Search
Close this search box.
آیا DNA شما می تواند یک ازدواج شاد را پیش بینی کند؟
سایر مقالات:

پیوندهای DNA با یکدیگر: یک مطالعه جدید نشان می دهد که رضایت از ازدواج ممکن است در ژن های شما نهفته باشد!

محققان دانشگاه آرکانزاس 71 زوج تازه ازدواج کرده را مورد بررسی قرار دادند و از آن ها خواستند سه ماه پس از ازدواج و دوباره هر چهار ماه یک بار به مدت چهار سال تحت نظر این گروه تحقیقاتی قرار بگیرند. بررسی های تخصصی DNA نیز بر روی این زوج ها انجام گرفت.

تحقیقات اخیر نشان می دهد که تغییری به نام “CC” در ژن CD38 با افزایش سطح قدردانی همراه است، بنابراین محققان از داده ها برای بررسی این که آیا همبستگی بین تنوع جهش “CC” در و سطوح اعتماد، بخشش و رضایت از ازدواج وجود دارد یا خیر استفاده کردند.

دکتر آناستازیا ماخانوا، نویسنده اول این مطالعه و استادیار روانشناسی گفت: “ما علاقه مند بودیم ببینیم که آیا برخی از دلایلی که افراد ممکن است در اوایل ازدواج در حفظ رضایت از رابطه دچار مشکل شوند، به دلیل استعدادهای ژنتیکی بالقوه است یا خیر”.

محققان دریافتند که شرکت کنندگان با تنوع “CC” خاص سطوح بالاتری از صفات مربوط به رضایت از ازدواج را نسبت به دیگران گزارش کردند.

ماخانوا و همکارانش نوشتند: “افراد دارای تغییر خاص “CC” بیشتر نسبت به شریک زندگی خود احساس قدردانی می کردند، اعتماد بیشتری به شریک زندگی خود گزارش کردند، نسبت به شریک زندگی خود بخشنده تر بودند و از ازدواج خود رضایت بیشتری داشتند. “

محققان فقط بر روی این یک ارتباط ژن و موفقیت ازدواج کار کردند، بنابراین این یافته ها دلیلی برای دست کشیدن از ازدواج نیست. آن ها اشاره کردند که افراد بدون تنوع “CC”   در ژن CD38  هنوز هم می توانند روابط موفقی داشته باشند.

ماخانوا در بیانیه خبری دانشگاه گفت: “بنابراین، اینطور نیست که افرادی که ژنوتیپ CC ندارند، محکوم به مشکلات باشند. فقط این است که آن ها به احتمال زیاد در برخی از این حوزه ها مشکل دارند و بنابراین آن افراد ممکن است مجبور شوند کمی بیشتر روی ازدواج خود کار کنند.”

این یافته ها در 18 فوریه در مجله Nature Scientific Reports منتشر شد.

امتیاز نوشته 5 با 2 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه

اشتراگ گذاری این خبر:

آخرین مقالات: