Search
Close this search box.
سرطان آپاندیس: بسیار نادر، اما ژن ها ممکن است در آن نقش داشته باشند
سایر مقالات:

سرطان آپاندیس: بسیار نادر، اما ژن ها ممکن است در آن نقش داشته باشند

یک مطالعه جدید نشان می دهد در حالی که سرطان آپاندیس نادر است، برای درصدی از بیماران ممکن است با یک جهش ژنتیکی خاص مرتبط باشد. پزشکان بر اساس تحقیقات، دریافتند که از هر 10 نفر مبتلا به سرطان آپاندیس، 1 نفر حامل یک جهش ژنتیکی مرتبط با افزایش استعداد ابتلا به سرطان است.

دکتر آندریانا هولواتای، محقق اصلی، گفت: بر اساس این داده‌ها، ما می‌توانیم مشاوره ژنتیک و آزمایش پانل چند ژنی ژن‌های استعداد ابتلا به سرطان را برای همه بیماران مبتلا به سرطان آپاندیس، صرف‌نظر از سن یا سابقه خانوادگی سرطان، توصیه کنیم. او استادیار پزشکی و بیولوژی سرطان در مرکز پزشکی دانشگاه واندربیلت در نشویل آمریکا است.

در کلینیک و آزمایشگاه ساواژنوم تمامی خدمات آزمایشات ژنتیکی سرطان ها شامل پانل های تخصصی بررسی ژن های سرطان، تست های جامع تر توالی یابی و مشاوره ژنتیک توسط متخصص پزشک به صورت حضوری و غیر حضوری برای متقضیان فراهم است.

دکتر هولواتای در یک بیانیه خبری مرکز گفت: در حالی که هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری از کشف جدید ما وجود دارد، ما نوک یک کوه یخ را پیدا کرده‌ایم – احتمالاً یک کوه یخ واقعاً بزرگ!

از نظر تاریخی، کارشناسان فکر نمی کردند این سرطان که سالانه از هر یک میلیون نفر یک یا دو نفر را مبتلا می کند، ارثی باشد. این واقعیت که نادر است درک و مطالعه آن را سخت‌تر کرده است.

برای این تحقیق، دکتر هولواتای و همکارانش داده های آزمایش پانل چند ژنی را از یک آزمایشگاه آزمایش بالینی سراسری در ایالات متحده تجزیه و تحلیل کردند. داده ها شامل 131 بیمار مبتلا به سرطان آپاندیس بود. محققان دریافتند که 11.5 درصد از بیماران حداقل یک نوع ژنتیکی ارثی در ژن مستعد ابتلا به سرطان داشتند.

در بیمارانی که سرطان آپاندیس آن ها اولین و تنها تومور اولیه بود، محققان به شیوع مشابهی در حدود 10.8 درصد اشاره کردند. اغلب این موارد بودند که جزء ژنتیکی و ارثی خانوادگی در آن ها مشاهده گردید. به گفته محققان، همه بیماران مبتلا به سرطان آپاندیس باید ارزیابی ژنتیکی را در نظر بگیرند. آن ها همچنین باید آزمایش و مشاوره ژنتیکی اعضای خانواده در معرض خطر را هم انجام دهند.

این یافته‌ها در 11 نوامبر در مجله JAMA Oncology منتشر شد و به طور همزمان در نشست سالانه گروه مشارکتی سرطان دستگاه گوارش ارثی آمریکا (CGA-IGC) در سال 2022 در نشویل ارائه گردید.

منبع: مرکز پزشکی دانشگاه واندربیلت، انتشار خبری، 11 نوامبر 2022

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه

امتیاز نوشته 5 با 2 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه

اشتراگ گذاری این خبر:

آخرین مقالات: