یا پروتئین های یک فرد هستند. جهش های ژنتیکی می توانند برای سلامتی مضر، سودمند و یا خنثی باشند. جهش های مضر شانس ابتلا به بیماری هایی نظیر سرطان را افزایش می دهند. بطور کلی گفته می شود که جهش های وراثتی نقش مهمی در ۱۰%-۵ همه سرطان ها دارند.

گاهی سرطان ها به صورت ” خانوادگی ” ظاهر می شوند حتی اگر علت آن یک جهش وراثتی نباشد. به عنوان مثال سبک زندگی مشترک (مثلا استفاده از تنباکو) عامل مهمی در بروز سرطان های مشابه در افراد یک خانواده می باشد. هرچند الگوهای مشخص مثل نوع و سن بروز سرطان، تشخیص بیماری های مشترک دیگری به غیر از سرطان، ممکن است وجود یک سندرم سرطان وراثتی را پیشنهاد کند.

بسیاری از جهش های ژنتیکی عامل سرطان های وراثتی، شناخته شده اند. در همین راستا بررسی های ژنتیکی می تواند وجود یا عدم وجود شرایط وراثتی برای سرطان تشخیص داده شده را تایید کند. همچنین با کمک آزمایش های ژنتیکی، اعضای یک خانواده بدون داشتن بیماری مشهودی، می توانند از نظر حامل بودن برای جهش های مشخص وراثتی مورد بررسی قرار گیرند.

جهش های ژنتیکی به ارث برده شده، خطر بروز سرطان در یک فرد را از طریق مکانیسم های مختلفی ( بر اساس عملکرد ژن) افزایش می دهد. به عنوان مثال جهش در ژن های کنترل کننده رشد سلولی و ترمیم DNA، خطرابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

همه سرطان ها با یک تغییر ژنتیکی شروع می شوند، اما با این وجود فقط 10% سرطان ها به طور کامل به ارث می رسند

انواع سرطان های ارثی

  • سرطان سینه
  • سرطان روده
  • سرطان معده
  • سرطان رحم
  • سرطان پوست
  • سرطان تخمدان
  • سرطان پانکراس
  • سرطان پروستات

سرطان هایی هستند که در لیست سرطان های ارثی قرار می گیرند.

سابقه خانوادگی شما و آزمایش های تشخیصی برای جهش های ژنتیکی مختص هر سرطان، ابزارهای ارزشمندی هستند که تیم متخصصین کلینیک ساواژنوم از آنها برای ارزیابی خطر شخصی شما برای ایجاد نوع خاصی از سرطان استفاده کند.

آزمایش ژنتیکی برای سرطان

اگر دلیلی وجود داشته باشد که شما، یا اگر کسی را می شناسید که ممکن است در معرض خطر ابتلا به سرطان های ارثی باشد، آزمایش ژنتیک می تواند یک گزینه مفید باشد. این تست های ژنتیکی برای تشخیص سرطانی که به صورت ارثی می تواند از نسلی به نسل دیگر برسد ممکن است برای بسیاری از مردم لازم نباشد، اما شما ممکن است یک فرد مورد نظر برای این آزمایش ها باشید، اگر شما:

  1. سابقه خانوادگی سرطان داشته باشید
  2. متعلق به یک جمعیت در معرض خطر برای یک نوع سرطان خاص باشید
  3. سابقه شخصی سرطان داشته باشید

البته فقط این ها کافی نیست، شما باید با یک متخصص ژنتیک پزشکی و یا مشاور ژنتیک مورد مشاوره قرار بگیرید تا با شرحی که از شما و سابقه خانوادگی و شخصی از شما می گیرد، اگر مشخص شود که در خانواده شما، و یا در قوم یا جمعیتی که شما متعلق به آن هستید، یک نوع سرطان شایع بوده و یا قبلا در خانواده شما وجود داشته، براساس گایدلاین های رسمی اعلام شده که در آنها برای هر سرطان چندین معیار خاص را در نظر گرفته، می توانند بفهمند که آیا شما لازم است آزمایش ژنتیک بدهید یا خیر، چون ممکن است این آزمایش ها تهاجمی باشند و حتی خودشان باعث افزایش ریسک ابتلا به سرطان و بیماری های دیگر شوند.

آیا شخصی که جهش مستعد کننده سرطان را به ارث می برد، همیشه به سرطان مبتلا می شود؟

خیر. حتی اگر جهش مستعد کننده سرطان در خانواده وجود داشته باشد لزوما به این معنا نیست که فرد حامل جهش به سرطان مبتلا خواهد شد. عوامل مختلفی بر روی بروز سرطان در افراد حامل جهش تاثیر می گذارد. یکی از این عوامل الگوی وراثت سرطان است. برای فهم بهتر نحوه وراثت سرطان، باید این مسئله را مد نظر قرار داد که هر فرد از هر ژن دو نسخه دارد که هر کدام از آنها را از دو والد خود به ارث برده است.

بیشتر جهش های مسئول سرطان وراثتی به دو صورت به ارث می رسند:

  • اتوزومال غالب
  • اتوزومال مغلوب

وراثت اتوزومال غالب

در وراثت اتوزومال غالب وجود تنها یک کپی از ژن جهش یافته سبب افزایش شانس ابتلا به سرطان می شود. در این مورد، ممکن است والدین فرد اثرات ژن جهش یافته را نشان دهند یا فقط حامل ژن جهش یافته باشند.

وراثت اتوزومال مغلوب

در مورد وراثت اتوزومال مغلوب، فرد تنها در صورتی با افزایش خطر ابتلا به سرطان روبرو می شود که هر دو کپی ژن جهش یافته را از والدین خود به ارث برده باشد. در این مورد معمولا والدین فرد که حامل یک نسخه جهش یافته و یک نسخه سالم از ژن مربوطه هستند با افزایش ریسک بروز سرطان روبرو نمی شوند.

وراثت وابسته به کروموزوم X

سومین شکل وراثت ژن مستعد کننده سرطان، وراثت وابسته به کروموزوم X است. در حالیکه مردان تنها یک نسخه از کروموزوم X را دارند که از مادرشان به ارث می رسد، زنان دو نسخه از کروموزوم X رادارند که هر کدام را از یکی از والدینشان به ارث برده اند. یک خانم با داشتن یک جهش مستعدکننده سرطان با وراثت مغلوب بر روی یکی از کروموزوم های X خود، به عنوان فرد حامل با خطر افزایش یافته ابتلا به سرطان مواجه نیست. هر چند فرزند پسرش که نسخه جهش یافته ژن را به ارث برده است با این افزایش ریسک روبرو است.

با این همه حتی اگر یک فرد، حامل نسخه جهش یافته ژن مورد نظر با وراثت غالب باشد؛ یا هر دو کپی از ژن جهش یافته با وراثت مغلوب را به ارث برده باشد؛ یا کروموزوم X یک مرد، حامل نسخه جهش یافته با وراثت مغلوب باشد، لزوما به سرطان مبتلا نمی شوند. برخی از جهش ها ” نفوذ ناکامل ” دارند، به این معنا که تنها برخی از افراد اثرات جهش را نشان می دهند. برخی از جهش ها نیز ” بیان متغیر” دارند، به این معنا که شدت بروز علائم از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

امتیاز نوشته 4.4 با 25 رای
253 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام خدمت تان زمانیکه من در بطن مادرم بودم مادرم ابتلا به سرطان خون بود آیا امکان انتقال سرطان خون در من وجود داره یاخیر؟

سلام وقت شما به خیر
عمه من سرطان معده داشت و دختر عمه من سرطان گلو پسر عمه دیگر من هم سرطان گلو و پسر عموی من هم سرطان گلو مادر مادربزرگم هم همینطور آیا احتما دارد که ژنتیکی باشد و در خوانواده من و پدرم هم به وجود بیاید ؟

با سلام. با همین اطلاعاتی که ذکر کردین هم امکان ژنتیکی بودن کم نیست، باید حتما در اسرع وقت برای ویزیت مشاوره ژنتیک مراجعه کنید.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت حضوری و تلفنی با پزشک متخصص ژنتیک با شماره های زیر در تماس باشید:
شماره های کلینیک و آزمایشگاه ژنتیک ساواژنوم: ۰۲۱-۸۸۶۶۲۸۲۰ و ۸۸۶۶۲۸۲۱
شماره واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

سلام ایا لنفوم شکمی از نوع بی سل در سن ۶۰سالگی درمان دارد مادرم در ناحیه شکم دچار تورم زیاد شده این خطرناکه ؟فعلا شیمی درمانی نشده

سلام برادرم در سن ۱۴ سالگی و سال ۶۵ به سرطان خون مبتلا شد و یکسال بعد فوت شد هیچکدوم دیگه از خانواده نداشتیم
الان پسرم تو ۱۷ سالگی سارکوم یووینگ در پاشنه پا مبتلا شده جراحی کردیم
میخواستم بپرسم ژن از طرف من هست ؟بچه دیگه چطور
آیا تومور استخوانی زمینه ارثی داره؟

با سلام. پاسخ شما داده شد، برای اطلاعات بیشتر باید ویزیت بشین. برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ و بوتیم: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

سلام
برادرم سال ۶۶ در اثر سرطان خون فوت کرد؛پسر دایی م سال ۷۸ در اثر سرطان لنفوم فوت کرد
پسرم سارکوم یووینگ گرفته آیا از طرف من به ارث رسیده
سارکوم یووینگ درمان پذیر هست

با سلام. بله امکان دارد باید تست ژنتیک بدهید و ویزیت بشین. اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ و بوتیم: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

با سلام. همسر من سرطان تخمدان با منشا غدد مولارین داشتند و فوت شدند. من یک دختر 12 ساله دارم آیا امکان داره این مورد به دخترم به وراثت برسد؟
با تشکر

با سلام. همسر شما در چه سنی مبتلا شدن؟ با چه فاصله ای از تشخیص فوت شدن؟ سابقه ابتلا به انواع سرطان در سایر افراد خانواده همسرتان به چه صورت است؟ چه آزمایشات بالینی و ژنتیکی برای ایشان صورت گرفته است؟
جواب تمامی این سوالات مهم است و شما باید توسط پزشک متخصص ژنتیک ویزیت بشین، تمامی این موارد حین ترسیم شجره بررسی شود. سن دختر شما پایین است و در صورت صلاحدید پزشک در زمان مناسب آزمایش ژنتیک بدهند.
سرطان تخمدان زمینه ژنتیکی بسیار قوی دارد و چون رابطه هم خونی فرد مبتلا با دختر شما بسیار نزدیک بوده است (مادر-دختر) بسیار خوب است که تحت نظر باشند.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ و بوتیم: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

با سلام پدرم در سن ۳۵ سالگی دچار سرطان سینه شدند ک عمل کردند والان چهار ساله که عمم سرطان سینه داره و یه سینه اش رو برداشتن ایا ممکنه من یا خواهر و برادرم هم دچار بشیم؟

با سلام. شما و خواهر برادرتان ریسک بالایی برای ابتلا به سرطان پستان دارید. ابتلای فرد مذکر در خانواده در سن پایین به سرطان پستان بسیار هشداردهنده است، کما این که عمه شما نیز مبتلا شده اند. در اولین قدم باید توسط پزشک متخصص ژنتیک ویزیت بشین تا آزمایشات لازم صورت بگیرد و وضعیت شما مشخص شود که آیا ژن معیوب را به ارث برده اید یا نه. پس از آن با کمک متخصص سرطان پستان و انکولوژیست می توان با روش های پیشگیرانه به شما کمک کرد.
خدمات مشاوره توسط پزشک و انجام آزمایشات همگی در مجموعه ساواژنوم به شما ارائه خواهد شد.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ و بوتیم: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

سلام مادر بزرگ مادرم سرطان خون داشتن و ۲سال پیش پسر عمه اش و امسال هم پسر عمویش به سرطان مبتلا شدن که متاسفانه پسر عمه شون بر اثر سرطان چند ماه پیش فوت شدن آیا امکان داره که مادر منم داشته باشه؟

با سللام. بهتر است به جهت بررسی و اطمینان برای ویزیت متخصص ژنتیک مراجعه کنند. در صورت صلاحدید پزشک و شک به ارثی بودن، تست ژنتیک برایشان تجویز می شود. با انجام تست اگر سرطان ارثی باشد مشخص و می شود ومی توان اقدامات پیشگیرانه را انجام داد.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

سلام پدربزرگ مادری من سرطان خون داشت و بخاطر همین فوت کرد مادربزرگ مادریم هم سرطان معده داشت آیا ممکنه منم داشته باشم

با سلام. نگرانی شما باید بابت سرطان گوارشی مادر بزرگتان باشد. اما تنها پس از بررسی فاکتورهایی مانند سن ابتلا و مرگ، سابقه فردی و خانوادگی شما در طی جلسه اختصاصی مشاوره ژنتیک می توان نظر داد که آیا ریسک ارثی دارید و باید ازمایش ژنتیک بدهید یا نه. برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

سلام…مادربزرگ پدری من و عمم دچار سرطان سینه هستند..آیا امکان اینکه بنده هم دچار این سرطان بشم هست؟؟آیاآزمایشی نیاز هست که انجام بدم؟؟بنده ۱۷ سال دارم

سلام وقتتون بخیر ، پدر من در سن ۵۰ سالگی دچار GBM شدن، عمه ام و دخترشون هم به علت سرطان روده فوت شدن. میخواستم بدونم ایا ممکنه به من هم به ارث رسیده باشد ؟چه اقداماتی نیاز است انجام شود ؟
با تشکر

سلام وقتتون بخیر، پدر من در سن ۵۰ سالگی دچار GBMشدن، عمه ام و دخترشون هم دچار سرطان روده شدن و فوت کردن. میخواستم بدونم ایا ممکنه این به ژن به من هم ارث رسیده باشد؟ چه اقداماتی لازم است انجام شود؟
با تشکر.

با سلام. بله امکان ارثی بودن سرطان از سمت خانواده پدری شما کم نیست، باید توسط متخصص ژنتیک ویزیت بشین و آزمایشات لازم را انجام بدین. تا اگر ریسک ابتلا در شما وجود دارد آن با استفاده از روش های پیشگیری بروز بیماری را کنترل کنین. برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

ایا سرطان لنفوم دان ک باعث فوت هم شده ولی در هیچ یک از اقوام دیگر وجود نداشته…
ممکنه ب ارث برسه

با سلام
برخی از افراد جهش های DNA را از والدین خود به ارث می برند که خطر ابتلا به سرطان های لنفوم را افزایش می دهد. به نظر می رسد داشتن سابقه خانوادگی لنفوم (لنفوم هوچکین، لنفوم غیر هوچکین، CLL) خطر ابتلا به لنفوم را افزایش می دهد. برای بررسی و اطلاعات بیشتر باید تحت نظر و ویزیت متخصص آنکوژنتیک قرار بگیرین.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

سلام وقتتون بخیر
خانواده همسرمن fap هستن،نام بیماریشون پولیپوز فامیلیال هست،با آزمایش ژنتیک جهش ها در همسرم مشخص شد
من برای داشتن فرزند سالم میخوام پی جی دی کنم آیا شما مرکزی رو معرفی میکنید که تو این زمینه موفق عمل کرده باشه
ممنونم

با سلام. در مرکز ساواژنوم و تحت نظر جناب آقای دکتر نوروزی نیا شما بهترین خدمات PGD رو دریافت خواهید کرد. ما جزو معدود مراکز در سطح خاورمیانه هستیم که امکان بررسی بیش از ۶ جهش رو به همراه تعیین جنسیت به صورت همزمان بر روی جنین های تشکیل شده داریم. به علاوه امکان مرتبط کردن مراجعین محترم با قوی تری مراکز IVF تهران را نیز داریم.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

سلام
پدر من سرطان پوست گرفت و به علت اینکه ما دیر فهمیدیم به سرشونم زد و سرشون هم درگیر شد و پدر پدرم هم سرطان ریه گرفتن ( البته طی سال های زیادی سیگار میکشیدن) و چند نفری هم توی خانواده پدریم به سرطان مبتلا شدن ولی از سمت مادری زیاد دیده نشده و فقط 1 یا دو نفر بوده خواستم بپرسم که ارثی باشه و درآینده من هم مبتلا بشم؟

با سلام. با توجه به مواردی که ذکر کردین احتمال ارثی بودن سرطان در خانواده شما بالا است. باید حتما در اسرع وقت توسط متخصص ژنتیک آگاه به مباحث آنکوژنتیک ویزیت شوید. سن ابتلاها، در مان ها، نوع سرطان ها و میزان درگیری و بسیاری از فاکتورهای دیگه در مواردی که ذکر کردین باید در طی جلسه مشاوره و ترسیم شجره و پرسش و پاسخ ها مورد بررسی قرار گیرد.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

سلام وقت بخیر ، پدر من سرطان ریه داشتن و در ۴۶ سالگی فوت شدن، همچنین نوه‌ی عمویشان بر اثر سرطان ریه و پسر عمویشان همچنین. در سنین زیر ۵۰ سالگی فوت شدن بدون مصرف سیگار. آیا امکانش هست که ماهم خدانکرده مبتلا شویم ؟

با سلام. با توجه به دخیل بودن ژنتیک و وراثت در انواعی از سرطان های ریه، تعدد افراد مبتلا در یک سمت از خانواده، سن ابتلا پایین تر از ۵۰ سال و عدم مصرف دخانیات، احتمال توارث ژن معیوب مرتبط با ریسک ابتلا به سرطان ریه در خانواده شما وجود دارد. باید توسط متخصص ژنتیک ویزیت بشین و در صورت صلاحدید تست ژنتیکی انجام دهید تا وضعیت شما مشخص شود.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۰۲۱-۸۸۶۶۲۸۲۱
۰۹۳۵۵۱۱۷۲۶۴ (واتساپ)

سلام سن ایشون ۷۰سال هس و بیشتر ب خاطر مصرف بی رویه سیگار ریه و حنجره ایشان اسیب دیده و دیر متوجه این تومور شده اند
و اولین نفر هستن ک سرطان دارن

سلام
من و نامزدم دختردایی پسرعمه هسیم
و پدر ایشون سرطان حنجره دارن و قراره ب طور کامل حنجرشون رو بردارن
ایا امکان داره خدایی نکرده این سرطان ب نامزدم یا بچه های ماهم برسه؟

با سلام. فاکتورهای مهم دیگری مانند سن ابتلا، تهاجمی بودن بیماری، پاتولوژی تومور و….. حتی سابقه خانوادگی و فردی هر دو طرف برای اظهار نظر مهم است. اگر نگران هستین باید اول توسط پزشک متخصص ژنتیک ویزیت بشین تا شجره ها ترسیم و ازمایشات لازم را انجام دهید، حتی اگر ریسکی هم برای ابتلا به ارث برده باشند می توان از روش های پیشگیری استفاده کرد. و حتی می توان با روش های ژنتیکی مانند PGD و PND از انتقال ژن معیوب به فرزندانتان جلوگیری نمود.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

سلام وقت بخیر مادر همسر من مبتلا به سرطان کبد بدخیم هستند در خانواده ی مادر همسرم تعداد کسانی به سرطان های مختلف ابتلا هستند چندین نفر هست .بنظرتون سرطان ارثی هست امکان داره همسر من هم دچار بشه ؟؟

با سلام. با توجه به نسبت نزدیک فرد مبتلا، تعدد افراد درگیر در خانواده، نوع سرطان و فاکتورهای دیگه…. بله امکان ارثی بودن وجود دارد. ولیکن باید در ابتدا توسط متخصص ژنتیک پزشک و متبحر ویزیت بشن تا شجره و ریسک ها بررسی باشه. اگر شک به ارثی بودن سرطان در خانواده وجود داشته باشد بله آزمایشاتی وجود دارد که می توان متوجه ارثی بودن، ژن معیوب و جهش آن شد.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

سلام مرسی بابت پاسخ گوییتون من مادر بزرگ پدریم سرطان داشت مرد و دوتا عموهامم سرطان گرفتن و مردن و سیگارم مصرف میکردن چقد احتمال داره ک منو پدرمم هم مبتلا باشیم پدرم سیگار نمیکشه

با سلام. با توجه به تعدد بروز بیماری در خانواده و مرگ افراد شما باید توسط متخصص ژنتیک ویزیت بشین. آزمایشات لازم را انجام دهید تا در صورتی که ریسک را به ارث برده اید با استفاده از روش های پیشگیری احتمال ابتلا را کاهش دهید. برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

سلام در خانواده پدری من سرطان روده هست دادشم به خاطر سرطان روده فوت شدن در 59سالگی دختر عمه در 55سالگی عمو یم سرطان حنجره

سلام و خسته نباشد،مادربزرگ من از طرف مادری بخاطر سرطان روده تو۴۸سالگی فوت شدن عمه منم بخاطر سرطان سینه تو همین سن از دنیا رفتن بنظرتون احتمال ارثی بودن سرطان چقدر برای من هستش؟ممنون میشم راهنمایی کنید

با سلام. با توجه به این که هم سرطان سینه و هم سرطان کولون عامل ژنتیکی قوی دارند و افراد خانواده با رابطه خویشاوندی نزدیک در سنین پایین مبتلا شده اند. امکان این که شما ریسک ابتلا به سرطان را به ارث برده باشید وجود دارد. باید هرچه سریع تر توسط متخصص ژنتیک ویزیت بشین تا در صورت لزوم تست های لازم را انجام دهید و در صورت وجود ریسک ابتلا از روش های درمانی زودرس و پیشگیری استفاده کنید.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت آنلاین، تلفنی یا حضوری با ما در تماس باشین.
تلفن های کلینیک: ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱ و ۸۸۶۶۲۸۲۰-۰۲۱
تلفن واتساپ: ۰۹۱۹۵۱۱۷۲۶۴

سلام مادر من دچار سرطان سینه بود
که در سال ۹۰‌فوت کردن
میخواستم بدونم من هم امکان داره به سرطان مبتلا شده باشم؟(چون سرطان سینه یک سرطان ارثیه)البته من در سال ۸۴ بدنیا اومدم
آیا ممکنه این بیماری به من هم انتقال پیدا کرده باشه؟

با سلام. انتقال ژن ها ارتباطی با سن ابتلا و سن زایمان مادرتون نداره. ژن ها و اختلالات آن ها در ما انسان ها از زمان تولد تا مرگ ثابت می مانند. در رابطه با شما با توجه به این که مادرتون مبتلا بودن باید حتما بررسی ژنتیکی بشین تا معلوم بشه ژن معیوب رو به ارث بردین یا نه. در صورت به ارث بردن می شود از راه های پیشگیری و درمان زودرس استفاده کرد تا درگیر بیماری شدید نشوید. ویزیت های مجموعه ساوازنوم به صورت حضوری و تلفنی و آنلاین انجام می شود.
شماره تماس: 88662820-021 و 88662821-021
شماره واتساپ: 09195117264

اشتراگ گذاری این خبر:

آخرین مقالات: