Search
Close this search box.
میکروب های روی مسواک می توانند سلامت شما را آشکار کنند
سایر مقالات:

میکروب های روی مسواک می توانند سلامت شما را آشکار کنند

به گفته محققان، میکروب‌های روی مسواک بیشتر از دهان شما – نه توالت – می‌آیند و بینشی در مورد سلامت دهان و دندان شما فراهم می‌کنند.

مطالعه اخیر با توجه به نگرانی مردم مبنی بر اینکه شستشوی توالت ممکن است ابری از ذرات آئروسل و معلق ایجاد کند که به مسواک و سایر سطوح حمام ختم می شود، انجام گرفته شد.

 

محققان از مردم خواستند که مسواک های استفاده شده خود را پست کنند تا بتوانند DNA روی موها را برای شناسایی انواع میکروب ها بررسی کنند. محققان دریافتند که این سویه های میکروبی با میکروب هایی که معمولاً در داخل دهان و روی پوست یافت می شوند مطابقت دارند.

 

مهم نیست که مسواک‌ها در کجای حمام، از جمله داخل کابینت بسته یا بیرون در فضای باز، نگهداری می‌شوند، محققان این مطالعه این واقعیت عجیب را Pottymouth  نامیدند. این گزارش در 31 ژانویه به صورت آنلاین در مجله Microbiome منتشر شد.

 

محقق ارشد دکتر اریکا هارتمن، استادیار مهندسی محیط زیست در دانشگاه نورث وسترن، می گوید: “من نمی گویم که هنگام شستشوی توالت نمی توانید ذرات معلق توالت را روی مسواک خود وارد کنید. اما، بر اساس آنچه در مطالعه خود دیدیم، اکثریت قریب به اتفاق میکروب‌های روی مسواک شما احتمالاً از دهان شما می‌آیند! “

هارتمن و تیم او همچنین دریافتند که مسواک های افرادی که به طور مرتب از نخ دندان استفاده می کردند و از دهانشویه استفاده می کردند، انواع کمتری از میکروب ها را در خود جای می دادند.

دکتر هارتمن گفت: “اگر بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کنید، مسواک شما نیز نسبتا تمیز خواهد بود. اما این یک تفاوت کوچک است. اینطور نیست که افرادی که به طور مرتب نخ دندان می کشند، مسواک می زنند و از دهانشویه استفاده می کنند، میکروب ندارند و آن هایی که نخ دندان و دهانشویه استفاده نمی کنند یک تن میکروب دارند! “

میکروب‌های مسواک افرادی که بهداشت دهان و دندان بهتری دارند، ژن‌های مقاومت ضد میکروبی کمی بیشتری داشتند. اما هارتمن گفت که این ژن‌ها احتمالاً از هوا یا گرد و غبار حمام می‌آیند.

نیازی به ترس از میکروب‌هایی که روی مسواک شما زندگی می‌کنند وجود ندارد، مگر اینکه دندانپزشک شما غیر از این را توصیه کند، نباید از خمیر دندان‌ها و مسواک‌های ضد میکروبی استفاده کنید.

دکتر هارتمن افزود: “با استفاده از مواد ضد میکروبی، شما فقط از شر میکروب ها خلاص نمی شوید، بلکه میکروب های باقی مانده را به سمت مقاومت ضد میکروبی سوق می دهید. هنگامی که این اتفاق می افتد، میکروب ها دیگر به داروها پاسخ نمی دهند و درمان عفونت ها سخت تر می شود. “

هارتمن می گوید: “به طور کلی، برای اکثر مردم، خمیر دندان معمولی کافی است. “

امتیاز نوشته 5 با 2 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه

اشتراگ گذاری این خبر:

آخرین مقالات: