محدودیت های پروازی کرونا در داخل و خارج کشور

آیا قصد دارید به زودی سفر کنید؟

پرواز همچنان یکی از امن ترین گزینه های سفر در طول COVID-19 است. ما در اینجا مقررات کشور در مورد آزمایشات و الزامات واکسن کرونا را به شما می گوییم:

با توجه به همه گیری کرونا Covid19 در جهان، تعدادی از کشورها و دولت ها برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا شرایط و محدودیت هایی برای پذیرش مسافران در پروازهای داخلی و خارجی اعلام کرده اند که خطوط هوایی و مسافران باید رعایت کنند.

بعد از گذشت بیش از دو سال از شیوع ویروس کرونا همچنان محدودیت هایی برای سفرها و پروازهای داخلی وجود دارد. طبق  اعلام سازمان هواپیمایی کشور لازم است کلیه مسافران پروازهای داخلی و خارجی کارت واکسن و تست منفی کرونا Covid19 که حداکثر 72ساعت قبل از پرواز صادر شده است را ارایه دهند.

استفاده از ماسک در سفرهای هوایی الزامی است. این توصیه کلیدی از سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای جلوگیری از گسترش بیماری است. ماسک می تواند خطر انتقال COVID-19 را بسیار کاهش دهد. طبق مطالعه‌ای گزارش شد که ماسک‌ها می‌توانند در هنگام نفس کشیدن، صحبت کردن، سرفه یا عطسه کردن، انتشار قطرات را تا بیش از ۹۰ درصد محدود کنند و در صورتی که بدون علامت باشید، از شما و اطرافیانتان در پرواز محافظت می کنند.

اقدامات دیگری از جمله شستشوی مکرر و کامل دست ها یا استفاده از ضدعفونی کننده دست، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، سیستم جریان هوای داخل هواپیما میتواند خطر انتقال و ابتلا به COVID-19 را بسیار کم می‌کند.

با توجه به محدودیت های جهانی همه افراد بالای 12سال برای سفرهای هوایی باید 72ساعت قبل از پرواز در یکی از مراکز مورد تایید وزارت بهداشت، تست کرونا انجام دهند. در آزمایشگاه تخصصی ساواژنوم تست کرونا Covid19 انجام می شود که مورد تایید کلیه ایرلاین ها است.

محدودیت پرواز های داخلی:

تست PCR منفی برای مسافران با پروازهای داخلی، بین المللی، حمل و نقل عمومی لازم است. تست PCR حداکثر 72 ساعت قبل از ورود باید انجام شود.

شما باید بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون خود، آزمایش PCR انجام دهید و نتیجه منفی آزمایش خود را ارائه دهید.

محدودیت های پروازهای بین المللی:

با افزایش واکسیناسیون و کاهش آمار مبتلایان کرونا، اعمال محدودیت های سفر به ترکیه نسبت به قبل کمتر شده است. در حال حاضر برای سفر به ترکیه نیازی به ارایه QR-Code نیست و شما حداکثر 72ساعت قبل از پرواز باید تست کرونا انجام دهید.

 شرایط لازم برای تمامی مسافرانی که وارد ترکیه می شوند

  • تمامی افراد 6 سال به بالا که وارد ترکیه می شوند، از جمله شهروندان ترکیه و دارندگان مجوز اقامت، باید حداکثر 72 ساعت قبل از سفر، فرم آنلاین (فرم ورود به ترکیه) را تکمیل کنند.
  • تمامی افرادی که وارد ترکیه می شوند (با سن 12 سال و بالاتر) باید یک دوره کامل واکسیناسیون کووید-19 (حداقل 14 روز قبل از ورود به ترکیه) انجام داده باشند
  • تست PCR منفی (کمتر از 72 ساعت پس از ورود)
  • آزمایش آنتی ژن سریع (کمتر از 48 ساعت پس از ورود)
  • برای کودکان 11 سال و کمتر، آزمایش PCR یا گواهی واکسیناسیون لازم نیست
  • تمامی افرادی که به ترکیه وارد می شوند، از نظر علائم ویروس کرونا، از جمله دمای بدن، مورد ارزیابی قرار میگیرند. همچنین ممکن است در بدو ورود آزمایش PCR تصادفی از مسافران گرفته شود.
  • هنگام حضور در فرودگاه و در تمام مدت پرواز به مقصد ترکیه باید از ماسک صورت استفاده کنید.
  • پس از ورود به کشور ترکیه، از مسافرانی که علایم کرونا دارند مجددا تست Pcr گرفته میشود.
  • شرایط سفر هوایی و زمینی به ترکیه یکسان است و همه افراد باید طبق شرایط اعلام شده وارد این کشور شوند.

محدودیت های پروازی دبی:

برای سوار شدن به پرواز، باید شرایط لازم برای هر کشوری را که به آن سفر می کنید، داشته باشید. این شامل کشور مبدأ، کشور ترانزیت و مقصد نهایی شما میشود. همچنین ممکن است قوانینی در رابطه با سابقه سفر اخیر شما وجود داشته باشد که باید رعایت کنید.

شرایط لازم برای تمامی مسافرانی که وارد دبی می شوند

از 26 فوریه 2022، مسافرانی که از همه کشورها به دبی سفر می کنند باید شرایط زیر را رعایت کنند:

  • ارائه گواهی(های) واکسیناسیون معتبر مبنی بر اینکه مسافر به طور کامل با واکسن تایید شده توسط WHO یا امارات متحده عربی واکسینه شده است و شامل یک کد QR است.
  • ارائه یک گواهی معتبر آزمایش PCR COVID-19 منفی صادر شده کمتر از 48 ساعت پس از ورود
  • تکمیل فرم سلامت و فرم تعهد نامه
  • ارایه گواهی سلامت برای خانم های باردار
  • در صورت درخواست، مسافران باید در بدو ورود به دبی آزمایش PCR دهند و تا زمانی که نتیجه منفی دریافت نکنند، قرنطینه شوند. مسافرانی که تست COVID-19 آنها مثبت است دستورالعمل های صادر شده توسط سازمان بهداشت دبی برای قرنطینه اجرا میشود.

توجه داشته باشید که

  • گواهی های چاپی یا دیجیتالی آزمایش PCR یا گواهی واکسیناسیون به زبان انگلیسی یا عربی پذیرفته می شود و باید دارای کد QR باشد.
  • گواهی پیامکی پذیرفته نمی شود.
  • گواهی‌های واکسیناسیون کووید-۱۹ بدون کد QR را برای سفر به دبی اگر توسط مراکز/ آزمایشگاه هایی که توسط مقامات بهداشت ملی کشور به رسمیت شناخته و تایید شده‌اند، صادر شده باشد مورد قبول است.
  • آزمایش‌های PCR باید بر اساس یک آزمایش تشخیصی مولکولی باشد که برای تشخیص کیفی اسید نوکلئیک برای RNA ویروسی SARS-COV-2 در نظر گرفته شده است.
  • آزمایش آنتی ژن، آنتی بادی یا هر نوع آزمایش جانبی سریع و کیت های تست خانگی پذیرفته نمی شود.
  • برای مسافر(های) ترانزیتی، قوانین و شرایط ورود به مقصد نهایی اعمال خواهد شد.
  • مسافران ترانزیت نیازی به ارائه گواهی آزمایش COVID 19-PCR ندارند، مگر اینکه در مقصد نهایی آنها اجبار باشد

محدودیت های کرونا برای سفر های زمینی:

محدودیت های جدی برای سفرهای زمینی به کشورهای همسایه وجود ندارد. تردد در مرزهای زمینی با رعایت پروتکل های بهداشتی، تزریق واکسن و همراه داشتن تست pcr منفی امکان پذیر است.

همچنین بر اساس اعلام مسئولان ستاد ملی کرونا محدودیت هایی برای سفرهای زمینی داخلی نیز وجود ندارد و ورود به شهرها با عدم محدودیت همراه است. کسانی که دو دز واکسن را دریافت کرده باشند، میتوانند بدون محدودیت و پرداخت جریمه به شهرهای قرمز، نارنجی، زرد و آبی وارد شوند.

سلامتی شما برای ما مهم است

شما می توانید درخواست نمونه گیری در منزل را، بدون مراجعه حضوری و از طریق تماس تلفنی به همکاران ما در آزمایشگاه تخصصی ژنتیک ساواژنوم اعلام کنید تا جواب تست pcr شما، طی 12 ساعت و در صورت هماهنگی کمتر از 12 ساعت برایتان ارسال شود.

guest
5 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس

با سلام آیا برای سفر به عراق کودک زیر دوازده سال نیاز به تزریق واکسن کرونا دارد
اگر نیاز به تزریق دارد چند دوز لازم است

مشایخی

سلام آی دکتر ببخشید از چهارشنبه هفته قبل خودم وهمسر ودو فرزندم درگیر شدیم تب شدید کوفتگی‌گر گرفتگی سردرد بی اشتهایی
لطفا ما رابرای بهبود کمک کنید ممنون رحیم

معصومه

سلام وقت بخیر برای سفر به فرانسه نوع واکسن مهمه ؟ممنونم

ایزدی

سلام ، برای سفر به هلند چه نوع واکسن و چند دوز مورد قبوله؟

سارا

سلام.ببخشید برای سفر ب انتالیا، و چین باید حتما واکسن زده باشیم؟ و نوع ان مهمه ؟

ساوا مگ

مجله تخصصی ژنتیک